וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות חברות התעופה הזרות ירדו ב-40%

זוהר בלומנקרנץ

20.10.2009 / 20:28

הירידה שנרשמה בספטמבר הוסברה על ידי מנהלי החברות בצמצום במספר הנוסעים בתעופה הבינלאומית, תחרות חריפה שהביאה לירידה במחיר כרטיסי הטיסה ומבצעי הוזלות מיוחדים

ירידה של 40%-35% בהכנסותיהן של חברות התעופה הזרות נרשמה בספטמבר, לעומת החודש המקביל ב-2008. סך הכנסות חברות התעופה הזרות אשר פועלות בישראל הסתכמו בסך הכל במיליארד דולר - כך עולה מנתון פנימי של ענף התעופה בארץ שהגיע ל-themarker.

הירידה בהכנסות הוסברה על ידי מנהלי חברות התעופה הזרות בצמצום במספר הנוסעים בתעופה הבינלאומית בספטמבר לעומת החודש המקביל אשתקד; תחרות חריפה בענף שהביאה לירידה במחיר כרטיסי הטיסה וכן מבצעי הוזלות מיוחדים.

המנהלים הביעו חשש כי הירידה בהכנסות תחריף עוד יותר בחודשי החורף הקרובים, אוקטובר-דצמבר, בגלל השפל הצפוי בתנועת הנוסעים והחרפתה של התחרות. על אף שבספטמבר החלה שיא עונת נסיעות החגים לחו"ל, מספר הנוסעים היה נמוך יותר השנה מאשר באותו החודש אשתקד. נרשמה ירידה של 1.25% בתנועת הנוסעים בתעופה הבינלאומית, על אף גידול של 2.5% בתנועת המטוסים בתעופה הבינלאומית.

מתחילת השנה עברו כשמונה מיליון נוסעים בנמל התעופה בן גוריון, ירידה של כ-7% לעומת ינואר- ספטמבר 2008. תנועת המטוסים הבינלאומית קטנה ב-2.25% באותה תקופה, לעומת תשעת החודשים הראשונים של השנה שעברה. מנהלי חברות התעופה תלו את הירידה בכך שהישראלים מיצו את חודשי הקיץ ליציאה לחו"ל וכן בירידה בתנועת התיירים ארצה לעומת אשתקד.

על פי נתוני רשות שדות התעופה התנועה הנכנסת לארץ מחו"ל עמדה על כ-501.9 אלף נוסעים בספטמבר השנה, ירידה של כ-2% לעומת ספטמבר אשתקד. תנועת היוצאים בתעופה הבינלאומית הגיעה לכ-523.5 אלף נוסעים בספטמבר השנה, ירידה של כחצי אחוז לעומת החודש המקביל בשנה שעברה. מספר הנוסעים במעבר (טרנזיט) היה 856 נוסעים בספטמבר השנה, לעומת 2,278 נוסעים באותו חודש אשתקד.

על פי נתוני יאט"א, הארגון הבינלאומי של חברות תעופה סדירות, הפסדי כלל חברות התעופה ייסתכמו ב-9 מיליארד דולר ב-2009 - כפול מהאומדן המקורי. 50 חברות התעופה המובילות בעולם דיווחו על הפסד נטו של 3.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2009. ביאט"א מעריכים כי מספר הנוסעים השנה יצטמצם ב-8% לעומת 2008 והביקוש להטסת מטענים יקטן ב-17%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully