וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פסח בטורקיה לא ייראה אותו דבר"

מאת עירית רוזנבלום

14.1.2010 / 8:45

"לא ניכרת התאוששות בתנועת הישראלים בהזמנות בינואר-מארס 2010", אומר סמנכ"ל ארקיע ומוסיף: "בתקופה זו של השנה תחול ירידה של 50%-60% במספר הנוסעים לטורקיה"

"לא ניכרת התאוששות בתנועת הישראלים לטורקיה בהזמנות בינואר-מארס 2010" - כך אומר סמנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, דודו מחלב. להערכתו, בתקופה זו של השנה תחול ירידה של 50%-60% במספר הנוסעים לטורקיה בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2008 וירידה של כ-30% לעומת 2009, בעקבות המתיחות בין המדינות והחרם שהכריזו ועדי עובדים וארגונים שונים על נופש בטורקיה.

"אלה כלים שלובים - אנחנו נערכים להכפלת כמות המושבים בטיסות ליוון, וייפתחו גם יעדים חדשים כדי לענות על הצורך בחופשות ליעדים קרובים ובנופשונים קצרים", אומר מחלב.

עם חברת ארקיע, למשל, יצאו לטורקיה בחורף שעבר 160 איש בשבוע. השנה יוצאים לא יותר מ-20-30 איש, ולדברי מחלב, גם בפסח טורקיה לא תהיה כמו לפני שנתיים, למרות הגידול הצפוי בהשוואה לחודשי החורף. "ייסעו בפסח, אבל לא באותם מספרים. לאף אחד אין ספק בזה".

2009 קטעה רצף של עליות ועשור שבו כיכבה טורקיה בתיירות הישראלית. יותר מ-3 מיליון ישראלים ביקרו בטורקיה ב-2000-2009, ומאות קלאבים בשיטת "הכל כלול" נפתחו וסיפקו חופשות למשפחות ישראליות, לחברות ולארגונים גדולים. אלא שלפי נתוני משרד התיירות הטורקי, בינואר-נובמבר 2009 נרשמה ירידה של יותר מ-44% בביקורי הישראלים בטורקיה בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2008, לכ-300 אלף איש.

"חוסר התעניינות כללי בטורקיה"

רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא, אומר כי הירידה בתנועה לטורקיה, שהחלה בינואר שעבר, חזרה לסדרה רק בקיץ ובחגים. "כעת שוב רואים חוסר התעניינות כללי, גם לפסח. מבחן הזמן ייקבע אם המחיר הנמוך יביא ברגע האחרון לחזרה מסוימת לטורקיה". לדבריו, תנועת הישראלים תוסט ליוון וגם למערב אירופה ולמזרחה.

המשנה למנכ"ל אופיר טורס, יהודה זפרני, אומר כי אין ספק שהירידה בנסיעות לטורקיה תימשך בינואר, בפברואר ובמארס, והוא צופה ב-2010 ירידה שנתית של 15%-20% בהשוואה ל-2009 - "הכל כפוף כמובן למצב המדיני בין שתי המדינות".

בסקר שערך לפני כשבועיים מכון הסקרים גיאוקרטוגרפיה לקראת יריד התיירות imtm 2010 - יריד התיירות הבינלאומי של ישראל שיתקיים בתחילת פברואר בגני התערוכה בתל אביב - בקרב הישראלים המתכוונים לנפוש בחו"ל ב-2010, רק כ-9% הצהירו שיעשו זאת בטורקיה, לעומת 16% שאמרו כי בכוונתם לנפוש בטורקיה ב-2009.

איל קשדן, מנכ"ל השטיח המעופף, אומר כי בחברה מתייחסים בכובד ראש לסקרים שנעשים בעניין "ומחכים לראות מה יילד יום". עם זאת, לדבריו יש דווקא גידול בתנועה באמצעות החברה בהשוואה לינואר 2009, שבו פגעו ביציאות לחו"ל מבצע עופרת יצוקה והמיתון הכלכלי העולמי. "מוקדם לדעת איך ישפיע המשבר הנוכחי על הנסיעות לטורקיה בפסח. מבחינת היצע של טיסות וחדרי מלון, הסיטוניות יודעות להתרחב ולהצטמצם בהתאם לביקוש".

גלית זכאי, מנהלת השיווק של אשת טורס, מעריכה את הירידה בנסיעות מינואר 2009 לינואר 2010 בפחות מ-10%: "המטוסים לא יוצאים ריקים. כשלקוח רואה חבילה ב-199 דולר הוא מצביע ברגליים. אבל המכירה קשה, ולא ברור אם זה בגלל החורף או בגלל החרם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully