וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקק של המדינה: הטירוף הגיע לנתב"ג

זוהר בלומנקרנץ

23.3.2010 / 17:45

טירוף היציאות לחו"ל לרגל חג הפסח החל היום והנוסעים מדווחים על תורי ענק המשתרכים עד מחוץ לטרמינל 3 ועל עיכובים קשים בהמראות. רשות שדות התעופה: "השדה פועלה כסדרו"

"אנדרלמוסיה ותורי ענק של נוסעים אשר משתרכים עד מחוץ לטרמינל 3. זה כאוס מוחלט", כך מתאר נוסע (השם המלא שמור במערכת) ל"הארץ", את מה שהתרחש הבוקר (שלישי) בנתב"ג. לדבריו, "המצב הוא קטסטרופלי. אנשי הביטחון לא מצליחים להשתלט על הנוסעים. כל אחד עושה את הישר בעיניו. הבלאגן נורא".

כבר בשבוע שעבר התלוננו מנהלי תחנות של חברות תעופה בנתב"ג, על מחסור באנשי ביטחון אשר גורמת לאיחורים בהמראות מטוסים מנתב"ג ופוגעת בנוסעים, בפרט אלה הזקוקים לטיסות המשך בחו"ל. המנהלים אף פנו בעניין זה לרשות שדות התעופה (רש"ת).

נוסעים בנתב"ג. רויטרס
טענות כי מחסור באנשי ביטחון גורם לאיחורים בהמראות ולפגיעה בנוסעים/רויטרס

בשיחה ל"הארץ" הסבירו המנהלים בתחנות של חברות תעופה בנתב"ג, כי מדובר במחסור של אנשי ביטחון האחראים על בדיקה ביטחונית של כבודת היד והמזוודות של היוצאים לחו"ל. כתוצאה מכך נגרמים עיכובים בהגעתם של הנוסעים לדלפקי הצ'ק אין, אשר מביאים לאיחור בהמראות המטוסים מנתב"ג.

לטענתם, התופעה פוגעת בייחוד בנוסעים אשר נזקקים לטיסות המשך מיעדים שונים בחו"ל. כמו כן, היא גורמת לדבריהם לנזק כספי לחברות התעופה אשר נאלצות לממן לאותם נוסעים את השהות בבתי מלון בחו"ל, משום שהחמיצו את טיסות ההמשך לאחר שהגיעו באיחור מנתב"ג.

לדברי מנהלי תחנות בנתב"ג, "המצב הפך בלתי נסבל", כהגדרתם כאשר "ישנם ימים עם איחורים משמעותיים". הם הביעו אז חשש להחרפת המצב עם תחילת שיא עונת נסיעות הפסח בסוף החודש מנתב"ג לחו"ל.

נתב"ג 2000. שרון בוקוב
עונת השיא בנסיעות מאיימת להפר את הסדר בשדה/שרון בוקוב

בפברואר השנה הגיע מספר היוצאים לחו"ל מנתב"ג לכ-308.1 אלף נוסעים, גידול של 20.56% לעומת החודש המקביל אשתקד. בסך הכל צפויים לעבור בנתב"ג בעונת הפסח כ-555 אלף נוסעים בכ-3,500 תנועות מטוסים. מנתונים שפרסמה רשות שדות התעופה (רש"ת) עולה כי מדובר בגידול של 19% בתנועת הנוסעים ושל 13% בתנועת המטוסים לעומת עונת הפסח אשתקד ושל 3% לעומת 2008, שהיתה שנת שיא בתנועת נוסעים ומטוסים.

מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר בתגובה כי "ביטחון הנוסעים נמצא בראש סדר העדיפויות של הרשות והבדיקות שנעשות נועדו לשמור על ביטחון הנוסעים. בשבועות הקרובים, עם תחילת עונת הפסח ואחריה עונת הקיץ, תגדל מצבת כח האדם בצורה משמעותית".

גורם בכיר ברשות שדות התעופה (רש"ת) אמר בתגובה ל"הארץ" כי "תיאורו של הנוסע מוגזם ולא תואם את המצב בטרמינל. השדה פועל כסדרו ובזמני המתנה קצרים".

  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully