וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המשט: מתחדש החרם הישראלי על טורקיה

עירית רוזנבלום

30.5.2010 / 8:11

החרם של ועדי העובדים בישראל על טורקיה צפוי להתחדש על רקע מעורבות מפלגת השלטון האיסלמית במשט מעורר המחלוקת לעזה. בחודשים האחרונים דווקא נרשמה עלייה בתיירות למדינה

"המשט לרצועת עזה סתם על הגולל על האפשרות לשלוח עובדים בצורה מאורגנת לטורקיה" - כך אומר יו"ר ועד עובדי הבנק הבינלאומי, יונה גולדשלגר. "הודעתי בעבר שעד שהמצב לא ישתנה, אף מנהל לא ייסע דרכי לטורקיה. ענייין המשט רק נותן לזה יותר תוקף", הוסיף.

לדברי יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים המרכזת את המידע על הפעילות הכלכלית של ועדי העובדים, ביום ראשון תיבדק האפשרות כי ועדי העובדים ייצאו בהצהרה שהם מחדשים את החרם על טורקיה, לאחר הפוגה בהצהרות. זאת על רקע משט המחאה של ספינות עם מאות פעילים מהעולם שצפויות להגיע היום לחופי ישראל. ככל הנראה, מפלגת השלטון האיסלמית בטורקיה מעורבת בארגון המשט, בתיאום עם ארגון החמאס בעזה.

לדברי גולדשלגר, בימים אלה יוצאים 600 מנהלים מהבנק הבינלאומי לטיול גיבוש בכרתים, אף שעלות הנופש שם גבוהה מעלות הנופש בטורקיה. "גם לנופשונים בקיץ אנחנו מציעים את פלמה, כרתים ורודוס, רק לא טורקיה", הדגיש.

אלוש מעריך כי "ההצהרה על החרם תתחדש במלוא עוזה. כל היציאות שהיו בחודשים הראשונים של השנה לטורקיה היו של אנשים פרטיים, לא של ועדי עובדים ועובדים בכלל. עכשיו אנחנו ערב סגירת העסקות ליולי אוגוסט והחרם יהיה יותר חריף, עד כדי נתק מוחלט. גם סוכנים הנסיעות נערכו בהתאם, ולא לחינם שומעים שקפריסין היא אלטרנטיבה". לדברי אלוש, "החרם הפריע לטורקיה, שיצאה במסע פרסום בהשקעה של מיליוני שקלים".

בתחילת יולי תקיים חברת ועדים את יריד התיירות לקבוצות. לדברי אלוש, "גם אם הטורקים יבקשו להציג בו, לא נאפשר להם להשתתף".

גם אלוש סבור כי המשט יביא לכך שוועדים ועובדים לא ייצאו לטורקיה בקיץ - במיוחד לאור העובדה שבמצב של חרם, יש לוועדים אפשרות לקבל דילים ביעדים אחרים באגן הים התיכון. "קפריסין ואזורי תיירות אחרים יורידו מחירים וישמחו להזדמנות לקבל את המסות של ועדי העובדים", אומר אלוש.

בטורקיה עדיין מקווים לגידול בכניסות: "אין קשר בין פוליטיקה לתיירות"

"הטיפול בנוסעים שבאים דרך קבוצה מאורגנת נוח יותר לחברות התעופה, לאתרים ולסוכנים, ולכן כולם רוצים לארח את הוועדים והקבוצות המאורגנות", הוא מסביר. אלוש מזכיר שלחרם הצטרפו גם הגימלאים, "שהם טיילים לא פחות גדולים מאשר העובדים".

בארבעת החודשים הראשונים של השנה חלה עליה של 18% במספר התיירים מישראל שביקרו בטורקיה בשנה זו לעומת 2009. עם זאת, מדובר על ירידה של 54% לעומת 2008.

לפי נתוני משרד התיירות הטורקי, מספר התיירים בחודשים אלה הגיע ל-54,170, לעומת 46 אלף בינואר-אפריל 2009. עם זאת, באפריל יצאו לטורקיה קרוב ל-18 אלף ישראלים, לעומת כ-23 אלף באפריל 2009 - ירידה של 22%.

חלק ממקור הירידה יכול להיות נעוץ בעובדה שחג הפסח חל בשנה שעברה באפריל. לכן נרשמה עלייה גדולה בתיירות לטורקיה במארס השנה לעומת מארס שעבר, שלא נהנה מתיירות הפסח.

באפריל 2008 יצאו לטורקיה הרבה יותר ישראלים: כ-51 אלף. כלומר, באפריל 2009 נרשמה ירידה של 64% במספרם. אם בודקים את הנתונים של אנטליה בלבד, מתקבלת התמונה הבאה: בינואר-אפריל 2010 יצאו לנופש באנטליה כ-33 אלף ישראלים, לעומת 27 אלף ב-2009. מדובר בעלייה של 22% לעומת 2009, אך בירידה של 57% לעומת 2008, שבה נפשו בקלאבים של אנטליה יותר מ-77 אלף ישראלים.

איננץ' אוזצ'קמק, נציג לשכת התיירות של טורקיה, הביע תקווה שמגמת הגידול מתחילת 2010 תימשך גם בחודשי הקיץ. לדברי איש יחסי הציבור, רני רהב, שמשרדו אחראי על קמפיין התיירות של טורקיה, "אין קשר בין פוליטיקה לתיירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully