וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על: צרות בדרך לאילת?

זוהר בלומנקרנץ

16.3.2010 / 8:00

חילוקי דעות כספיים בין ההנהלה לטייסים מאיימים לפגוע בתחילת הפעלתו של קו התעופה הפנים ארצי החדש לאילת. סלע המחלוקת: צורת וגובה התגמול הכספי שיקבלו הטייסים

חילוקי דעות כספיים בין ההנהלה לטייסי אל על מאיימים לפגוע בתחילת הפעלתו של קו התעופה הפנים-ארצי החדש לאילת - כך נודע אתמול ל-TheMarker. סלע המחלוקת הפנימי הוא צורת וגובה התגמול הכספי לטייסי אל על שיבצעו את הטיסות בקו הפנים-ארצי הראשון של החברה לאילת.

טייסי החברה דורשים לקבל פיצוי כספי ותוספת תשלומים מיוחדת עבור טיסותיהם בקו הפנים-ארצי; זאת בנוסף לשעות הטיסה שיצטרכו לבצע כחלק מטיסותיהם בקווי התעופה הבינלאומיים. הנהלת החברה מתנגדת לדרישות התשלום הנוספות של הטייסים. מלבד העימות עם הטייסים, על הנהלת אל על להתמודד גם עם העתירות לבג"ץ שהגישו חברות התעופה ארקיע וישראייר, המתנגדות לכניסתה של אל על לקו לאילת.

במקביל פתחה הנהלת אל על חזית מול שר התחבורה ישראל כץ ורשות התעופה האזרחית. החברה עתרה באמצע השבוע שעבר לבג"ץ נגד כץ ורת"א בגין ההגבלות שהוטלו עליה, כחלק מהרישיון להפעלתן של טיסות הפנים-ארציות לאילת. בין היתר רוצה שר התחבורה להגביל את תדירות הטיסות וכמות המושבים בהן.

קודם לכן, בתחילת השבוע שעבר, עתרו בזו אחר זו בנפרד חברות התעופה ארקיע (ביום שני) וישראייר (ביום שלישי) לבג"ץ נגד האישור עצמו שנתנו שר התחבורה ורת"א לחברת אל על לבצע את הטיסות בקו לאילת.

בג"ץ החליט להעביר את עתירת ארקיע לדיון בפני הרכב של שלושה שופטים וקבע דיון דחוף לתחילת אפריל. עם זה, לא נענה בג"ץ ולא הוציא צו שימנע את תחילת טיסותיה של חברת אל על. נראה, כי כעת יאחד בג"ץ את כל העתירות לדיון אחד.

באל על סירבו להגיב על הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully