וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובת נגד: הטורקים קורצים לחרדים

מאת נתי טוקר

19.1.2010 / 9:00

לאור חרם התיירות הישראלי, בוחר הממשל הטורקי להשקיע מאמצים במגזר החרדי - בשבוע הבא תצא למדינה משלחת של אנשי תקשורת חרדים שתבקר במוקדי תיירות יהודיים

הממשל הטורקי נלחם בחרם התיירות הישראלי, ובוחר להשקיע מאמצים מיוחדים דווקא במגזר החרדי. ל-TheMarker נודע כי בשבוע הבא תצא לטורקיה משלחת של אנשי תקשורת חרדים, במימון משרד התיירות הטורקי, שתבקר במוקדי תיירות ובאתרים יהודיים במדינה.

בשבועות האחרונים התערערו שוב היחסים בין הממשל בישראל לטורקיה, לאחר שידור של תוכניות טלוויזיה בטורקיה שכוללות השמצות נגד ישראלים, ולאחר טקס ההשפלה לשגריר הטורקי בישראל שערך סגן שר החוץ, דני איילון. המשבר בין שתי המדינות כבר הביא לקריאות לחרם תיירות על טורקיה. לפי נתוני משרד התיירות הטורקי, נרשמה ירידה של 44% בתיירות הישראלית לטורקיה ב-2009.

המיזם הנוכחי נולד בשיתוף פעולה של משרד התיירות הטורקי ואהרון ליפנר, בעל חברה לתיירות במגזר החרדי בשם קלאב כושר. "הטורקים התלהבו מהרעיון של סיור עיתונאים חרדים במדינה", אומר ליפנר. "הרעיון הוא לטהר את הלבבות של הישראלים, ולהסביר להם שזה לא כל כך נורא אם הפוליטיקאים רבים - טורקיה תמשיך לקבל בכבוד רב את היהודים. הם מאוד מאמינים בתיירות של המגזר הדתי והחרדי, ולכן החליטו לממן את הביקור".

"טורקיה רלוונטית לציבור הדתי והחרדי"

אנשי התקשורת החרדים ייפגשו עם בכירים במשרד התיירות הטורקי - אך ככל הנראה לא עם שר התיירות עצמו, בשל הרגישות הפוליטית בין שתי המדינות.

בדומה לכלל התיירים הישראלים, בשנים האחרונות גילה גם המגזר החרדי את טורקיה והחל לפקוד את המלונות באנטליה. בנופש במשך כל השנה יש לשומר הכשרות בעיה של מזון כשר, ואילו בחג הפסח נערכות חופשות מרוכזות של מאות משפחות חרדיות במלונות במדינה.

"טורקיה הרי גדושה באתרים יהודיים בעלי זיקה היסטורית, כך שמתישהו עלתה המדינה על מפת ייעדי התיירות הרלוונטיים גם בציבור הדתי והחרדי", אומר קובי סלע, איש התקשורת שמארגן את הנסיעה לטורקיה. "הממשלה הטורקית מבקשת לסיים את המשבר עם האזרח הישראלי הפשוט גם באופן מעשי, ופתיחת השערים בפני הציבור החרדי היא חלק ממגמה כוללת של חיזוק קשרים בינלאומיים עם כלל האוכלוסייה בישראל".

האוכלוסייה החרדית בישראל מונה כ-716 אלף בני אדם, שמהווים כ-9.3% מכלל אוכלוסיית ישראל. לפי סקרים, כ-25% מבני המגזר נוהגים לצאת מדי שנה לנופש בחו"ל. היעדים הפופולריים הם ארה"ב, עיירות נופש בשווייץ, וכאמור בשנים האחרונות החלה טורקיה להיות יעד אטרקטיבי ומשתלם למגזר החרדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully