וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית: שירותי האבטחה בתעופה יוצאו מאל על

זוהר בלומנקרנץ

26.7.2010 / 8:30

לפי תוכנית של משרד ראש הממשלה, יוקם גוף חדש לאבטחה בענף שמניותיו יחולקו בין החברות הישראליות ולמדינה תהיה מניית זהב כפי שיש לה כיום בחברת אל על

תוכנית חדשה בענף התעופה: שירותי האבטחה בענף בישראל, המסופקים כיום על ידי חברת אל על, יופעלו על ידי חברה חדשה שבבעלות ארבע חברות התעופה הישראליות. התוכנית נבחנת בימים אלה במשרדי ממשלה שונים שקשורים לעניין.

מדובר במאבטחים נושאי נשק בשדות התעופה ובמטוסים. כיום אל על אחראית על הפעילות הזו ומספקת שירותים לכל חברות התעופה האחרות תמורת תשלום. המדינה משתתפת במימון האבטחה.

את ההצעה העלה משרד ראש הממשלה בניסיון לגשר בין חילוקי הדעות שהתגלעו בין משרדי התחבורה, האוצר והשב"כ בעניין המשך הפעלת אנשי הביטחון של אל על כנותני שירותי אבטחה לכלל חברות התעופה הישראליות.

אל על הודיעה כי אין לה עניין להמשיך לתת שירותים אלה לחברות התעופה השונות ואף החלה לדרוש כתבי שיפוי ישירות מהן, כתנאי לאיוש אנשי הביטחון שלה בפעילותן בחו"ל. זאת כדי להבטיח כיסוי במקרה של תביעה נגדם, ולאחר שהמדינה סירבה להעניק כתב התחייבות כספי כזה.

על פי התוכנית החדשה, שירותי הביטחון בענף יופעלו על ידי גוף חדש שמניותיו יחולקו בין אל על-סאן דור, ארקיע, ישראייר וק.א.ל - והן יישאו בהוצאות הפעלתו.

חלוקת המניות תיעשה בהתאם לגודל היחסי של החברות, כשאל על-סאן דור תחזיק 50% מהבעלות ושאר המניות יחולקו בין האחרות.

אחת האפשרויות היא להעניק מניית זהב (מניה המעניקה למחזיק בה 50% מזכויות ההצבעה בחברה) למדינה בחברת מתן שירותי האבטחה החדשה, בדומה למניית הזהב שיש לה באל על, המבטיחה אחזקת מספר מינימלי של מטוסי מטען למקרי חירום (צי ברזל).

במקרה של חברת האבטחה, המדינה תהיה בעלת עניין בכל הקשור לצד המקצועי והפיקוח על אנשי הביטחון בענף התעופה הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully