וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל היין בצפון: 3 שבועות של שכרון חושים

כרמים, יקבים, סיורים וכמובן יין משובח מחכים לכם בפסטיבל היין בצפון, שיתקיים כבר מהסופ"ש במשך 3 שבועות בגליל, בגולן ובעמקים. אז מה עוד צריך כדי להביא אתכם לשתות, ליהנות משקיעות יפות ואירועים מיוחדים?

יין מרכז מבקרים יקב לוריא מעיינות חמי טבריה. זיו ריינשטיין,
עוברים בטבריה? כדאי לקפוץ למרכז המבקרים של יקב לוריא/זיו ריינשטיין

הנה עוד סיבה לנסוע לצפון, לא שצריך סיבה מיוחדת, ובכל זאת, פסטיבל "בשביל היין" שיתקיים השנה בתאריכים 29.5.14 - 14.6.2014 בפעם החמישית ברציפות בגליל, בגולן ובעמקים, מציע לבשם אתכם עם מיטב היינות שמיוצרים באזור ולשכר אתכם מיופיו של האזור.

אלו הם ימים של קיץ בגליל. העשבייה כבר הפכה מזמן לצהובה, קיפודנים סגולים מנקדים את מורדות הגולן הבזלתיים ואת הרי הגליל הגירניים, וביניהם יקבים, קטנים כגדולים, שבעליהם נהנים סוף-סוף מעלוות הגפנים הירוקה וחושבים על ימות הבציר שבוא יבואו בחודשים הקרובים. ובימים כאלו של קיץ, אין כמו לפתוח יין לבן צונן ולשבת בשעת בין ערביים, כשרוח נעימה מנשקת את פניכם.


עוד טיולים בארץ בוואלה! תיירות:
ים של פריחה: 10 צמחי חוף שתמצאו בקיץ
דרום אדום: בעקבות קרבות העצמאות בשפלה
באה מנוחה ליגע: סיור בבית הקברות שבו ייטמן אסי דיין


ואם אכן ביין לבן חפצתם, תוכלו לנסות את השרדונה של יקב עמק יזרעאל הנמצא בקיבוץ חנתון. היין שמתיישן לו בחבית אלון צרפתי במשך 8 חודשים, מכיל ארומה מתוקה של אגסים ומייפל והוא קליל וכיף לשתות אותו עם ארוחת צהריים או עם כמה גבינות קשות בצד. עוד בכיוון הלבן - הבלנדלבן של היקב, שכשמו כן הוא, מכיל ערבוביה של ענבי גוורצטרמינר, שרדונה וריזילנג שיוצרים יין מתקתק וחביב.

היקב, שהוקם ב-2011 על חורבות מוסך טרקטורים ישן ונטוש, הוא פרי חלומו של יהודה נהר, תושב חנתון, שביחד עם בני גרעין אחרים החליטו להקים את הקיבוץ המתפורר מחדש. השינוי הביא אותם גם לבחור בזני ענבים חדשים, שכמעט ולא תמצאו ביקבים אחרים: ארגמן, קריניאן וסירה. הם ייצרו כ-25 אלף בקבוקים בשנה, ומקווים להכפיל את המספר בבציר הקרוב (כשר).

יקב עמק יזרעאל. זיו ריינשטיין,
החליטו ללכת על ענבים אחרים. מבחר היינות של יקב עמק יזרעאל/זיו ריינשטיין

שילוב בין אוכלוסיות וזני ענבים

לא רחוק משם, מרחק נסיעה של 20 דקות דרומה, נמצא יקב טוליפ בישוב כפר תקווה. ביקב, שקיים את הבציר הראשון שלו לפני 11 שנים, לא רק מייצרים יין מצוין, אלא גם עושים מעשים טובים: עובדי היקב הם אנשים בעלי מוגבלויות שונות, המתגוררים בכפר שבו מקום טיפולי לבעלי צרכים מיוחדים.

הכל התחיל כשהאגרונום ד"ר זיגפריד הירש נשא אשה, שבתה נזקקה למסגרת חינוכית מיוחדת. כך קם לו הכפר המיוחד, ויקב טוליפ פתח את שעריו לשילוב בין אוכלוסיות וזני ענבים - מה שמבטיח יופי של יין, שגם נמכר בהצלחה ב-12 מדינות בעולם. הענבים של טוליפ גדלים ממטולה בצפון ועד הרי יהודה במרכז (מושב מטע), ביניהם קברנה, מרלו, שירז, סוביניון בלאן וגוורצטרמינר. זה גם המקום לנסות את האדומים של היקב, בעיקר את ה"מוסטלי קברנה פרנק".

ומשם נצפין גלילה, אל יקב לוריא ומרכז המבקרים שלו באתר מעיינות חמי טבריה. בקע ים המלח, שיצר לאורכו אין-ספור נביעות של מים תרמו-מינרליים, הפך לאתר מרחצאות עתיק ששימש את התושבים כבר מהתקופה הרומית ועודנו פעיל כיום. יקב לוריא, שייצר את יינותיו בישוב ספסופה שבגליל העליון, פתח מרכז מבקרים באתר המעיינות, כך שאחרי שטיפלתם בעורכם, תוכלו גם לטפל בנשמה עם אחד מהיינות שיושקו בפסטיבל ומותאמים בדיוק לקיץ, למשל, רוזה 2013 מענבי קברנה, מרלו וברברה או הגוורצטרמינר 2013 (כשר).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יין אדום יקב טוליפ בכפר תקווה. זיו ריינשטיין,
. אוכלוסייה מיוחדת ומיזם מיוחד - יוצרים יין מיוחד. יקב טוליפ/זיו ריינשטיין

שם יינות גולן

ובואו נצפין עוד קצת, אל הגולן. ברמה צצים להם בשנים האחרונות יקבי בוטיק קטנים, לצד גדולים, שמנצלים את קרקע הבזלת המשובחת לגידול כרמים, כמו גם את תנאי האקלים הקיצוניים שמייצרים ענבים נהדרים ליין.

ביקב בזלת הגולן, למשל, שנמצא במושבה קדמת צבי, מגדלים את הענבים במרכז וצפון הרמה ויואב לוי, הבעלים, אף משתדל להעסיק את עובדיו מהגולן, כדי לפתח את האזור ותושביו. אפילו הסמל של היקב מציג את האל דיוניסוס, אל היין במיתולוגיה היוונית, לפי דיוקן שנמצא על מטבע באתר גמלא. היינות האדומים שבהם מצטיין היקב הם קברנה סוביניון רזרב והמרלו רזרב, שאף זכו בפרסים בתחרויות בינלאומיות (כשר).

לא רחוק משם, עדיין בקדמת צבי, שוכן לו יקב אסף, הנושא את שמו של אסף קדם, הבעלים, ושוכן על חורבות בית ספר צ'רקסי ומוצב סורי ישן. קדם החל לייצר יין כבר ב-1997 ושילב לעשייה את כל המשפחה, שביחד כורמים, בוצרים, מבשלים ומארחים.

במסגרת הפסטיבל, ייארח היקב כמעט את כל היקבים בגולן ליום מיוחד, שבו יהיה ניתן לרכוש כרטיס של שמונה טעימות יין ב-50 שקלים, כמו גם לקנות יין בהנחה.

פרטים נוספים על אירועים ופעילויות באתר פסטיבל היין בצפון

יקב אסף ברמת הגולן. זיו ריינשטיין,
ערב טעימות של יינות הגולן יתקיים פה. החצר של יקב אסף/זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully