וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב מחרימים את הטורקים?

עירית רוזנבלום

12.10.2009 / 15:55

בכירים בענף התיירות מציינים כי כבר ניתן להבחין בירידה בהיקף ההזמנות. עם זאת, חלקם מציינים כי מוקדם לשפוט וכי לתייר הישראלי קשה למצוא תחליף למחירים הזולים של טורקיה

האם המשבר הדיפלומטי עם טורקיה בעקבות ביטול התמרון האווירי יגרור שוב חרם של תיירים ישראליים? בכירים בענף התיירות מציינים כי כבר ניתן להבחין בירידה בהיקף ההזמנות לטורקיה. עם זאת, חלקם מציינים כי עדיין מוקדם לשפוט וכי לתייר הישראלי קשה למצוא תחליף למחירים הזולים של טורקיה.

סמנכ"ל השיווק של איסתא, רונן קרסו, אומר שלא ניתן עדיין לחזות מה תהיה ההשפעה של המשבר הנוכחי, "ללא ספק, הנושאים המדיניים גורמים נזק לתיירות הישראלית בטורקיה". אבנר לש, המשנה למנכ"ל הדקה ה-90, אומר ש"יש כבר השפעה מסוימת על היקף ההזמנות לטורקיה. במידה והיחסים יחריפו - ההשפעה וודאי תגדל. כאיש תיירות אני מקווה, כמובן, שהיחסים בין המדינות ישתקמו".

דודו מחלב, משנה למנכ"ל ארקיע אינטרנשונל, אומר ש"נכון להיום לא מורגשת ירידה והטיסות שיצאו לחגים בטורקיה היו מלאות". המשנה למנכ"ל אופיר טורס, יהודה זפרני, אומר שממילא נכנסים לתקופת החורף והירידה בתיירות היא משמעותית "גם כך יש ירידה של 35% לעומת השנה הקודמת בעקבות החרם".

"אין עוד מוצר כמו זה שהם מקבלים בטורקיה"

עם זאת, בשולי אחת הידיעות העוסקת בנושא ביטול התמרון באתר באינטרנט, התבטא אחד הגולשים כי תיכנן לעשות רפטינג בטורקיה ועקב מעשי הטורקים הוא מעביר את החופשה לניו זילנד. "אולי קצת יותר יקר, אבל אני לא מוכן לשים אגורה אחת אצל הטורקים", כתב. עומר פלום, מנכ"ל חברת מדרפט, העוסקת ברפטינג בטורקיה, אמר בתגובה כי "אין ספק שיש יחס אמביוולנטי מצד הנוסעים כלפי היעדים השונים בטורקיה".

לדברי גלית זכאי, מנהלת השיווק של אשת טורס, נכון לעכשיו לא ניכר שינוי בהיקף ההזמנות לטורקיה. "לגבי ההמשך, אנו מקווים ומאמינים שהמצב לא ישתנה בהרבה. בסופו של דבר, דווקא החרם שהיה בשנה שעברה גרם לחידוד ההבנה אצל הישראלים שאין עוד מוצר כמו זה שהם מקבלים בטורקיה - גם מבחינת רמת המלונות, איכות האוכל, הקירבה הגיאוגרפית, הפעילויות וכמובן המחיר. בחורף מוצעים לישראלים חבילות סקי וספא באיכות גבוהה ובמחירים נמוכים אף מאלה שאפשר למצוא בארץ".

זכאי מוסיפה שרובו של העם הטורקי, ובמיוחד העוסקים בתיירות, מאוד מחכים לישראלים. "הטורקים רק מפסידים מהמצב, ועושים ככל הניתן כדי לשכנע את הישראלים שההצהרות וההחלטות הפוליטיות של ראשי המדינה לא משקפות את הרגשתם. ולראייה משלחת התיירות הטורקית שהגיעה לפה בתחילת השנה כדי לשכנע את הישראלים לחזור. נכון לעכשיו אנו באשת טורס ממשיכים בהשקעה בשיווק אתר הסקי שלנו בטורקיה, כרגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully