וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרם עובד: ירידה חדה בתיירות לטורקיה

עירית רוזנבלום

26.10.2009 / 9:27

ירידה חדה של 46% נרשמה בתיירות הישראלית לטורקיה בחודש ספטמבר. עם זאת, אנטליה ממשיכה להוביל את רשימת היעדים המבוקשים לחופשה

הישראלים ממשיכים להדיר רגליהם מטורקיה: לפי נתוני משרד התרבות והתיירות הטורקית, בספטמבר נרשמה ירידה של 35% בתיירות הישראלית לטורקיה - מכ-60 אלף בספטמבר 2008 לכ-39 אלף ב-2009.

מתחילת 2009 ועד ספטמבר, נסעו לטורקיה כ-245 אלף ישראלים, לעומת 452 אלף בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של 45.7%, שעיקרה היה בתחילת השנה.

באחרונה חודשו הקריאות לחרם תיירותי נגד טורקיה, בעקבות ביטול השתתפותה של ישראל בתמרון הצבאי והכפשת צה"ל בסדרת הטלוויזיה הטורקית. בשבוע שעבר גם הכריזו ועדי העובדים בישראל על חידוש החרם על אתרי התיירות של טורקיה. למעגל המחרימים הצטרפו ארגוני גמלאים שונים.

מנכ"ל חברת ועדים, יעקב אלוש, אמר כי על אף שהישראלים הם שיעור קטן מכלל ענף התיירות של טורקיה (2%), חלקם של הישראלים באזורים שבהם הם לרוב נופשים ובעונות הפופולריות כגון פסח וחגי תשרי, הוא גדול בהרבה. לפי הערכות, שיעורם באזורים ומועדים אלה מגיע ל-30%-45% - כך שהחרם יורגש מאוד באזורי התיירות של אנטליה ובודרום.

בנתוני התיירות הכוללים - חלה עלייה בתיירות לטורקיה

שיעור הישראלים בתיירות לטורקיה בספטמבר היה 1.2%, לעומת 2.0% בספטמבר 2008. עם זאת, נתוני ספטמבר אינם מעידים על יציאות הישראלים בחגי תשרי והמשבר שחל אחר כך עם הטורקים.

בנתוני התיירות הכוללים של טורקיה חלה עלייה של 1.5%, שהסתכמה ב-21.8 מיליון תיירים בינואר-ספטמבר. במספר התיירים מרוב המדינות העיקריות של לתיירות בטורקיה כמעט לא חלה ירידה בספטמבר, למעט גרמניה, שירדה ב-1.3% - ל-475 אלף תיירים מ-482 אלף בתקופה המקבילה אשתקד.

במספר התיירים מאיראן אף חלה עלייה של כ-60%, ל-108 אלף תיירים, ומעיראק חלה עלייה של 14%, ל-23 אלף תיירים.

אנטליה ממשיכה להוביל בראש היעדים המבוקשים על ידי ישראלים לחופשה בחו"ל. לפי נתוני חברת הנסיעות דיזנהאוז, 17% מכלל החיפושים באתרה בשלושת השבועות הראשונים של אוקטובר היו לאנטליה.

לדברי מנכ"ל דיזנהאוז, איציק פנסו, "אפשר לייחס נתונים אלה בעיקר לחג סוכות שחל בתחילת אוקטובר, המאופיין בחופשות משפחתיות, ולמחירים הנוחים שהוצעו בשוק. אנו צופים כי במהלך נובמבר, עם תחילת החורף, יעלה הביקוש ליעדי אירופה לראש הרשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully