וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הנוסעים לחו"ל!

זוהר בלומנקרנץ

26.3.2008 / 11:07

רשות שדות התעופה (רש"ת) דורשת להכפיל את תשלום אגרת הנוסעים לחו"ל. אגרת הנוסע היוצא עומדת כיום על מחיר של 13 דולר

רשות שדות התעופה (רש"ת) דורשת להכפיל את תשלום אגרת נוסע יוצא ולייקר את האגרות שהיא גובה מחברות התעופה; זאת כחלק ממימון תקציב בסך כמיליארד דולר, שיושקע בתשתיות התעופה בישראל בחמש השנים הקרובות - לשיפור הבטיחות ואמצעי הביטחון בנתב"ג ובשדות התעופה הפנים-ארציים. אם ייוקרו האגרות שגובה רשות שדות התעופה, נראה כי התוספת בתשלום "תגולגל" על הצרכנים, וכרטיסי הטיסה יתייקרו גם הם.

יו"ר מועצת המנהלים של רש"ת, עובדיה עלי, אמר אתמול במפגש של פורום בטיחות התעופה במשרדי ההנהלה של רשות שדות התעופה כי: "יש לייקר בשיעור נומינלי של 89% את אגרת הנוסע היוצא, שהיא כיום במחיר של 13 דולר". לדברי עלי, השינויים האחרונים בשער הדולר לעומת השקל מדגישים את הצורך בעדכון האגרה, שהיא מהנמוכות בשדות התעופה במערב.

באחרונה נפגעו הכנסותיה של רש"ת בשל הירידה בשער הדולר, אך העלייה בתנועת הנוסעים ב-2007 קיזזה את היקף הפגיעה. רש"ת הגישה בזמנו בקשה להגדיל את גובה האגרה, אך לא קיבלה עדיין את אישורה של ועדת הכלכלה של הכנסת. לנוכח משבר הדולר והתנודות החריפות בשערי החליפין של הדולר לעומת השקל, עדכנה רש"ת את בקשתה, ולדברי עלי, היא נמצאת בשלבי התדיינות מול משרד אוצר וועדת הכלכלה של הכנסת.

רש"ת גובה מהטסים לחו"ל אגרות נוסע יוצא, ומחברות התעופה היא גובה אגרת חנייה, דלק ופריקת מטען ממטוסים - כאשר התשלום לאגרות הוא המקור להכנסותיה של רש"ת. בנוסף, יש לרש"ת הכנסות מסחריות, למשל מזכייניות הדיוטי פרי ומהשכרת שטחי מסחר ומשרדים בנתב"ג.

אם אכן יעלו מכירי האגרות, יופנה חלק מהתקציב של רש"ת להארכת אחד המסלולים בנתב"ג. לאחר השיפוץ תהיה אפשרות לבצע המראות ונחיתות מטוסים במקביל, תוך שיפור הבטיחות. כמו כן, יוקם מגדל פיקוח חדש, תופעל מערכת שיקוף חדשה לבדיקה אוטומטית של כבודת הנוסעים ותוקם זרוע רביעית לקליטת מטוסים בטרמינל 3.

בתוך כך, אמר מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן כי יושם דגש על הגברת השקיפות בענייני בטיחות טיסה, על רקע הביקורת על נושא זה, שבאה לידי ביטוי בדו"חות של הוועדה הציבורית לבטיחות בתעופה בראשות עמוס לפידות, ושל משלחת רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (FAA), שהוגשו באחרונה לשר התחבורה, שאול מופז.

מנכ"ל רש"ת קובי מור אמר כי: "בהנהלת רש"ת ישנה התחייבות חד-משמעית לשינוי ההתייחסות לנושא הבטיחות, תוך שיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים המעורבים, כמו חיל האוויר, איגוד הטייסים ואגודת פקחי הטיסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully