וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת האוהדים: 10 אטרקציות שאסור להחמיץ בברזיל

9.6.2014 / 9:54

בין משחק למשחק, תיירי המונדיאל יוכלו גם לטייל במדינה הכי צבעונית שיש בדרום אמריקה. 10 מקומות שאתם חייבים להכניס ל"טו דו ליסט" שלכם בביקור בברזיל

מערכת וואלה!

ברזיל, בניגוד למה שנהוג לחשוב, היא לא רק כדורגל, קרנבל וכפכפים. המדינה הגדולה ביותר ביבשת דרום אמריקה, מציעה שילוב מנצח של חופים יפהפיים, יערות גשם מופלאים, ארכיטקטורה מרתקת ומעל הכל אווירה תוססת וצעירה.

אז אם אתם בדרך למונדיאל או שסתם מתחשק לכם להתפנק בחופשה נהדרת, הנה לפניכם עשר האטרקציות של ברזיל שאסור לכם לפספס.

1. ריו דה ז'ניירו

לא סתם העיר הזאת נחשבת ליפה ביותר בברזיל. יש בה ניגודים של בנייה מודרנית לצד טבע טרופי, עם נוף עוצר נשימה וחופים ששום טיול בברזיל לא שלם בלעדיהם. החוף המומלץ ביותר הוא קופקבנה, שבו נערכות חגיגות ראש השנה. חופים נוספים שכדאי לפקוד הם (Leblon) ואיפנמה (Ipanema), שם תוכלו לשזוף עיניים בבחורות יפהפיות בביקיני ברזילאי, לצפות במופעי מוזיקה וליהנות מהקרנות סרטים.


עוד טיולים בעולם בוואלה! תיירות:
ספרדי כפול: חופשה שקטה וסוערת בפירנאים
חובה לראות? 10 היעדים המאכזבים בעולם
תחזיקו חזק: 10 הגשרים הכי מיוחדים בעולם


אם תרצו לקבל הצצה לסגנון החיים של מרבית התושבים, תוכלו לסייר באחת מ"הפאבלות" - שכונות העוני של העיר - וכן לבקר בשכונת סנטה רוזה (Santa Rosa), שמציעה גלריות אומנות ומסעדות עם מנות אותנטיות. כדי לקבל תצפית נפלאה על העיר, מומלץ לטפס על "הר הסוכר" בשעת השקיעה וכמובן לעלות על ההר קורקובדו, שעל פסגתו מתנשא הסמל המפורסם ביותר של ברזיל - פסלו של ישו הגואל.

אצטדיון מרקאנה, ריו דה ז'ניירו. מונדיאל 2014. GettyImages
הסמל המפורסם ביותר של ברזיל. ישוע בהר קורקובדו, ברזיל/GettyImages

2. סלבדור דה באהיה

בבירתה של מחוז באהיה (Bahia), תמצאו מבנים קולוניאליים רבים, סמטאות צרות, בתים צבעוניים, כנסיות יפות, מוזיאון המוקדש לתרבות האפריקאית וארכיטקטורה שנבנתה בהשפעת הרנסאנס והבארוק.

סלבדור נחשבת לבירתה של הקפוארה - אומנות לחימה המשלבת תנועות ריקוד ונוצרה בברזיל על ידי עבדים אפריקאיים. כדאי להשתתף באחד משיעורי הקפוארה המוצעים בבתי הספר הפזורים ברחבי העיר או לצפות ברקדנים המוכשרים על החוף. העיר מציעה מופעי פולקלור ומוזיקה מקומיים, בתי קפה ומסעדות רבים וחנויות אומנים מקסימות.

בעלי חנויות בכיכר פלוריניו בעיר סלבדור דו באהיה, ברזיל, פברואר 2012. Felipe Dana, AP
סמטאות צרות ובתים צבעוניים. סלבדור דה באהיה/AP, Felipe Dana

3. בוניטו

האטרקציה המרכזית שמציעה העיר בוניטו (Bonito) שבמדינת מאטו גרוסו דו סול (Mato Grosso do Sul), היא דווקא לא העיר עצמה, כי אם הנחלים והנהרות המקיפים אותה.

באזור השלו המים כל כך צלולים, עד שניתן לראות דרכם לעומק של 30 מטר. חובבי האקסטרים שביניכם יוכלו לרדת בסנפלינג לעבר מערות הנטיפים, לצלול בבריכה שבקרקעית ולהשתכשך במפלי המים. מרבית האתרים מצריכים סיור מאורגן, לכן וודאו כי אתם נרשמים בזמן לאחד מהסיורים המוצעים ברחבי העיר.

בוניטו מאטו גרוסו דו סול ברזיל. ShutterStock
לצלול בבריכה שבקרקעית ולהשתכשך במים. מפל בבוניטו/ShutterStock

4. מורו דה סאו פאולו

הגענו לאי הפופולארי ביותר בקרב המטיילים הישראליים, שבעיקר נדהמים מנהגי המוניות ללא מונית. אלו יינשאו את המזוודה שלכם באמצעות מריצה על החול ובשבילי הצרים שעל האי.

מורו דה סאו פאולו (Morro de Sao paulo) מציע ארבעה חופים עיקריים עם מסעדות רבות בהן אפשר לאכול אסאי - פרי ברזילאי שנחשב למעדן. אם אתם דווקא מתגעגעים לאוכל הביתי, באי מגישים גם מלוואח, פלאפל ושקשוקה. מומלץ מאוד לשחק כדורגל וכדורעף חופים ולהתמרח בבוץ ורוד, שלפי המקומיים עושה נפלאות לעור הגוף.

מורו דה סאו פאולו ברזיל. ShutterStock
אחד מארבעת החופים היפים של מורו דה סאו פאולו/ShutterStock

5. איליה גרנדה

איליה גרנדה (Ilha Grande) הוא אי יפהפה במיוחד, שבו מפלי מים, ג'ונגל טרופי וחופים מופלאים. החוף המומלץ ביותר הוא לופז מנדז (Lopes Mendes), הנמצא במרחק של שעתיים וחצי הליכה ממרכז העיר ושם תזכו לשקיעות מרהיבות. כדאי להתגבר על העצלנות ולהגיע אליו בהליכה רגלית, כך תוכלו ליהנות מהנוף המקיף כל פינה.

חוף נוסף ששווה ביקור הוא פריה פרטה (Praia Preta - החוף השחור), כשבדרך אליו ניתן להשתכשך במפלי מים קטנים. עוד המלצה למטיילים באזור היא לשוט לעבר הלגונות המוקפות מי טורקיז, לשחות עם שנורקלים ולצפות בדגים צבעוניים.

שקיעה בחוף לופז מנדז איליה גרנדה ברזיל. ShutterStock
שקיעה בחוף לופז מנדז באיליה גרנדה/ShutterStock

6. אגן האמזונס

האמזוניה (Amazonia) הוא אוצר טבע נהדר המשתרע על פני 45 אחוז משטח ברזיל. הנהר הגדול בעולם מוקף ביער הגשם הגדול בעולם ובו נמצאים אלפי מיני בעלי חיים וצמחים שהמדע טרם גילה וחקר.

בין שאר החיות המתגוררות בשטח רחב הידיים תמצאו ציפורים, כגון מקאו, קוליברי וטוקן, ולצדם ארמדילים, יגוארים, תמסחים, נחשי אנקונדה ונחשי בואה, טפירים, עצלנים, קופי עכביש וקופי שאגן ועוד 1,800 מיני פרפרים ובעלי חיים אחרים. תוכלו לצפות בקופים המקפצים בין עץ לעץ, ללמוד על תכונותיהם של הצמחים לשוט על הנהר ולדוג דגי פיראנה.

תוכי אמזוניה פנטנל ברזיל. ShutterStock
גן עדן לציפורים. תוכי באמזוניה/ShutterStock

7. מפלי האיגוואסו

275 המפלים המרהיבים (Iguazu Falls) שהוכרזו כאתר מורשת עולמית, נמצאים על גבול ברזיל וארגנטינה, בפארק נסיונל איגוואסו. בשני צידי המפלים, הן של ארגנטינה והן של ברזיל, ניתן ליהנות מצמחייה טרופית ומיער פראי בו חיים נחשים, יגוארים, עופות מים, קפיברה ופרפרים.

לאחר שתחצו את הגבול בין ארנגטינה לברזיל, תיאלצו לנגב את רגליכם בשטיח קטן, כמו זה שמונח בכניסה לבתים, כדי "לנקות את החיידקים" של המדינה השכנה.

מפלי האיגואסו ברזיל. ShutterStock
לא פלא שהם הוכרזו אתר מורשת עולמית. מפלי האיגוואסו, ברזיל/ShutterStock

8. פנטנל

פנטנל (Pantanal) הוא אזור הביצות הגדול בעולם, הממוקם במערב ברזיל ומשתרע על פני 250 אלף קמ"ר. עם כל הכבוד לאמזונאס, כאן תמצאו מגוון רב יותר של בעלי חיים: דבינונים, נחשי אנקונדה, דגי פיראנה, קופים, תנינים ועוד. למקום, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, מומלץ להגיע דווקא בעונה היבשה (אפריל מאי או ספטמבר-אוקטובר).

תנין פנטנל ברזיל. ShutterStock
מגוון רב יותר של בעלי חיים. תנין בפנטנל/ShutterStock

9. בארה דה לגואה, פלוריאנפוליס

בארה דה לגואה (Barra da Lagoa) היא עיירת נופש קסומה, הנמצאת במדינת סנטה קתרינה שבדרום ברזיל, ומהווה חלק מבירתה פלוריאנפוליס (Florianapolis). זהו כפר דייגים קטן עם דירות נופש ברמות מחיר שונות, בתי מלון והוסטלים שבהם שוהים בעיקר תיירים מדרום אמריקה.

האווירה במקום צעירה ותוססת, והחופים היפים מומלצים במיוחד לגולשים שביניכם. אם מעולם לא עליתם על גלשן אבל מתחשק לכם להתנסות בספורט הכייפי הזה, תוכלו ללמוד לגלוש באחד מבתי הספר לגלישה הפזורים בעיירה.

בארה דה לגואה פלוריאנפוליס ברזיל. ShutterStock
זה המקום להתחיל לגלוש. בארה דה לגואה/ShutterStock

10. איליה דו מל

משמעות השם איליה דו מל (ilha do mel) הוא "אי הדבש", ואכן מדובר באי שיספק לכם חופשה מתוקה. בחציו הצפוני ישנה שמורת טבע, ובחציו הדרומי כפרים שבהם ניתן ללון. אין בו כבישים וכלי רכב וניתן לסייר בו בהליכה בלבד.

כדאי להשתזף בחופים היפים, לטייל באזורי הג'ונגל, לטפס על המבצר העתיק שבנו הפורטוגלים ממנו ניתן להשקיף על הנוף, וכן לשוט בסירה ולצפות בדולפינים השוחים להם במי הטורקיז.

איליה דו מל אי הדבש ברזיל. ShutterStock
דבש, הכל דבש. איליה דו מל/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully