וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה בתאילנד: המקומות שאתם פחות מכירים

21.8.2014 / 16:20

ההפיכה הצבאית שהיתה בתאילנד לאחרונה, גרמה לאירופים לחשוב פעמיים אם לחזור לארץ החופשות האולטימטיבית. אבל כמה יריות מטוק-טוק זה לא משהו שיפחיד את הישראלים שבעי-הקאסמים. אז הנה כמה המלצות שכדאי להכניס לרשימת ה"טו דו ליסט" שלכם בחופשה הבאה

צילום: זיו ריינשטיין עריכה: מאיה בן יוסף

זה לא שתאילנד צריכה סיבות למשוך אליה תיירים, אבל גם במדינת הפו?ל-מו?נים והפאד-תאי משנסים מותניים כשהמצב הפוליטי מתערער קלות, עקב ההפיכה הצבאית של חודש מאי השנה, ויוצאים בקמפיין בינלאומי להשבת תיירי העולם.

הקמפיין, שבמסגרתו הזמין משרד התיירות התאילנדי כאלף עיתונאים מכל העולם, ביניהם עבדכם (הנופש) הנאמן בחסות לשכת התיירות של תאילנד בישראל (TAT) ואל על, נועד לשדר "עסקים כרגיל" בארץ החופשות האולטימטיבית: המסאז' אותו מסאז', החופים תכולים ומפנקים והבאט (המטבע המקומי) עדיין נמוך - מה שמבטיח לישראלים עוד שעות של התרוצצויות ב-MBK - השופינג סנטר שלא רואה את "עזריאלי" או "קניון רמת אביב" ממטר.


עוד טיולים בעולם בוואלה! תיירות:
עוד באירופה: הערים המקסימות שלא הכרתם
רומא למתקדמים: 10 מקומות שאתם חייבים להכיר בעיר
הרפובליקה הדומיניקנית: זה לא פוטושופ, אלא האמת המתוקה

* למתחם של וואלה! אוכל תאילנדי


אבל מה שהתאילנדים אולי לא מבינים, זה שכמה יריות ברחוב במסגרת ההפיכה, שבה הצבא לקח לידיו את השלטון מידי יינגלוק צ'ינוואט, ראשת הממשלה שהודחה על ידי בית המשפט עקב שחיתות וניצול סמכויות לרעה, הן לא משהו שיפחיד את התייר הישראלי, זה שרגיל לעשרות קסאמים ביום. הישראלי שמטורף על תאילנד ועל היצע האטרקציות שלה, ובעיקר על המחיר הנמוך שהוא משלם עליהן - ימשיך לפקוד את תאילנד גם כששוטרים על טוק-טוקים מפעילים סירנות ברחובות.

תאילנד. זיו ריינשטין, מערכת וואלה! NEWS
משדרים "עסקים כרגיל". ספיד-בואוט מביאה את התיירים לריילי ביץ'/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטין

קמפיין תיירותי שמשדר "חזל"ש"

תאילנד היא אושר. כך לפחות בחרו במשרד התיירות התאילנד למתג את הסלוגן שאמור לקאמבק את התיירים אליה. תבינו, האירופים פשוט קצת יותר רגישים. מלחמות ובום-בום זה במזרח התיכון, לא בחצר החופשות שלהם, שהם פוקדים מזה שנים. ולכן עבורם צריך קמפיין שיישדר "חזל"ש", רוצה אומר תבואו, תקנו ב??אק?ט של וודקה ורד-בול מזוייף, תשתכרו ובעיקר תוציאו את הכסף שלכם אצלנו.

אצל האירופים אולי מפסיקים טיסות לאזורים שנתפסים כשנויים במחלוקת, כמו ישראל, כמובן, אבל אצלנו טסים ועוד איך טסים. בטח אם זה בחופשת הקיץ או בחגים הבאים עלינו לטובה. חברת אל על, למשל, שהשתתפה באירוח העיתונאים הישראלים בתאילנד, היא היחידה שמפעילה טיסות ישירות ליעד, למעשה 6 טיסות שבועיות לבנגקוק, והן אף פעם לא יוצאות ריקות. גם בימי "צוק איתן", היה מי שמילא את הטיסות הללו, כי תאילנד יש רק אחת ולא טסים אליה לתקופה של פחות משבועיים.

כך או כך, האטרקציות בתאילנד לא השתנו יותר מדי. שייק קטן בבוקר, קצת בטן-גב בחוף, איזה פו?ט-מסאז' בצהריים, עוד איזה שייק קטן, אבל בטעם אחר כי ניסינו את האננס-מלון מקודם וקצת קרחנה בלילה. וכמובן, לשמור איזה יומיים לשופינג בבנגקוק בסוף.

אבל למקרה שכבר די טחנתם את ארץ הסתלבט של המזרח ובא לכם לנסות משהו קצת אחר - הנה כמה המלצות שכדאי להכניס לרשימת ה"טו דו ליסט" שלכם בחופשה הבאה.

רוצים לבשל מנה תאילנדית שתחזיר אתכם לחופשה בביס אחד?

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מלון דארה דבי בצ'יאנג מיי תאילנד. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
אחד המלונות המפנקים והמיוחדים בתאילנד. מלון דארה דבי, צ'יאנג מיי/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

בנגקוק

מלון Sofitel So
אין ספור מלונות יש בה בבירת תאילנד, אבל מלון ה-Sofitel So שבקרבת פארק לומפיני (ה"סנטרל פארק" של בנגקוק) הוא אחד מהמיוחדים שיש. המלון שתוכנן על ידי המעצב הנודע קריסטיאן לקרואה (Christian Lacroix), משלב בין חמישה אלמנטים של מים, אדמה, עץ, מתכת ואש שמתורגמים לפסלים אוונגרדים בחלל המלון, מסעדות בופה שיגרמו לכם להרגיש כאילו אתם בשוק איכרים מחד ובמסעדת פאר מאידך, וחדרים עם אחד מהנופים הכי יפים שמציעה בנגקוק: הירוק של לומפיני ומעל גורדי השחקים הבלתי נגמרים של העיר באפור. וזה יהיה אסון לא להזכיר את הבריכה המטריפה שמתכתבת עם האוויר והבניינים וכאילו נשפכת למטה. פשוט עשו לעצמכם טובה ותשנו שם לילה.

איפה זה: 2North Sathorn Road, Bangrak,10500.
כמה זה עולה: החל מ-500 שקלים ללילה.

מלון סופיטל סו בנגקוק תאילנד. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
המים מתחברים עם קו הרקיע של בנגקוק. הבריכה במלון "סופיטל סו"/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

צ'יאנג מיי

צ'יאנג מאי (ולא צ'אנג מיי) היא העיר השנייה הגדולה בתאילנד (אחרי בנגקוק) ונמצאת בצפון המדינה. תוכלו להגיע אליה או בטיסה של כשעה או בנסיעה של כעשר שעות. טיסה עדיפה. אין בה חופים, ולא תמצאו בה את חיי הלילה של בנגקוק או את מסיבות הפול-מון של קופנגן. אבל בהחלט יש בה מה לעשות עם ילדים וכמובן בחופשה זוגית.

חוות בריאות טאו גרדן
המקום (Tao Garden Health Spa & Resort) שיגרום לכם להרגיש כל כך לא בריאים, וזאת מכיוון שכל מה שיש לו להציע - כל כך רחוק מאורח החיים שלכם. בחווה, שהיא מעין פארק ענק של ירוק, מים מפכים, דגי זהב שטים ורוחניות שמשתלטת ברגע שאתם נכנסים אליה, תוכלו גם לישון בתנאים של מלון הכל כלול וגם לבחור כמה מהסדנאות והטיפולים שמציעים (בתשלום נוסף, כמובן) מיטב המטפלים התאילנדים. למשל, מסאז' בטן שייזרז את פעילות המעיים שלכם ויריץ אתכם ישר לשירותים בסיומו, או אבחון רפואי של אורח חייכם לפי דקירה באצבע, בדיקת ההילה הרוחנית שלכם, ניקוי רעלים של 3 ימים וגם סדנא להעצמת הדופק האורגזמי שלכם - תבינו מזה מה שתבינו.

איפה זה: Luang Nua, Doi Saket 50220.
כמה זה עולה: החל מ-400 שקלים ללילה לאדם, כולל 3 ארוחות, Wi-Fi, תרגול צ'י-קונג בבוקר, שיעורי יוגה ומדיטציה ואפילו "מזגן קומפלימנטרי" (בחינם) בחלק מהחדרים", כפי שכתוב בברושור.

חוות הפילים "פאטארה"
כ-45 דקות נסיעה מערבית מצ'יאנג מיי נמצאת חוות בריאות נוספת, הפעם של פילים. מתוך 6,000 פילים שהיו בתאילנד ב-40 השנים האחרונות, נשארו כיום רק כ-3,200 פרטים. השאר ניצודו למטרת השנהבים היקרים שלהם או נמכרו לקרקסים, שטרם הבינו שאין שום דבר משעשע בלראות בעל חיים מאולף שעושים עליו כסף.

לשם כך קמה חוות פאטארה (Patara), שייסד קון פאט (Khun Pat) ואמונה על הצלת בעלי החיים הגדולים ביותר שחיים על היבשה. בחווה תבלו יום שלם עם הפילים, ותגלו שגם ליצורים בעלי עור של פיל יש נפש רגישה ביותר ואפילו דמעות. בין הפעילויות שתחוו: האכלת הפילים, רחצה שלהם בנהר הסמוך ובעיקר תתחברו לנשמות העדינות של היצורים המדהימים הלאה. וכן, יש הרבה פילפילונים בחווה. אבל אליה וקוץ בה - התענוג יעלה לכם קצת יותר מ-600 שקלים לאדם(!) למשך יום שלם, כשרוב הכסף, כך מבטיחים בחווה, מיועד לטיפול בפילים.

איפה זה: 299/22Siwalee Rachapreuk MaeHea .
50220 Luang Nua, Doi Saket
כמה זה עולה: כ-600 שקלים לאדם, כולל הסעות מהמלון וארוחת צהריים.

אמנות בגן עדן
אמנם שם של מוזיאון למבוגרים (Art in Paradise), אבל האטרקציה הזו היא כולה ילדים. וגם מבוגרים. מדובר במוזיאון אינטראקטיבי ותלת מימד שבו עשרות יצירות, ציורים ותפאורה בתלת מימד, שאם ניגשים אליהן או עומדים, יושבים, נוגעים בהן - מיד מתקבלת התחושה שאתם באמת נמצאים במקום אחר, תקופה אחרת, בעולם אחר. כך, למשל, תוכלו לבקר ברומא העתיקה, לשוט בגונדולה בוונציה, או לעבור על גשר מעל מפלי-ענק, לגלוש בגלים גבוהים, לשחות עם כרישים ודולפינים, ללטף אריות ונמרים ואפילו לטפס במדרגות לגן העדן, אם גן העדן של תאינד לא הספיק לכם. כיף של מקום.

איפה זה: 199/9Chang khlan Rd. | Chang Khlan.
כמה זה עולה: 33 שקלים לאדם.

פיל בחוות הפילים פאטארה תאילנד. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
להאכיל, לרחוץ ולבלות יום שלם עם הפיל. חוות הפילים אטארה, צ'יאנג מיי/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

קראבי

800 ק"מ דרומית צערבית לתאילנד נמצאת קראבי. בגדול עיר שאין בה יותר מדי מה לעשות אבל היותה נקודת מעבר לכמה מהחופים היפים במדינה, למשל, רוצעת או נאנג (Ao Nang), מחייבת שתכירו אותה. 10 שעות נסיעה מבנגקוק (או טיסה של שעה פלוס) יביאו אתכם אל העיר וממנה תוכלו לקחת ספיד-בואוט לאחד החופים היפים והמוכרים לישראלי - ריילי ביץ'.

מקדש הפוריות (Phra Nang)
אבל הישראלים לא מכירים את כל מה שיש לעשות בריילי ביץ' וחוץ מבטן-גב כדאי להקדיש לעצמכם יום של טיול רגלי באזור. למשל, לבקר במקדש הפוריות במערת "הנסיכה" (Phra Nang), שבנוי כולו מאיברי מין מחומרים שונים ואמור להקל על נשים להתעבר. עם זאת, האמונה המקומית גורסת כי זהו מקדש עבור דייגים, שנהגו להביא מנחות לאל שיבא, כדי שזה ייתן להם הצלחה בפעילות הימית (ואולי גם המינית) שלהם.

מעבר לכך, קראבי היא המקום לצאת אליו לאיים הנהדרים קו-פיפי וקו-לנטה, אבל לא פחות לסיור של חצי יום בצי'קן איילנד, שנקרא כך עקב צורתו שדומה לראש תרנגול והוא כל מה שחלמתם עליו באי ירוק, מים בצבע טורקיז, חול לבן וזהו בעצם.

בריכת האמרלד
אטרקציה אחרת שכמעט לא מוכרת לישראלים היא "בריכת הקריסל", או בשמה התאילנדי - Sa Morakot. אותה בריכה (עד 2 מטרים עומק) נמצאת בתוך יער Khao Phra Bang Khram Nature Reserve - מרחק של 45 דקות נסיעה מקראבי. אחרי הליכה של כ-15 דקות בשביל תלוי מעץ בתוך היער הבלתי נגמר, תגיעו לברכיה כחולה שנוצרת על-ידי מפל. זה הזמן להסיר בגדים ולטבול בעין הכחולה שבתוך הירוק האין-סופי.

איפה זה: Kok Thai Sub-district.Sri Mahosot District
כמה זה עולה: כ-22 שקלים לאדם.

מקדש פאלי בריילי ביץ' תאילנד. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
כדאי לפקוד אתרים קטנים בין סתלבט אחד למשנהו. מקדש הפוריות/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
בריכת האמרלד תאילנד. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
המעיינות של תאילנד. בריכת האמרלד/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully