וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על אילת: ישראלים לחוד, זרים לחוד

זוהר בלומנקרנץ

29.7.2010 / 16:00

החברה לא תוכל להטיס בשלב זה תיירים וישראלים מנתב"ג לאילת במטוס אחד. הסיבה: המכס והמשטרה אינן ערוכות לבצע את הבדיקות לתיירים מחו"ל בטיסות ההמשך

חברת אל על תתקשה בשלב זה, להטיס תיירים וישראלים מנתב"ג לאילת במטוס אחד, משום שהמכס והמשטרה, אינן ערוכות לבצע את הבדיקות לתיירים מחו"ל בטיסות ההמשך, מבחינת מקום פיסי בטרמינל וכח אדם נוסף; מחרתיים (א') תחל חברת התעופה תחל לבצע טיסות בקו הפנים ארצי מנתב"ג לאילת והדיונים בענין זה נמשכים - כך נודע היום (ה) ל-TheMarker.

על פי התכנון המקורי, צריכות להיות על טיסות אלה תיירים אשר יגיעו מחו"ל וירצו להמשיך ישירות מנתב"ג לאילת או לטוס בשלב מאוחר יותר מנתב"ג, יחד עם נוסעים מישראל. אלא שעתה מתברר, כי אין עדיין טרמינל מתאים לתיירים שיידרשו לעבור בדיקת דרכונים; לא גוייסו שוטרים לצורך טיפול בתוספת התיירים ואין אישור של שלטונות המכס כדי לפקח עליהם כראוי, בטיסת ההמשך.

למעשה אל על תצטרך להתמקד יותר בהטסת קהל ישראלי אשר לא דורש את הטיפול המורכב של בדיקת דרכונים ומכס על אף שהקו החדש להצהרתה, נועד לעודד הגעת תיירים מחו"ל לאילת. מחברת אל על סירבו להגיב בנושא.

מנתוני סיכום פנימיים של רשות שדות התעופה, עולה כי תנועת נוסעים בתעופה הפנים ארצית לאילת: מנתב"ג - כ-170 אלף נוסעים בינואר - מאי השנה לעומת 100 אלף נוסעים בינואר - מאי 2009; משדה התעופה דב בתל-אביב -182 אלף נוסעים בינואר - מאי השנה, לעומת 165 אלף נוסעים בינואר מאי 2009.

התפלגות התנועה מלמדת, כי נתח שוק תנועת הנוסעים של ארקיע הגיע ל-72% בקו לאילת בהשוואה לנתח שוק נוסעים של 28% בחברת ישראייר. מבחינת היקף הטיסות, חלקה של ארקיע עומד על 64% לעומת 36% של חברת ישראייר.

  • עוד באותו נושא:
  • אל על
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully