וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך שופינג לתייר הישראלי בניו יורק

טלי ברוקרז כתב

16.9.2014 / 8:28

איך לשמור על עירנות למרות הג'ט-לג? איך לייעל את הזמן ולא להתפזר? והאם באמת שווה להדפיס קופונים? טיפים שיחסכו לכם הרבה זמן וכסף בביקור הבא שלכם בניו יורק. שופינג טיים!

שופינג הארלד סקוור ניו יורק מנהטן. ShutterStock
דעו לנצל את הזמן שלכם במנהטן. שופינג בהארלד סקוור/ShutterStock

רגע אחרי שתיכנסו לרחובות ולקצב המטורף של מנהטן, כל מה שחשבתם לעשות יתמוסס אל מול הקולות, הצבעים וההמונים שצועדים ברחובות ניו יורק.

חלק משמעותי מהזמן של אלו המבקרים בעיר הגדולה, גם אלו שבאים לעסקים, "נשרף" על שופינג. הבעיה עם "קניות היתר" הללו, שהן לא תמיד מתאימות לאופנה, לסגנון הלבוש ולמזג האוויר הישראלי. בעיה אמיתית נוספת, היא הגודל וההיצע של החנויות. העיר מתאפיינת בחניות ענק רבות, שסקרנות של שנייה עלולה להפוך למסע קניות של כמה שעות מתישות, שלא תמיד מסתיים ברכישה איכותית.


עוד על ניו יורק בוואלה! תיירות:
ניו יורק למתקדמים: המקומות שאתם חייבים להכיר
הקצפת שעל התפוח: אתרי חובה בניו יורק


החלק הכי חשוב בשופינג הוא להתארגן מראש ולהחליט על זמן קצוב המוקדש לקניות, כדי לא להפוך את כל הביקור למסע שופינג מעייף. בנוסף, חשוב להבין מראש מה יש לכל חנות להציע, ומאידך מה אני מצפה לרכוש - בקיצור, להתמקד. גם הג'ט-לג לא עושה הנחות ואחרי הצהריים אתם כבר עייפים. אז כדי לייעל את החופשה שלכם בעיר השופינג העולמית, כדי שתקנו נכון ותבזבזו אנרגיה על מה שבאמת חשוב - הכנו עבורכם מדריך שופינג קצר לניו יורק שיעשה מעט סדר.

יום שישי השחור בארה"ב, שופינג. GettyImages, GettyImages
הכינו רשימה ממוקדת ותימנעו מזה. תור במייסי'ס/GettyImages, GettyImages

לפני שיוצאים לדרך

- הכינו "רשימת מכולת" מה רוצים לקנות לילדים, למשפחה הקרובה ובעיקר לעצמכם.

- לימדו מה באמת כדאי לרכוש בארה?ב ומה שווה לקנות בארץ (השתמשו בגוגל).

- הכירו את החבר הכי טוב של האמריקנים - אתר Amazon.com. אין כמעט דבר שלא ניתן לקנות בו ולרוב במחירים טובים יותר: בגדים, נעליים, תיקים, צעצועים וחליפות ספורט לילדים. רכשו את הדברים הסטנדרטיים, אלו שלא דורשים מדידה באינטרנט, ושילחו למלון.


עוד בוואלה! תיירות:
דו”ח: ישראל במקום ה-4 ביוקר מחירי המלונות בעולם
סקר: באיזו עיר נמצאים המלונות הכי מלוכלכים?
חברת התעופה שאף אחד לא רוצה לטוס איתה


- לימדו את חנויות המותגים והרשתות, נסו להבין את מדיניות ההנחות והקופונים והדפיסו את הקופונים הרלוונטיים. בעידן האפליקציות, חפשו אפליקציה שתעדכן אותכם על הנחות וקופונים רלוונטיים. אחת האפליקציות שכדאי לעבוד איתה בארה"ב היא "Retailmenot", שעוזרת במציאת קופונים איכותיים, או בקבלת עדכונים חמים: איפה יש הנחות ומבצעים. שימו לב, לא כל החנויות ישתפו פעולות עם קופונים שאתם מציגים באייפון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אאוטלט וודברי ניו ג'רזי שופינג. ShutterStock
המבחר באמת עצום - הקדישו יום שלם. אאוטלט וודברי, ניו ג'רזי/ShutterStock

אז איפה כדאי לעשות קניות?

1. אין כמו האאוטלט. אז לאלו שאוהבים בגדי מעצבים ובגדים של רשתות גדולות במחירים נוחים - האאוטלט הוא פיתרון נוח. באאוטלטים הענקיים (ממוקמים לרוב מחוץ לעיר, יש כמעט הכל בכמויות גדולות ובמחירים אטרקטיביים). אחד משני האאוטלטים המועדפים על הישראלים, ובצדק יש לומר, הוא Woodbury - כ-45 דקות ממנהטן, אבל שווה את הנסיעה. במקום ניתן לשכור תאי אחסון לקניות או פשוט לבוא עם טרולי ולהעמיס. אאוטלט נוסף, קצת יותר זול ובעל רשתות יותר בסיסיות, הוא ה-Jersey Garden.

חשוב לזכור שהאאוטלטים הללו גדולים מאוד ולרוב לא תספיקו לעבור ביום אחד על כל החנויות במתחם. נסו לארגן לעצמכם רשימת קניות ולאחר מכן לסמן על מפת האאוטלט את החנויות שמעניינות אתכם. במידה ויש לכם קניות רבות, מומלץ לבוא עם מזוודה ריקה, על מנת שיהיה לכם יותר נוח לאסוף את הרכישות.

2. הסוהו. לאלו שמחפשים קניות יותר אופנתיות, שווה לבקר בסוהו - אזור מאוד מיוחד המשלב הרבה רשתות אופנה, אופנת עילית ובוטיקים של מעצבים מאוד מיוחדים. מומלץ לבקר בימות השבוע ופחות בסופי השבוע, לאור העומס הגדול של התיירים באזור. אזור קסום שמשלב את כל החנויות הגדולות כמו H&M ,Forever21 ,Topshop ,Urban outfitter לצד חנויות מעצבים וחנויות בוטיק מיוחדות ויותר יקרות. שוב, גם האזור הזה איננו קטן ואני ממליצה לכם פשוט לטייל וליהנות מהמסעדות והקניות באזור. זיכרו - את ניו יורק מגלים רק ברגל.

3. הכל-בו. הדבר הנוסף שצריך להתייחס אליו, הוא נושא ה"כל-בויים", חנויות ענק שמחזיקות פשוט הכל. ניתן למצוא שם מותגים אמריקאים גדולים, בשמים, תיקים, צעיפים, ארנקים ואביזרי אופנה מעניינים. שווה להיכנס לאתרים שלהם מבעוד מועד וללמוד על המבחר והעלויות ולבחור את הכלבו הנכון לכם. להלן רשימה חלקית של אלה שאני מאוד אוהבת: Bloomingdales, Macy’s, Barney’s, Century 21, Saks Fifth Avenue. שווה לקרוא ולבדוק על קופונים, הנחות לפני שהולכים לחנויות האלה.

שופינג קיי מארט כלבו בניו יורק. ShutterStock
כל-בו "קיי מארט" בניו יורק/ShutterStock

4. התאימו את הקניות למזג האוויר בארץ. במהלך הקניות תמיד מגיעה נקודת "שכרון החושים" של האופנה בניו יורק. כמעט בכל סידור ארון הבגדים תמצאו פריטים שנרכשו בניו יורק ולעולם לא נלבשו, מכיוון שלא ממש התאימו לאווירת האופנה בארץ. הרבה יותר חשוב לרכוש פריטים שעובדים נכון עם הסגנון שמתאים לאורח החיים בארץ, ולא פחות חשוב למזג האוויר.

5. אותה חנות, בגדים שונים. אחת השאלות הכי נפוצות שעולות כשעושים שופינג בארה"ב, היא "האם כדאי להיכנס לרשותות שיש כבר בארץ, כגון Nine West, top shop, forever 21, H&M, ועוד?" אז התשובה היא - ברור שכן! מסתבר שרשתות האופנה הגדולות מייצרות ומעצבות קולקציות יחודיות לניו יורק. נשמע מוזר? לא הרבה מכירים את זה, אבל הרשתות מייצרות המון פריטים ייחודיים למקום החנות. הדבר נכון לבוסטון, מיאמי, אך בעיקר נכון לניו יורק, לשם מביאות הרשתות פריטים שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר.

בנוסף, על אף שמקובל לחשוב שהאאוטלט מחזיק סחורה שהגיעה ישירות מהחנויות, כלומר עודפים שלא נקנו ולכן מחירם זול, גם כאן הרשתות מייצרות פריטים ייחודיים רק לחנות עצמה. אין זה אומר שהדבר פחות טוב או לא איכותי, פשוט חשוב לדעת - זה לא אותו דבר.

6. לא עוזב את העיר? אז"ש. האם כדאי לעזוב את מנהטן בשביל קניות? במידה ויש לך רשימת קניות גדולה, הכוללת הלבשת ילדים ומשפחה - מומלץ מאוד. אם אתם מחפשים דברי איכות, אבל עמוסים או זמנכם בעיר קצר - אפשר לוותר. מנהטן שופעת באזורי קניות וניתן למצוא בה הכל ואף דברים שלא תוכלו למצוא באאוטלט.

8. חנויות יד שנייה. לבסוף אי אפשר לסיים מבלי להתייחס לחנויות יד שנייה. יש לא מעט חנויות יד שנייה איכותיות ברחובות מנהטן, שאליהן בדרך כלל לא הולכים כי מחפשים משהו ספציפי, אבל הביקור בהן מומלץ לטובת חיפוש פריטים מיוחדים ונדירים. יש מספר חנויות מגניבות ביוניון סקוור (Union Square) או באזור הסוהו.


9. חדש, חדיש ומחודש. צריך לזכור, שכמעט כל המותגים היום נכנסו לשוק הישראלי ובמחירים די טובים. כדאי לנסות לבקר ברשתות אופנה חדשות, בוטיקים של מעצבים ולהתחדש בפריטים שקשה למצוא בארץ, או שמחירם בארץ גבוהים משמעותית.

Tali BK היא סטייליסטית אישית שמציעה שירותי סטיילינג לישראלים שמגיעים לארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully