וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראייר רוצה את אילת - בגדול

זוהר בלומנקרנץ

9.7.2010 / 16:00

החברה מבקשת להפעיל לראשונה מטוס נוסעים גדול מדגם איירבוס משדה התעופה דב בת"א. המהלך מתבצע על רקע כניסת אל על להפעלת הקו לאילת

חברת התעופה ישראייר, מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, מגבירה את פעילותה בקו לאילת. ל-TheMarker נודע אתמול כי ישראייר מבקשת להפעיל לראשונה מטוס נוסעים גדול מדגם איירבוס 320-A משדה התעופה דב בתל אביב. מדובר במטוס נוסעים חדש שהחברה תקלוט היום, ישירות מיצרנית המטוסים שבטולוז, צרפת.

המהלך מתבצע על רקע כניסתה של חברת אל על המתחרה, שבבעלות משפחת בורוביץ', להפעלת קו לאילת מ-1 באוגוסט. המטוס החדש, שבו 174 מושבים, אמור להתחרות במטוס בואינג 737, שבו 136 מושבים, שצפויה אל על להפעיל מנתב"ג בקו החדש לאילת.

הנושא נבדק בימים אלה ברשות התעופה האזרחית (רת"א) משום שמדובר במטוס גדול במיוחד - גדול יותר ממטוס האמברייר של חברת ארקיע, שבו 95 מושבים, שרת"א עוד לא אישרה את הפעלתו משדה התעופה דב לאילת, אף שעבר בהצלחה טיסות ניסוי. הבדיקה של רת"א לגבי בקשתה של ישראייר מתמקדת בין היתר בשאלה אם המסלול בשדה התעופה דב בתל אביב מתאים לפעילותו של המטוס הגדול מתוצרת איירבוס וכן אם הוא עומד בתקנות רעש וזיהום.

המטוס החדש מדגם איירבוס A320, שבו מצטיידת ישראייר, הוא המטוס הראשון מתוצרת חברת איירבוס שייכנס לשימוש בחברה ישראלית. עלות המטוס נאמדת בכ-40 מיליון דולר והוא צפוי לשמש את החברה בטיסותיה הבינלאומיות ולאילת בכפוף לקבלת האישור מרת"א.

על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), ישראייר הטיסה כ-105 אלף נוסעים ב-1,924 טיסות מינואר עד אפריל השנה בקו לאילת. ארקיע הטיסה באותו זמן בקו לאילת כ-274 אלף נוסעים ב-3,369 טיסות. התפלגות התנועה מלמדת כי נתח השוק של ישראייר בקו לאילת מגיע ל-28%, ואילו נתח תנועת הנוסעים של ארקיע הגיע ל-72% בקו לאילת. מבחינת היקף הטיסות חלקה של ארקיע הוא 64% לעומת 36% של ישראייר.

מחברת ישראייר נמסר בתגובה: "כמו כל חברת תעופה, ישראייר רוצה להפעיל את מטוסיה מכל שדה תעופה אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully