וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיירים מעדיפים את ת"א על י-ם

עירית רוזנבלום

25.11.2010 / 8:30

2010 תסתיים עם מספר שיא של 2.23 מיליון לינות בת"א בהובלת התיירות מרוסיה, שזינקה ב-40%. באוקטובר רשמה ת"א 90% בתפוסה ועקפה את המובילה המסורתית - י-ם

אוקטובר היה חודש שיא בלינות התיירים בישראל, עם 1.21 מיליון לינות, ואת המקום הראשון השיגה תל אביב עם 90% תפוסה, שאף הקדימה את ירושלים עם 88% תפוסה. זו הפעם הראשונה שתל אביב עוקפת את ירושלים בשיעור התפוסה באוקטובר - נתון חריג לחודש ללא חגים.

להערכת מנכ"ל התאחדות המלונות בתל אביב, אלי זיו, תל אביב צועדת לקראת שיא חדש בלינות במלונות, כש-2010 צפויה להסתיים עם 2.23 מיליון לינות לעומת 1.86 מיליון לינות ב-2009, גידול של 22%. השיא הקודם היה ב-2008 עם 2.15 מיליון לינות בעיר.

שלא כמו אילת, שבה כ-87% מהלינות הן של ישראלים, בתל אביב נרשמו בינואר-אוקטובר 82% לינות תיירים ו-18% לינות ישראלים. גם בירושלים שיעור לינות התיירים הוא ברמה דומה.

זיו אומר כי התיירות מרוסיה עלתה בשנה האחרונה באופן דרמטי ו-2010 צפויה להסתיים עם כ-320 אלף לינות של תיירים מרוסיה בתל אביב לעומת כ-230 אלף לינות ב-2009 - גידול של קרוב ל-40%. כיום השוק הרוסי מתקרב במספר התיירים שלו לשוק הצרפתי, שיגיע ב-2010 ל-330 אלף לינות בשנה.

רוני אלוני, סמנכ"ל רשת מלונות פתאל, אומר כי מלונות הרשת בתל אביב סיימו את אוקטובר עם יותר מ-90% תפוסה ויותר מ-80% בנובמבר. לדבריו, "עיקר התיירות בתקופה זו היא תיירות העסקית, לקראת סוף שנת כספים. הפלח הנוסף הוא של הקבוצות - חלקן קבוצות צלייניות שלא מצאו לינה בירושלים וחלקן שעושות את הלילה הראשון או האחרון בתל אביב בקרבת שדה התעופה".

לדברי אתי גרגיר, מנכ"ל עמותת התיירות תל אביב יפו, תל אביב זכתה באחרונה בשלל המלצות, בהן של לונלי פלאנט וגם כאחד מעשרת החופים היפים בעולם. גרגיר מציינת את מזג האוויר כאחת הסיבות לגאות באוקטובר, כמו כן הקמפיינים לחופשת עיר וההשקעה בתיירות הגאה שהצליחה מאוד.

מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, עמי אתגר, הוסיף כי "היו באוקטובר הרבה בעיות, תיירים לא קיבלו את המוצר התיירותי שלו הם ראויים בגלל מחסור בחדרי מלון".

אתגר טוען שכמות ההזמנות של תיירים לחודשים הבאים מעידה שחסרים מלונות בישראל בצורה דרמטית. "כדי להתמודד עם המצב על הממשלה לעשות מאמץ בדרכים לא שגרתיות ולהוסיף מלונות בלוח זמנים קצר. אחרת התוצאה תהיה צמצום של התיירות ומעבר של תיירים למדינות השכנות", התריע אתגר.

מלונות בוטיק חדשים

בתל אביב יש כיום כ-6,000 חדרי מלון וב-2010 לא נפתחו בה מלונות בהיקף משמעותי. מלון שנפתח באחרונה הוא מלון הבוטיק brown tlv ברחוב קלישר, שבו הושקעו כ-7 מיליון שקל. המלון העירוני הוקם על ידי חברת ליאופרד הוספיטליטי והוא שופץ לחלוטין והוסב למלון בוטיק עדכני.

בימים אלה נמצא בהרצה מלון הבוטיק שלום ברחוב הירקון, ששופץ ומנוהל על ידי רשת אטלס, ומעוצב כבית נופש על שפת הים. לקראת 2011 צפויה פתיחתו של מלון ווסט חוף הצוק מרשת טמרס, הכולל 161 סוויטת יוקרתיות ב-13 קומות, ולקראת סוף 2010 ייפתח המלון בבניין sea1 בטיילת בתל אביב שתנהל רשת מלונות ישרוטל. ביחד מונים שני המלונות כ-300 חדרים, תוספת של 5% למצבת חדרי המלון בתל אביב.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, אמר אתמול כי שנת השיא בתיירות הנכנסת, והתפוסה הגבוהה במלונות בפרט, הם בעלי תרומה חשובה להכנסות המשק מתיירות וליצירת משרות חדשות בישראל. עם זאת, שב השר והתריע, כי כדי שהמהפכה בתיירות תוכל להימשך, תוך גידול בתיירות הנכנסת עד ל-5 מיליון תיירים ב-2015, יש הכרח מיידי לבנות מלונות חדשים, "שייתנו מענה לביקושים הגבוהים, יגוונו את ההיצע ויביאו לירידת מחירים".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully