וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכור דירה לחופשה בחו"ל: האם זה כדאי?

רותי לוי

17.7.2010 / 21:00

אולי לא יחליפו לכם מצעים ומגבות בכל יום ולא תקבלו ארוחת בוקר קונטיננטלית, אבל למשפחות שרוצות לחוות את אירופה כדאי לשכור דירה במקום לגור במלון

בשעה שבתי המלון באירופה עמוסים בחודשי הקיץ, דירות נופש שממוקמות בערים המרכזיות יכולות להוות תחליף זול יחסית, חווייתי ונוח למשפחות. אמנם לא בכל הדירות יש מעלית ולרוב גם אין שירות חדרים, אבל משפחות עם ילדים או קבוצות חברים שיבחרו לשכור דירה לתקופה קצרה או ארוכה יוכלו לחסוך בעלויות האכילה בחוץ, וליהנות מחוויה של מגורים בארץ זרה באווירה של בית.

"כאשר נוסעים עם שניים או שלושה ילדים, ברוב בתי המלון באירופה תידרשו לקחת שני חדרים, ובמקרים רבים החדרים יהיו מנותקים האחד מהשני. לעתים זה גורם לפיצול בין ההורים, הורה אחד ישן בחדר אחד והשני בחדר האחר", אומרת גלי אבני, בעלת האתר galiavni למידע על דירות נופש בערים שונות בעולם. "בנוסף, עלויות האכילה בחוץ גבוהות מאוד, בנוסף לכך שכל פעם שמישהו רעב או צמא צריך לחפש משהו שכולם יאהבו, שלא יהיה יקר מדי ושייראה סביר. בדירה אפשר להכין לפחות שתי ארוחות ביום לבד". ואכן, מבדיקה שערכנו לגבי מחירי המלונות והדירות בערים שונות באירופה עולה כי החיסכון הכספי משמעותי כבר בשלושת הימים הראשונים, כאשר מדובר במשפחה בת ארבע-שש נפשות. חיסכון זה כמובן גדל בשהות של שבוע ויותר (ראו טבלה). בשהייה של זוג, לעומת זאת, ההפרשים זניחים ומבצעים בבתי מלון אף עשויים להתברר כמשתלמים יותר.

ואולם לא תמיד ההשוואה פשוטה. "מחירי בתי מלון הם דבר נזיל ועונתי מאוד, שנע בהתאם למתחי שוק", מסבירה אבני. "בניו יורק, למשל, לפני המשבר הכלכלי מחירי בתי מלון היו בשמים ודירות היו באופן מובהק פתרון זול ונגיש. מאז המשבר, מחירי בתי המלון ירדו מאוד ולעתים הם פשוט מוכרים במחירי הפסד. תעריפי הדירות, לעומת זאת, לא השתנו באופן משמעותי כי הם היו נמוכים גם קודם. כיום ניתן למצוא בניו יורק בתי מלון זולים יותר מאשר דירות. ניו יורק היא כמובן דוגמה קיצונית".

בנוסף, יש אנשים שחשובים להם ארוחת הבוקר המוגשת במלונות והניקיון היומיומי, והם יעדיפו מלון על פני דירה. "אף שחשוב לציין שישנם בתי דירות שבהם יש גם ניקיון יומיומי ושומר בקבלה", אומרת שרונה עומר, מנהלת שיווק ומכירות באתר localist.

דרך סוכן או לוח מודעות

מידע על דירות הנופש אפשר למצוא בלוחות מודעות מקוונים דוגמת Homeless הישראלי או האתר הבינלאומי Craigslist, שבהם בעלי הדירות מפרסמים את בתיהם ישירות. אפשרות נוספת היא אתר המלונות הפופולרי booking.com, שמציע גם דירות, ומחשב עבורכם את הפתרון המשתלם ביותר, בהתאם להגדרות חיפוש של כמות אנשים, גילי ילדים, אזור ותאריכים. הוא מדרג גם את רמת הבתים באמצעות כוכבים, בדומה למלונות.

אפשר למצוא דירות גם דרך אתרים של סוכנים שמתמחים בתחום. סוכנויות דירות נופש מובילות בישראל, כמו לניר בע"מ, גלי אבני ולוקליסט, מציעות מגוון דירות במבחר אזורים באירופה. חלקן מציעות מספר מצומצם יחסית של דירות מבעלי דירות פרטיים שנבדקו אישית, וחלקן עובדות מול ספקים אירופים שהוכיחו את עצמם כאמינים.

"אנו מציעים מבחר עצום של דירות בכל אירופה. אנו עובדים עם ספקים מחו"ל והצוות שלנו נוהג לבדוק בקביעות בין 10 ל-20 דירות של הספק כמדגם לאיכותו", אומר צביקה לירן, מקים ומנהל חברת לניר בע"מ. לעומתו, אבני מספקת מאגר מידע מצומצם יותר של דירות, שהיא מכירה בפועל או מכירה את בעליהן. "דירות שאינן מוכיחות את עצמן או שמתקבלות עליהן תלונות מורדות מהאתר", היא מוסיפה.

לרוב הסוכנים משמשים גורם מתווך שאחראי לייעוץ ולאיתור של דירות מתאימות בלבד, ואינם מהווים כתובת לטענות על בעל הדירה ועל איכותה. לכן רצוי לבקש המלצות ולדבר עם אנשים ששהו בדירה ויכולים לתת מידע ממקור ראשון.

במאגרי הדירות המוצעים על ידי סוכנים בישראל ובחו"ל יש סוגים רבים של דירות: מדירות מפוארות כולל אפשרות למנקה צמודה ועד דירות פשוטות, המספקות מקום לינה בלבד. יש סוכנים שמפרסמים באתר דירוג בכוכבים ויש כאלה שנותנים את המידע בטלפון. בכל מקרה מדובר בהשוואה בעייתית מעט.

ועכשיו, לסיכונים

בבחירה לשהות בדירה יש כמובן גם סיכונים - ייתכן שהדירה לא נראית בדיוק כמו בתמונות, הדירה לא נקייה או שהאבזור בה שבור או מקולקל. דברים כאלה יכולים לקרות גם במלון, כמובן, אך שם יש יותר גמישות מאחר שיש עוד חדרים ויעד להעברת פניות ותלונות.

סוכן שעובד עם מגוון רחב של דירות ומכיר את האזור יכול להתאים עבורכם את הדירה על פי הדרישות האישיות שלכם. בלניר בע"מ, לדוגמה, העובדים מסווגים לפי יעדים באירופה וכך כל אחד מומחה ליעדים שבהם הוא מטפל.

אך גם אם בחרתם בסוכן, מוטב שתדרשו כמה שיותר פרטים על הדירה, שלא תמיד מוצגים לצד התמונות היפות באתר. לעתים מצולמות התמונות האלה במצלמה בעלת עדשה רחבה שמגדילה את הדירה. כדאי לברר את שטח הדירה ואת הכתובת המדויקת שבה היא ממוקמת. בערים מרכזיות לעתים המרחק לתחנת הרכבת התחתית הקרובה חשוב יותר מאשר הרחוב הספציפי, אך ייתכן כי היסחבות עם הילדים ברכבת אינה האפשרות הטובה ביותר עבורכם. אם אתם מעוניינים במיטות בחדרים נפרדים ורוצים להשאיר את הסלון כשטח פתוח שלא ישנים בו - כדאי לבדוק כמה חדרי שינה מוצעים עם מיטות מכיוון שנהוג לחשב את כמות האנשים גם לפי הספות הנפתחות בסלון.

בכל אופן, השיקולים אינם כלכליים גרידא. מגורים בדירה הם דרך אותנטית ושונה לחוות את העיר - אפשרות להתערבב בין אנשי המקום, ללכת לסופר השכונתי, לבשל מהמצרכים המקומיים ולעלות בגרם המדרגות כמו דייר מן השורה. בדירה גם אפשר להכין קפה בכל שעה ביום וזה לא כרוך בישיבה בבית קפה או במסעדה, והיא גם מספקת פרטיות ואווירה ביתית, שלעתים קשה למצוא בבית המלון.

מדריד - דירת 2 חדרים ל-4 אנשים, 55 מ"ר. ממוקמת ליד פוארטה דל סול. מ-50 יורו ללילה

פאריס - דירת 4 חדרים ל-8 אנשים. ממוקמת באזור תעלת סן מרטן. מ-175 יורו ללילה

ברלין - דירת 2 חדרים ל-5 אנשים. ממוקמת במרכז ברלין, עשר דקות הליכה מאזור קאנטשטרסה. מ-99 יורו לילה

לונדון - דירת 3 חדרים ל-5 אנשים, 70 מ"ר. ממוקמת בפולהאם רואד. 250 פאונד ללילה

הפרטים נלקחו מהאתרים:

localist.co.il, lanirltd.co.il, galiavni.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully