וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תממן 80% מהוצאות הביטחון של אל-על

עומר רבין

20.12.2007 / 13:11

זאת בתמורה להסכמת החברה לפתיחת קווי התעופה שלה לתחרות במסגרת מדיניות ה"שמיים הפתוחים". עד כה הגיע המימון ל-50%

עוד צעד חשוב בדרך לפתיחת שוק התעופה בישראל לתחרות: שר התחבורה שאול מופז וראשי אל על (היו"ר איזי בורוביץ' והמנכ"ל חיים רומנו) ניפגשו היום לפגישה, בה הציג מופז את כוונתו להעביר בחודש הקרוב החלטת ממשלה, לפיה תממן המדינה 80% מהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות, ובהן אל-על - זאת לעומת מימון של 50% הניתן כיום.

החלטתו של מופז היא בעקבות מסקנות הוועדה הציבורית שמינה השר, בראשות רו"ח סיטרמן, שהציעה להעלות את ההשתתפות הממשלתית בהוצאות הביטחון של חברות ישראליות ותמכה אף במימון מלא של הוצאות הביטחון (100%) ע"י המדינה.

ההחלטה מהווה צעד חשוב במאמצי משרד התחבורה להוציא לפועל את מדיניות "השמיים הפתוחים" אשר מדוברת כבר שנים ארוכות במשרדי התחבורה והתיירות. על פי התכנית, תבוטל בהדרגה הבלעדיות של אל-על על קווי תעופה סדירים בין תל אביב ויעדים שונים בעולם, והם ייפתחו לתחרות חופשית: במשרדי הממשלה מקווים כי פתיחת הקווים לתחרות תביא להגדלת מספר התיירים המגיעים ארצה וכן תוזיל את עלות הטיסה עבור הציבור.

"המהפיכה תשפיע בראש ובראשונה על כיסו של הנוסע"

ההבנות בין אל-על לממשלה במסגרתה תוותר הראשונה בהדרגה על הבלעדיות שלה בקווי התעופה השונים, בתמורה להגדלה משמעותית של הוצאות הביטחון שלה - צפויים להביא, לדברי המעורבים, לקידום משמעותי בתכנית.

"המהפיכה הזו תשפיע בראש ובראשונה על כיסו של הנוסע הישראלי, על תעשיית התיירות הנכנסת והיוצאת ועל המשק הישראלי" הצהיר היום שר התחבורה, שהוסיף: "עקב האילוצים הבטחוניים המיוחדים של מדינת ישראל, מושתות על חברות התעופה הישראליות הוצאות ביטחון בשיעורים חריגים אשר לא מקובלים בתעופה המסחרית העולמית. הוצאות אלו מהוות משקולת על גבן של חברות התעופה הישראליות ויוצרות אי שיווין בכושר התחרות של חברות אלו מול החברות הזרות".

ההצעה צפוייה לעלות על שולחן הממשלה בחודש הקרוב, ובמשרד התחבורה מגדירים את אישורה כ"נקודת אל-חזור" בתחילת יישום המדיניות של שמיים פתוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully