וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סך ההכנסות מהתיירות - 33 מיליארד שקל"

זוהר בלומנקרנץ

27.12.2010 / 13:55

שר התיירות מיסז'ניקוב מסכם את השנה עם חיוך. לדבריו, הכנסות המשק הציגו עלייה של 9% ביחס ל-2009, כש- 15 מיליארד שקל מההכנסות הגיעו מהתיירות הנכנסת

הכנסות המשק הישראלי מתיירות נכנסת הגיעו ב-2010 ל-15 מיליארד שקל, כך אמר היום (ב') שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, במסיבת עיתונאים שקיים בתל-אביב לסיכום השנה בענף התיירות. לפי הנתנונים שהציג השר, מלבד סכום זה, רשם המשק הכנסות של 10 מיליארד שקל נוספים מתיירות הפנים ו-8 מיליארד שקל מן התיירות היוצאת. לפי שר התיירות, סך ההכנסות מתיירות - 33 מיליארד שקל - מהווה גידול של 9% ביחס להכנסות ב-2009.

"למרות שנתונים מדוייקים יפורסמו במהלך ינואר", ציין השר. "כבר עתה ברור שמדובר בשנת שיא בתיירות לישראל, עם קרוב ל-3.5 מיליון תיירים - מספר הגבוה מיעד משרד התיירות לשנה זו, גבוה משנת השיא הקודמת, 2008, וגבוה ביחס ליעד התלת שנתי - הגעתם של מיליון תיירים נוספים תוך שלוש שנים".

לדבריו של מיסז'ניקוב, התיירים שבחרו לבקר בישראל הגיעו בעיקר מארה"ב ומרוסיה: "אין ספק שביטול חובת הוויזה היה ניצול הזדמנויות נכון, ועל אף שנושא הביקורים החד יומיים לא ירד מסדר היום של גורמים שונים בתעשייה, הצלחנו להוכיח שמבקום בו יש פוטנציאל, הסרת החסם מאפשרת לממשו", ציין השר.

במסיבת העיתונאים הציג מסז'ניקוב תוכנית חדשה להקמת בתי מלון בשלוש השנים הקרובות כאשר ב-2011 צפויים להיפתח 3,117 חדרי מלון חדשים בהשקעה כוללת של כ-2.3 מיליארד שקל.

כמו כן, לטענת השר יגביר משרד התיירות בשנה הקרובה את מאמצי השיווק בחו"ל: "זו תהיה שנת ההכרעה, בה תצטרך הממשלה להחליט לאן פניה ביחס לתיירות - האם לנצל את התנופה ולהזניק את התיירות קדימה, תוך הצבתה בראש סדר העדיפויות על כל המשתמע מכך: תקציבים, רפורמת הקרקעות, הכשרת כוח אדם ותשתיות, או שנמשיך להתייחס לתיירות כעוד ענף שממשיך להתקיים מעצמו ונפספס את התיירות לעשורים הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully