וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתב"ג יישאר סגור להמראות בלילה ל-3 שנים

זוהר בלומנקרנץ

26.12.2010 / 9:00

בג"ץ האריך את צו הביניים האוסר על המראת טיסות מנתב"ג בשעות הלילה למשך שלוש שנות השיפוצים שנערכים במקום. אל על טוענת מנגד כי יש לה היתר לטוס בלילה שבין חמישי לשישי

נמל התעופה בן גוריון יהיה סגור להמראות מטוסים בלילות, למעט מקרים מיוחדים, עד תום תקופת שיפוץ המסלולים, בעוד כשלוש שנים - כך עולה מפסיקת בג"ץ שהאריך בסוף השבוע את צו הביניים בנושא. המדינה תוכל להגיב בתוך 30 יום להחלטה.

בג"ץ קבע ביום חמישי כי צו הביניים שהוציאה השופטת מרים נאור ביוני בנושא יישאר בתוקף עד לתום תקופת השיפוצים בנתב"ג. המשמעות היא כי המראת מטוסים מנתב"ג בין 2:00 בלילה ועד 05:00 לפנות בוקר אסורה לחלוטין, והמראות בין 1:40 ל-2:00 ובין 5:00 ל-5:50 יוגבלו למקרים מיוחדים בלבד. בדיון שנערך בנובמבר אמרה נאור כי "לא ניתן להפוך את הלילה ליום" וחיזקה שוב את החלטת בג"ץ מ-2003, שהגבילה את ההמראות מנתב"ג בין 1:40 ל-5:50.

בדיון שהתקיים בסוף השבוע נידונה גם הבקשה שהגישה עיריית חולון להוצאת צו שיורה כי בשעות ההגבלה לא תמראנה בלילות שבין חמישי לשישי, טיסותיה של חברת אל על. החברה נימקה את פעולתה בכך שיש בידיה "היתר מיוחד" משר התחבורה מ-98', המאפשר לה, למרות החלטת בג"ץ, לבצע המראות כל הלילה בלילות חמישי, כדי שתוכל להשלים סבב טיסות לפני כניסת השבת . ואולם, מאז שהעלתה טענה זו לא הצליחה אל על להמציא לבית המשפט את אותו היתר. בג"ץ קבע כי עד סוף פברואר 2011, עוד בטרם הכנת לוח טיסןת הקיץ, יתקיים דיון בסוגיה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully