וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התיירות: "לא להקים מלונות בלי אטרקציות"

עירית רוזנבלום

30.6.2010 / 11:54

"כדי להגיע ל-5 מיליון תיירים ב-2015 נדרשים עוד כ-19,000 חדרי מלון". כך מעריכים בחברת רותם אסטרטגיה במסגרת עבודה שנעשתה למדיניות עידוד הקמה של מתקני אכסון בישראל

כדי להגיע ל-5 מיליון תיירים ב-2015 נדרשת תוספת של כ-19,000 חדרי מלון - כ-50% ברמה בינונית-גבוהה ו-50% ברמה העממית. להשגת יעד זה נדרשת השקעה של כ-10 מיליארד שקל. ההשקעה צריכה לבוא מ-3 מקורות: כ-3.4 מיליארד שקל מהון עצמי של יזמים, 2.9 מיליארד שקל ממענקים של המדינה, 3.9 מיליארד שקל ממקורות מימון משלימים (מימון בנקאי או מימון מוסדי). כדי לעמוד ביעדים, מומלץ להעמיד תקציב מענקים שנתי של כ-650 מיליון ב-3 השנים הקרובות - כך אמר היום ד"ר זאב רותם, מנכ"ל חברת רותם אסטרטגיה, במסגרת עבודה שנעשתה למדיניות עידוד הקמה של מתקני אכסון בישראל. הוא נשא את הדברים בכנס ליזמי תיירות שמקיים משרד התיירות במלון אינטרקונטיננטל בתל אביב.

העבודה יצאה מהנחה שתעשיית התיירות צפויה לצמוח משמעותית בשנים הקרובות, וכן שהגידול יבוא מתיירות חופשה ותיור וצליינות. ההכנסות השנתיות הכוללות מהענף יגדלו מ-40 מיליארד שקל לשנה ל-60 מיליארד שקל.

עוד אמר כי כדי לעמוד ביעדים, מומלץ להעמיד תקציב מענקים שנתי של כ-650 מיליון שקל ב-3 השנים הקרובות. יש להקצות את המענקים בהתאם ליעדי המשרד – בצורה דיפרנציאלית ותוך מעקב ובקרה.

יש לעודד את השימוש במימון מוסדי כמקור משלים ותחליפי לאשראי בנקאי. קיימת התאמה בין מאפייני התעשייה לצרכי המשקיעים המוסדיים ונכון לכוון אותם להשקעה גדולה יותר במלונאות. לשם כך, משרד התיירות צריך לקחת תפקיד יותר אקטיבי בחיבור בין יזמים למימון המוסדי.

עוד אמר רותם כי בראייה ארוכת טווח, המדינה חייבת לשמר מלאי קרקעות מספק ליעודים מלונאיים באיזורי הביקוש ולהגן עליו מפני הסבה לשימושים אחרים. לדברי שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, התקדמות בכיון זה נעשתה עם אישורה של תוכנית המתאר הארצית לתיירות. עוד אמר כי הקמת מלונות ללא אטרקציות שגויה בבסיסה וכי הוא יוזם שינוי במפת אזורי העדיפות בתיירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully