וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי הנסיעות בקרב השרדות

עירית רוזנבלום

20.4.2008 / 18:19

התאחדות סוכני הנסיעות הגישה ערב החג תביעה כנגד החברות לופטהנזה, סוויס, יונייטד איירליינס ובריטיש איירווייס המבקשות לבטל את עמלת הסוכן

התאחדות סוכני הנסיעות והתיירות בישראל ויותר מ-120 משרדי נסיעות, הגישו ערב החג תביעה לבית המשפט המחוזי במחוז המרכז נגד 4 חברות תעופה.

באמצעות משרד עורכי הדין הרצוג, פוקס נאמן ועו"ד דרור שטרום, מבקשת ההתאחדות מבית המשפט להורות לחברות לופטהנזה, סוויס, יונייטד איירליינס ובריטיש איירווייס, כי הודעתן על ביטול עמלת הסוכן החל מה-1 בספטמבר ומה-1 בינואר 2009 (במקרה של בריטיש), מהווה הפרת חוזה, ועל כן היא בטלה. ההתאחדות תובעת עוד כי בית המשפט יקבע שהודעת ביטול החוזה, כפי שנמסרה על ידי בריטיש - לפיה סוכן שלא יסכים לביטול כל תמורה המגיעה לו ממנה, לא יוכל עוד למכור את כרטיסיה - אינה תקפה. ההתאחדות דורשת שחברות התעופה ינהלו עם הסוכנים משא ומתן בתום לב בנוגע לשינויים המוצעים על ידן, באשר לדרכי ההתקשרות בין הצדדים.

ההתאחדות טוענת כי חברות התעופה הנזכרות מאיימות לגדוע את מטה לחמן של סוכנויות הנסיעות הישראליות ולסחוף אחריהן חברות תעופה אחרות, תוך שהתנהגותן מהווה מעין "בלון ניסוי" - המאיים לשנות מקצה לקצה את פני שוק הנסיעות הישראלי. לטענת ההתאחדות, צעד זה צפוי לגרום למחיקה של כשליש מסוכנויות הנסיעות ולהפחתה צפויה של כ-40% מהכנסותיהן.
הסוכנים אף מבקשים לחייב את חברות התעופה בהוצאות בית המשפט ובשכר טרחת עורכי הדין.

מלופטהנזה ובריטיש נמסר בתגובה כי התביעה התקבלה, "נלמד את פרטיה ונגיב בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully