וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על מייקרת את הטיסות ב-6.5%

זוהר בלומנקרנץ

21.4.2008 / 16:23

תעדכן את המחירים החל מ-1 למאי. תוספת הדלק גם היא תתייקר בין 15 ל-40 דולר בהתאם ליעד. הסיבה - מחירי הדלק הסילוני

חברת אל על תייקר בשיעור ממוצע של כ-6.5% את מחיר כרטיסי הטיסה, ותעלה את תוספת הדלק, החל מה-1 למאי. זו העלאת המחירים התשיעית במספר של החברה מאפריל 2007, והיא נובעת מהמשך התייקרות מחירי הדלק הסילוני.

מחברת התעופה נמסר היום, כי תוספת הדלק, המהווה מרכיב במחיר הטיסה, תתייקר בסכומים של 15 דולר לכל קטע טיסה ליעדים קצרי טווח, כמו מדינות באגן הים התיכון; בסכום של 20 דולר לקטע טיסה בטיסות ליעדים בטווח הבינוני, כמו מדינות באירופה; ובסכום של 40 דולר לקטע טיסה ליעדים ארוכי טווח, כמו ארה"ב, המזרח הרחוק ודרום אפריקה.

בנוסף, מחיר הבסיס של כרטיסי הטיסה יתייקר בשיעור ממוצע של כ-6.5%. העדכון, עפ"י הודעת החברה, יחול על מרבית היעדים בטיסות יוצאות ונכנסות. בחלק מהיעדים יישאר המחיר ללא שינוי וביעדים מסויימים, כמו רוסיה והונגריה, מציעה אל על כרטיסים במחירם מוזלים יותר מאלה שהיו נהוגים עד כה. העלאת המחירים לא תחול על כרטיסי טיסה אשר יונפקו עד ה-1 למאי.

לדברי סמנכ"ל למסחר וקשרים תעופתיים באל על, רמי לוי, "אל על מעדכנת את מחירי הטיסות בשל התייקרות מחירי הדלק העולמיים ועליית מחיר חבית נפט לרמה של כ-117 דולר. משמעות עליית מחיר הנפט היא הגדלת מרכיב הדלק בהוצאות הטיסה ביעדים ארוכים לרמה של כ-69% לעומת רמה של כ-40% לפני כשנתיים. עדכון המחירים הוא מהלך מתבקש לאור היעדר מנגנון עדכון מחירים קבוע, בדומה לנהוג במחירי החשמל והדלק למכוניות. "ההתייקרות במחירי הדלק היא תהליך שלילי הן לחברות התעופה והן לצרכן. אנו שואפים כל העת שהעדכון יהיה מינימאלי ומקווים להיפוך המגמה. בפועל, לא תמיד מצליחים להדביק את השינויים במחיר הדלק, המלווים גם בהתייקרות תשומות טיסה אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully