וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלונאים: דרושים 1,500 עובדים לפסח

עירית רוזנבלום

7.3.2010 / 11:22

באילת מבקשים לתגבר את כח האדם לקראת החופשה המתקרבת ולגייס עובדים חדשים. המשכורת הממוצעת - 6,750 שקלים לחודש. המטרה: 32,000 עובדים בסה"כ

לקראת פסח ועונת האביב מנסים המלונות בכל הארץ לגייס כ-1,500 עובדים חדשים, שנוספים למצבת העובדים הקיימת, שעמדה עד הימים האחרונים על כ-30,500 עובדים. המטרה היא כי בסופו של דבר תעמוד מצבת כוח האדם של המלונות בפסח על כ-32,000 עובדים. מדובר בתוספת הוצאה לענף של כ-7 וחצי מיליון שקל לחודש.

אולי בתגובה לביקורת על מחירי המלונות הגבוהים בפסח, חישב סמנכ"ל משאבי אנוש בהתאחדות המלונות בישראל, יואב בכר, את הוצאות השכר בליל הסדר ואת ההוצאות הכלליות לחג פסח כולו. לדבריו מניתוח הענף עולה כי בליל הסדר יועסקו כ-35% עובדים מכלל עובדי מלונות ישראל, אשר ישתכרו כפליים משכר משמרת רגילה ביום חול (בהתאם להסכמי השכר עם ההסתדרות). "מבחינת המלונאים, מדובר בתוספת שכר של כ-3 וחצי מיליון שקל למשמרת ליל הסדר בלבד", הוא אומר.

לדבריו, בנוסף לתוספת עלויות כח אדם למלונות בליל הסדר עצמו, הרי גם בהמשך חג הפסח תופחות הוצאות השכר של המלונות בשל תפוסות גבוהות במיוחד (שמחייבות עבודה במשמרות מלאות, וכן תוספת שעות עבודה למשמרות), ובשל הוצאות גבוהות על אבטחה מוגברת ועל הכשרת המלונות (כשרות).

לגבי הוצאות האבטחה, מדובר בתוספת של כ-350 מאבטחים למשך הפסח, חלקם עובדים חדשים וחלקם עובדים שנדרשים לתוספת שעות עבודה. תוספת ההוצאה בגין בטחון בלבד לעומת ימים רגילים היא כ- 900 אלף שקל.

תוספת שכר עובדי ההכשרה, המכשירים את המטבחים לפסח מגיעה לכ-800 אלף שקל. בנוסף קיימות עלויות בגין שעות נוספות הנדרשות לטובת הכנות לחג ועבודה מאומצת בימי הפסח בשיעור של עוד כחצי מיליון שקל לערך.

עם זאת מדווחים מלונאי אילת על קושי גדול בגיוס עובדים, שמוכנים לרדת לעיר הדרומית ולעבוד בעבודה מועדפת למשוחררי צה"ל, למרות ששכרה בצידה, שכן באילת השכר הממוצע הוא 6,750 שקל.

באילת חסרים למלונות לפסח ולהמשך העונה: מלצרים, טבחים, קב"טים, מצילים ועוד. שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, אומר כי מחירי הלינה והאירוח בפסח במלונות גבוהים מאשר בימים רגילים כדי לפצות את המלונות על ההשקעה הכספית הגבוהה בהתארגנות לחג. למעשה, תוספת ההוצאות למלונות אינה רק לימי החג עצמו, אלא לחודש שלפניו.

בימים אלה, ההכנות לפסח בעיצומן והן גבוהות בממוצע מאשר בימים רגילים ב-40%-30%. במלונות, שהופכים לגלאט-כשר, גדלה ההוצאה היומית אף לכ-60% יותר מאשר בימים רגילים. המשמעות היא שטווח ההוצאות נע בין כ-80 אלף שקל למלון בודד קטן (שלא מחזיק מטבח), ועד לכ-1.2 מיליון שקל במקרים של מלונות גדולים גלאט כשר. המלונות משקיעים משאבים בעבודות ניקיון והכשרה, תחת פיקוח משגיחי הכשרות. החלק הארי הוא כמובן הכשרת המטבחים, החלפת כלי הבישול והגשה בכלים מיוחדים לחג.

צוראל מוסיף כי: "הוצאות המלונות כוללות גם רכישה מוגברת של חומרי ניקוי וקניית מוצרי מזון כשרים לפסח, הוצאות מוגדלות בגין כביסה ותחזוקה, הדפסת תפריטים מיוחדים לחג, שכירת חזנים ומנהלי טקסי ליל הסדר, הכשרת צוותי בידור לחג במלונות מסוימים ועוד. "עלות הכשרת המלונות בישראל לחג הקרוב מסתכמת בכ-80 מיליון שקל בלמעלה מ-300 מלונות ברחבי הארץ", מסכם צוראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully