וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוויר הרים וריח מנגל

רינה רוזנברג

27.4.2009 / 7:00

בגנים הלאומיים תמצאו נוף מיוחד לצד חניה ושירותים צמודים - אבל זה יעלה לכם. כדי לבלות בחינם תצטרכו להתרחק קצת. יוצאים לפיקניק של יום העצמאות

בדרך כל בשר – אתרים מומלצים לפיקניק. TheMarker
בדרך כל בשר – אתרים מומלצים לפיקניק/TheMarker

גנים בתשלום: מטופחים ונוחים

אף אחד כבר לא שואל מה אתם עושים ביום העצמאות. התשובה לשאלה כמעט תמיד ברורה - מעמיסים כמה קילוגרמים של בשר על המכונית ויוצאים לצלותם על האש. השאלה היחידה היא איפה - אצל חברים בחצר האחורית או באחד מהפארקים ברחבי ישראל.

ואולם, הפארקים העירוניים כמו גן סאקר בירושלים ופארק הירקון בתל אביב, וכן אזורי הבילוי הפופולריים כמו יער בן שמן, פארק קנדה או יער חרובית נוטים להיות עמוסים מאוד בחג. החנייה בעייתית, וקשה למצוא פיסת דשא פנויה אחרי שעה מסוימת.

בנוסף, לא בכל פארק לאומי אפשר לפרוש סדין, להוציא כמה כריכים ולבלות ללא כל הוצאה כספית. במרבית שמורות הטבע והגנים הלאומיים תידרשו לשלם דמי כניסה של 18-36 שקל למבוגר, ו-7-13 שקל לילד מעל גיל 5. למשפחה הכוללת זוג הורים ושני ילדים, ההוצאה הכספית על כניסה לאתר בלבד יכולה להגיע ליותר מ-50 שקל.

אם אתם נוהגים לטייל ולעשות פיקניקים לא רק ביום העצמאות, רשות הטבע והגנים מוכרת כרטיס מנוי שנתי המעניק כניסה חופשית ל-50 שמורות טבע וגנים לאומיים, מהבניאס בצפון ועד שמורת האלמוגים בדרום, והנחה בשיעור של 50% לאתרים נוספים. מנוי משפחתי עולה 330-360 שקל, ומחירו של מנוי לזוג או יחיד הוא 250-275 שקל. למחזיקים בכרטיס אשראי ישראכרט יש אפשרות לשלם חלק מדמי הכניסה בכוכבים.

גם מגזרים שונים באוכלוסייה זוכים להנחות: אנשי מילואים ומשפחותיהם מקבלים 25% הנחה ואזרח ותיק יזכה להנחה של 50% מערך הכרטיס. הרשות מצ'פרת את התיירים בכרטיס ירוק, שיאפשר להם להיכנס לאתרים שש פעמים בתוך שבועיים, בעבור 90 שקל. כרטיס לשלוש כניסות בשבועיים יעלה 60 שקל. מי שמתכנן לטייל באופן רצוף במשך שבועיים, יכול לרכוש ב-130 שקל כרטיס כתום, שיאפשר לו כניסה ללא הגבלה.

כמובן שלא בכל אתר שמפוקח על ידי רשות שמורות הטבע והגנים מותר להבעיר אש. "במרבית שמורות הטבע אסור להפעיל מנגל בגלל בעלי החיים והצמחייה, אבל אנחנו מאפשרים זאת בגנים הלאומים", מסבירה רויטל בן יהודה, מנהלת שיווק ברשות הטבע והגנים. לדבריה, מי שמעדיף לבלות את יום העצמאות בשמורת טבע, יצטרך לרוב להסתפק במזון קר.

גם אם דמי הכניסה מרתיעים מעט, הרי ש"בתמורה לתשלום מקבלים מקום עם חניון לילה מוסדר שלעתים כולל מקלחות, חדרי שירותים נקיים, ברזיות וגינות מסודרות ומטופחות", אומר עופר הירש, מנהל ועורך פורטל פיקניק. "בנוסף, סביר להניח שהמקומות האלה יהיו פחות עמוסים ביום העצמאות מאחר שהישראלי לרוב לא מעוניין לשלם על מקום לעשות בו מנגל".

בגנים בתשלום, מסבירה בן יהודה, תוכלו לרוב גם למצוא גני שעשועים קטנים לילדים ובכניסה לגן תקבלו חוברת המסבירה על כל הפעילויות והסיורים שתוכלו לערוך במקום. יתרון נוסף הוא השליטה של האחראים על העומס במקום. "אני לא יכולה להבטיח שלא יהיה עומס מסוים, אבל אנחנו מקפידים שלא יידחסו אנשים, ואם צריך אנחנו נסגור כניסת מבקרים כשנרגיש שהמקום מלא - דבר שלא יכול להתבצע בגנים שלא מחייבים תשלום בכניסה".

אתרים ללא תשלום: עמוס, אבל פחות

מצפה הראל

איפה: באחת הכניסות הראשיות לפארק רבין.
למה כדאי: הפארק גדול ומשתרע על שטחים רחבים שבהם תוכלו למצוא חניונים רבים לעריכת מנגל. יש במקום גם מאהל בדואי לאירוח. למרות גודלו ייתכן עומס קל, ולכן מומלץ להיכנס לעומק האתר.


פארק עצמאות ארה"ב

איפה: באזור ירושלים.
למה כדאי: אחד המקומות היפים באזור ירושלים. לאורך ציריו הראשיים של הפארק יש כמה חניוני פיקניק עם שולחנות לפיקניק, מתקני שעשועים ומצפורים מרהיבים. במקום קיימים שבילי הליכה מסומנים. הפארק פחות מוכר מאחר שהוא ממוקם בכבישים הפנימיים בדרך לירושלים.


יער עמינדב ויד קנדי

איפה: אזור ירושלים.
למה כדאי: מקום מיוחד ושקט לעריכת פיקניק אל מול נוף עוצר נשימה, שמוכר בעיקר לתושבי האזור. ערוצי הנחלים שורק ורפאים והרי ירושלים הם רקע מושלם לפיקניק בחיק הטבע. במקום ניתן למצוא מעיינות, מדרגות חקלאיות (טרסות), בוסתנים, בתי בד וגתות. קק"ל פיתחה במקום חניונים לאורך המסלול, מתקני שעשועים לילדים, מסלולי רכיבת אופניים ואפילו שביל מותאם לנכים.


דרך הפסלים

איפה: אזור צומת נחשון.
למה כדאי: דרך הפסלים משמשת את המטיילים הרבים גם כמסלול רכיבת אופניים, מסלול נסיעה וכמובן - מקום לפיקניק ומנגל עם שולחנות. לאורך המסלול יש כמה חניונים מיוחדים, כאשר המרכזי שבהם כולל שירותים. צפו שהחניון המרכזי יהיה עמוס יותר. תצפית (מצפור) צרעה תיתן לכם מבט ממעוף הציפור על הישובים הסמוכים.


תל קאקון

איפה: בשולי עמק חפר.
למה כדאי: מבצר קאקון ניצב בראש גבעה החולשת על עמק חפר. מהגבעה, המתנשאת בלב אזור כפרי, נשקפים נופי העמק וגם מישור החוף והרי שומרון. באחרונה הוצבו שם שולחנות פיקניק. ההערכה היא שבמקום יהיו אנשים רבים, אבל לא יותר מדי.


הר חורשן

איפה: אזור זכרון יעקב.
למה כדאי: אפשר לעשות סיור לפני המנגל במושבת בת שלמה, לעצור אצל שוורצמן, הגבן הדברן, שהילדים מתים על התה והפיתות עם הזעתר שלו. בשמורה יש רחבה מוצלת של עצי אקליפטוס עם ספסלים ושולחנות. המקום גדול ולא אמור להיות עמוס באנשים.


רמת הנדיב

איפה: אזור זכרון יעקב.
למה כדאי: מסלולי טיול וגן זיכרון, נגיש לנכים, אחוזת הקבר של הברון אדמונד דה רוטשילד ורעייתו אדלאיד. השביל הראשי בגן הזיכרון מוביל אל גן הוורדים, הדקלים והתבלינים, ואל מערה שבה מצוי קברם של בני הזוג (מערת הקבר סגורה בשבת). ליד אחוזת הקבר, בתוך חורשה של עצי אורן וחרוב וזית, יש אתר פיקניק מוסדר ובו כל המתקנים הנדרשים לפיקניק כהלכתו.


ההמלצות באדיבות עופר הירש, עורך ומנהל פורטל פיקניק (picnic.co.il) ויאיר זיידנר - עורך מדור טיולים באתר מפה (mapa.co.il)

  • עוד באותו נושא:
  • פיקניקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully