וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זנות במסווה של תיירות?

30.7.2007 / 15:43

שר התיירות מציע לבטל את הצורך במתן ויזה לתיירים מרוסיה. השר לביטחון פנים בתגובה: עשרות אלפי פרוצות יגיעו לארץ

ועדת שרים דנה כעת בהצעתו של שר התיירות יצחק אהרונוביץ' לבטל את הצורך במתן אשרת כניסה לישראל לתיירים מ[[רוסיה]]. השר אהרונוביץ' טוען כי ביטול האשרה יעודד את התיירות מרוסיה. השר לביטחון פנים אבי דיכטר, שמתנגד להצעה, מזהיר כי היא תוביל לכך שאלפי זונות יגיעו לישראל במסווה של תיירות.

אהרונוביץ' העלה את הצעתו בחודש יוני, בנימוק שכיום רוב התיירים הרוסים במזרח התיכון מגיעים למדינות כמו טורקיה וקפריסין, שאינן מציבות בפניהם חסמים ביורוקרטיים. לדבריו, ביטול הצורך באשרה יסייע להביא לישראל עשרות אלפי תיירים מדי שנה. הממשלה דנה בהצעה, והחליטה להקים ועדת שרים מיוחדת לעניין. אם תחליט היום הוועדה לאשר את ההצעה, היא תחזור לדיון בשולחן הממשלה.

"דיכטר מגזים - זה אחוז אפסי"

אלא שבדרך לאישור, ההצעה נתקלת בהתנגדות חריפה מצד גורמים שונים בממשלה – בראש ובראשונה המשרד לביטחון פנים. השר דיכטר אמר כי המשטרה מתמודדת מאז שנות ה-90 עם רשתות מאורגנות של סוחרי נשים, שמגלגלים מיליוני דולרים מפעילות בישראל. לדבריו, ביטול הצורך באשרת כניסה לתיירים מרוסיה יקל על הסרסורים וסוחרי הנשים להכניס נשים לתחומי ישראל.

בסביבתו של השר אהרונוביץ' מכנים את טענותיו של דיכטר מוגזמות ומופרכות, ומסתמכים על נתונים שהועברו לשרים על ידי המשטרה, לפיהם בשלוש השנים האחרונות נתפסו פחות מ-200 זונות מרוסיה בישראל. כמו כן, 38 שוהים בלתי-חוקיים מרוסיה נעצרו על ידי המשטרה בשנה האחרונה. "מדובר על אחוז אפסי מכלל התיירים הרוסים שמנסים להיכנס לישראל מדי שנה", אומרים בלשכתו של השר.

בנוגע לטענות לפיהן ביטול הוויזה יקל על סוחרי הנשים, אומר אהרונוביץ' כי מדיניות הוויזות לא מנעה מאלפי זונות ממזרח אירופה להיכנס לישראל עד כה, וכי ישנם אמצעים אחרים שצריך להפעיל בנושא.

גם חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) תקפה את דבריו של דיכטר. לדבריה, "מדינת ישראל צריכה להחליט אם היא רוצה לעודד עלייה ולקדם תיירות ובמקביל להפעיל אמצעים נגד סחר בנשים. המסר של דיכטר יגרום להכתמת שמם של עולים חדשים ותיירים שמגיעים לארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully