וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האירו בצניחה חופשית: פחות מחמישה שקלים

עומר רבין

24.3.2010 / 15:46

בשורה טובה ליוצאים לאירופה: המטבע האירופי צנח לשפל נדיר ושערו היציג נקבע על 4.99 שקלים בלבד. ערכו של הדולר נותר כמעט ללא שינוי על אף התערבות בנק ישראל במסחר

יום סוער במיוחד עבר על זירת המט"ח המקומית על רקע התערבותו של הנגיד סטנלי פישר וכן הורדת הדירוג של פורטוגל על ידי סוכנות הדירוג פיץ' וכן המשך המשבר הקשה בכלכלת יוון: האירו נפל היום ביותר מאחוז אל מול הדולר ונסחר תמורת 1.337 דולרים. אל מול השקל הגיע היורו לשפל נדיר כשהוא נסחר מתחת לרמה של חמישה שקלים. שערו היציג נקבע לבסוף על ידי בנק ישראל ברמה של 4.9991 שקלים – ירידה של 0.96% ביחס לשער היציג שנקבע למטבע אתמול. מדובר בשער הנמוך ביותר שנרשם למטבע זה שנה וחצי.

ההיחלשות המשמעותית בשער האירו מטרידה לא מעט מהיצואנים לשוק האירופי – אך בוודאי משמחת רבים מהנופשים הצפויים לצאת לגוש מדינות האירו בימים הקרובים לרגל חופשת הפסח וליהנות מכוח קנייה רב יותר לכספם.

ההיחלשות בערכו של האירו משקפת את החשש מאי יציבות כלכלית בכל יבשת אירופה על רקע המשבר בכלכלת יוון – זאת על רקע הודעת גרמניה וצרפת אתמול כי הסיוע לכלכלת יוון לא ימומן כולו על ידי מדינות האיחוד אלא במתכונת משותפת עם קרן המטבע העולמית (IMF). מחר צפוייה להתקיים בבריסל פסגה מיוחדת בהשתתפות ראשי מדינות האיחוד האירופי ובה עשויים המעורבים לדון במדיניות הסיוע ליוון אשר נמצאת על סף חדלות פירעון.

גורם נוסף שהביא להידרדרות בשער האירו הוא, כאמור, הכרזת סוכנות הדירוג פיץ' על פורטוגל כמדינה בעלת תחזית אשראי שלילית. להערכת הכלכלנים, המדינה סובלת מיכולת צמיחה מוגבלת ונמוכה משמעותית מזו של יתר החברות באיחוד האירופי ועל כן היא עשוייה לדשדש בשנים הקרובות וישנו חשש לאי יציבות כלכלית במדינה.

הדולר, לעומת זאת, התחזק היום בשיעור מזערי ושערו היציג נקבע ברמה של 3.742 שקלים. השער נקבע על רקע התערבות של בנק ישראל במסחר במט"ח לאור הוראה של הנגיד סטנלי פישר לרכוש בשעות הבוקר כ-100 מיליון דולר. ההתערבות נועדה להעלות את שערו של המטבע לאור העובדה כי בעוד שהמטבע האמריקאי התחזק לעומת מרבית המטבעות בעולם – אל מול השקל נותר שערו פחות או יותר יציב. התערבות הבנק לא הצליחה להעלות את שער המטבע באופן משמעותי, כאמור, ועלייה בשיעור זעום בלבד נרשמה בערכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully