וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארזתם לבד?

21.12.2007 / 6:58

תופעת טיסות הרגע האחרון הולכת ומתרחבת - אבל רגע לפני שקופצים על הדיל, יש כמה דברים שאסור לשכוח (חוץ מהדרכון). מדריך

זה תמיד נראה מבטיח: הצעות מפתות לסופי שבוע ולטיולים ביעדים אטרקטיביים ובמחירים נמוכים משמעותית ממחירי המחירון המקובלים בשוק. אבל רגע לפני שחולמים על ארוחת שישי בשאנז אליזה, הצגה בווסט-אנד או חופשת סקי באלפים השוויצריים - חשוב לזכור כמה עקרונות מפתח חשובים, ולקרוא את האותיות הקטנות. וואלה! עסקים בשיתוף עם ארגון "פעמונים" הפועל לשיקום כלכלי, מציג את המדריך לחופשות של הרגע האחרון. לשימושכם

טיסות שכר - היערכו לעיכובים

ידוע שטיסות שכר אינן מחוייבות ללוח זמנים קשיח והן לעיתים קרובות יוצאות באיחור של מספר שעות. כדאי להיערך לאפשרות של איחורים, ולוודא שישנם מרווחי זמן מספיקים בין הטיסות למי שנדרש למספר טיסות. רצוי תמיד גם להשתדל שטיסת ההמשך תהיה באותה החברה - כך שתהיה מחוייבת לדאוג לפיתרון חלופי ולא יהיה חשש למצב של "נפילה בין הכיסאות".

הסכם בכתב - ללכת על בטוח

דרשו לקבל מסוכן הנסיעות הסכם המפרט את פרטי הנופש וכל פרטי ההתקשרות בכתב, ניתן להסתפק בהסכם שיועבר באמצעות הדואר האלקטרוני אם הוא מגיע מתיבת הדואר של הסוכן. אומנם במקרים של הזמנת נופש ברגע האחרון לא תמיד קיימת חובה חוקית לשלוח לצרכן העתק מההסכם בכתב, אולם לצרכן יש את הזכות לדרוש לקבל את ההסכם, באמצעות הפקס או הדוא"ל.

קבלת הסכם בכתב תאפשר לכם לוודא שמה שסוכם עם הסוכן יקויים ותאפשר לכם לתכנן טוב יותר את הטיול על כל הכרוך בו.

שינוי תנאי ההסכם - בררו את כל החלופות

במקרים רבים הנופשים מוחתמים על טופס הזמנה ולא על הסכם. ההבדל המהותי בין השניים הוא השארת פרטים פתוחים הניתנים להשלמה ו/או לשינוי על ידי סוכן הנסיעות או גורם שלישי. לרוב הפרטי שנשארים פתוחים הם הצורך באישור המלון להמזנתכם.

אם בכל זאת הסכמתם לרכוש את החבילה גם ללא ודאות לגבי המלון, דרשו לקבל לפני היציאה לחו"ל פרטים על מלונות חליפיים, רמת המחירים שלהם ומדיניות סוכנות הנסיעות במידה והמלון אותו הזמנתם לא יאשר בסופו של דבר את הלנתכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מחיר הנופש - הכל חייב להיות כלול

מחירי הנופש המפורסמים צריכים לכלול את כל הרכיבים הכלולים בנופש, לרבות כל התוספות הנדרשות, ובהן מיסים או דמי טיפול שעשויים לדרוש בסוכנות הנסיעות, ושאין לצרכן אפשרות ממשית להתחמק מהם - כולל תשלומי שיש לשלם בחו"ל. מיסי נמל נכללים, לצורך העניין, בהגדרה זו.

לאחרונה אף הוגשו תביעות ייצוגיות כנגד סוכנויות נסיעות שלא פרסמו את החמיר המלא על כל התוספות - ולכן אם נגבו מכם כספים מעבר מלחיר שפורסם, דרשו אותם בחזרה.

דמי ביטול - תמיד טוב לבדוק מראש

טרם הזמנת הנופש בררו מהם התנאים לביטול העסקה על ידי הסוכן ומהם תנאי הביטול על ידיכם. סוכנויות התיירות גובות דמי ביטול בשיעורים ניכרים על ביטול נופש בסמוך למועד היציאה לנופש. אם מדובר בעיסקה מרחוק (אינטרנט, טלפון) שבוצעה בעקבות פרסום כלשהו לצרכן יש זכות לבטלה בתוך 14 יום ולא יאוחר מ- 2 ימים לפני מועד הטיסה, במקרה זה דמי הביטול עומדים על 5% או 100 ¤, הנמוך מבין שניהם. במקרים אחרים בררו מראש מהו שיעור דמי הביטול.

ביטוח - העיקר הבריאות

כדאי לרכוש ביטוח נסיעה מיד עם הזמנת הנופש על מנת להגן עלינו מפני דברים בלתי צפויים אשר יכולים להפריע לנופש. ביטוח לנופש מומלץ שיכיל שלושה רכיבים מרכזיים: ביטוח מטען וכבודה לפי שוויים האמיתי, ביטוח רפואי בהתאם למדינה אליה אתם יוצאים וביטוח כנגד ביטול הנסיעה.

מלון - צריך מיטה חמה, לא?

טרם היציאה לנופש מומלץ לבדוק את פרטי המלון המיועד. כיום באמצעות האינטרנט ניתן לברר מידע רב על המלון ולקרוא דעות של נופשים אחרים שהתארחו בו. קראו על מבנה החדרים, על חדרי האוכל ועל כל השירותים שהמלון מספק - בטרם ההזמנה.

חשוב לבדוק אם מדובר במלון חדש או בהרצה - מלונות אלו אומנם יכולים להיות זולים משמעותית ממלונות אחרים, אבל הם מועדים יותר לתקלות. מלונות רבים מציעים שירותים בסיסים הכלולים במחיר החדר ושירותים נוספים בתשלום, גם כאן יש לבדוק לפני היציאה מהם השירותים הנדרשים לסוג החופשה המבוקש ומהם השירותים הכלולים במסגרת חבילת הנופש.

ככלל, בדומה לכל עסקה צרכנית - רצוי שלא להתבייש ולהתמקח. הסוכנים יוכלו במקרים רבים להתגמש ולהציע לכם הטבות שונות באמצעות המלון.

טיולים קבוצתיים - העיקר האופי

כל אדם מעדיף מבנה קצת שונה של חופשה: יש שאוהבים טיולים אתגריים, אחרים חפצים בחופשת "בטן-גב" ונוספים מתעניינים בטיולים לגיל השלישי.

בררו מראש מה אופי הטיול, מיהם חברי הקבוצה והאם אתם מחוייבים להישאר עם הקבוצה או שמא תוכלו לטייל באופן עצמאי אם תרצו בכך.

אמינות הספק - מי עומד מאחורי ההבטחות?

לפני הזמנת הנופש מומלץ לברר פרטים על הסוכן: ניתן בקלות ובמהירות, באמצעות מנועי החיפוש באינטרנט, לברר האם לסוכן יש היסטוריה של בעיות ו/או לקוחות לא מרוצים וגם להיפך: אם הסוכן נחשב כסוכן אמין ומומלץ.

לא מומלץ לסמוך רק על תחושת הבטן אלא לבדוק האם עלות חבילת הנופש היא סבירה יחסית לחבילות דומות ובמקרה של מחיר נמוך במיוחד מומלץ לשאול ולברר מדוע ישנם הפרשי מחירים משמעותיים.

מיקוח - לפני שיוצאים לחו"ל, חשוב להיות ישראליים!

ככלל, בדומה לכל עסקה צרכנית, אסור להתבייש להתמקח.

עסקאות של הרגע האחרון מלמדות בדרך כלל על כך שהסוכן ו/או הסוכנות נשארו עם עודפי הזמנות שעליהם למכור בכל מחיר כמעט. לכן, סוכן הנסיעות יהיה מוכן במקרים רבים להתגמש במחיר או במסגרת השירותים הנלווים (כגון פריסת הטיול למספר תשלומים ללא ריבית, שידרוג בית המלון, הטבות להזמנות עתידיות וכו'). אם תעמדו על המקח - ייתכן ותוכלו לשפר את מצבכם.

טיול נעים!

עו"ד עמית חלמיש, מתנדב בארגון "פעמונים" ריכז עבור וואלה! עסקים את ההמלצות.

ארגון פעמונים לשיקום כלכלי מעניק סיוע למשפחות לעמוד על רגליהן. הארגון נוסד לפני 10 שנים ורק בשנה האחרונה הצליח לסייע בשיקומן הכלכלי של כ-2000 משפחות. הסיוע נעשה באמצעות הדרכה, ליווי ופיקוח כלכלי. הסיוע ניתן חינם על ידי כ-600 מתנדבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully