וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונדליזם ומסיבות חוף: היכן נופשים צעירים ישראלים בחו"ל

12.5.2014 / 8:14

אלפי צעירים ישראלים יטוסו בקרוב לחגוג בחו"ל, אבל בניגוד לאירופים הם לא קונים אלכוהול במלון אלא במרכולים, מתחילים את המסיבה כבר במטוס ונקווה שלא נראה מקרי ונדליזם אופייניים. אז לאן הם טסים הקיץ וכמה יוציאו על זה?

האי איביזה בספרד. ShutterStock
הצעירים נוהרים לחגוג כאן. איביזה/ShutterStock

מארגני התיירות עובדים עליה חודשים ארוכים ועד שהיא יוצאת לדרך כבר רואים את הסוף שלה. השיא נמשך רק שישה שבועות והתחרות על כל נוסע גורמת לכך, שהסיכון הכלכלי הופך לעתים קרובות ללא כדאי. גם העצבים לא נחים כי צריך להתמודד עם ונדליזם, שיכרות ולעתים מפגעי בטיחות. להסביר אין טעם, רק לקוות שבשנה הבאה יהיה טוב יותר. ובכל זאת, עונת הנופש של הצעירים עומדת בפתח ולאיש ממארגני התיירות אין כוונה לוותר על חלקו בשוק שמגלגל כ-150 מיליון דולר מדי שנה.

כתבות נוספות בוואלה! תיירות:
הטבע הישראלי: תמונות מרהיבות שאתם חייבים לראות
עוד באירופה: הערים המקסימות שלא הכרתם
מה הדבר שהכי מפריע לנוסעים בטיסה?

כולם מתרכזים כעת בלגלות לאיזה כיוון מושך "הדיבור" על היעד החם הבא. זה מתחיל עוד מהחורף, תקופה שבה מתחילים כ-20 אלף צעירים ישראלים בני 18-16 למצוא עבודות זמניות ולחסוך את שכרם, כדי לאתר את החוף/מסיבה/מלון/מועדון ריקודים (תבחרו בעצמכם) השווה ביותר בעולם. לא, מלונות חמישה כוכבים עם שירות חדרים לא עושים להם את זה בכלל, תנו להם שני כוכבים במרכז, קרוב לים והם מרוצים. גם אם זה אומר לישון עם עוד ארבעה אורחים בחדר.

חופשת צעירים מסיבת חוף ניצנים בומבמלה. ShutterStock
רוצים "לתת בראש" גם בחו"ל. צעירים ישראלים במסיבת חוף/ShutterStock

"הצעירים הישראלים מבוקשים בעולם עד שלומדים להכיר אותנו"

אצל חלק מחברות התיירות, המסיבה מתחילה כבר מהמטוס ונמשכת עד הרגע בו שבים חזרה לארץ. אחרי הכל מדובר בשוק עם זמן מדף קצוב למדי וצריך לנצל כל רגע לפני שמתגייסים לצבא. "הצעירים הישראלים מבוקשים מאוד בעולם עד שלומדים להכיר אותנו", מסביר מנכ"ל והבעלים של חברת פליי-קלאב, אייל בן צבי. לדבריו, בניגוד לצעירים הבריטים, הישראלים לא מבזבזים כסף על אלכוהול במלונות ומעדיפים לרכוש אותו במרכולים. אבל לזכותם ייאמר שהם הפסיקו להתייחס למחיר החבילה כפקטור מרכזי והם משתדלים לא לחסוך על עצמם את החוויות".

מנהלת השיווק של דיזנהאוז, ורד שורץ, ממליצה לצעירים לנצל את החודשים מאי-יולי, שמחיר הנופש בהם נוח יותר. "הצעירים מעדיפים לחסוך בעלות החבילה על מנת להשאיר קצת כסף לבילוי עצמו, ולכן מומלץ לבחור חבילות עם חדרים גדולים יותר שתצמצם את העלות לאדם. תכנון מראש של הנסיעה יכול לחסוך הרבה מאוד כסף, משום שהשנה נפתחו הרבה מאוד יעדים שהם יכולים לטוס אליהם במחירים ידידותיים יותר". לדברי גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק של ישראייר, תחום נופש הצעירים נחלק לכאלה המעדיפים איים ועיירות חוף כמו רודוס ובורגאס ולכאלה המעדיפים חוויות אורבניותכמו ברלין ושכנותיה.

אל רשימת הדרישות הרגילה, שכוללת חופים מסוקסים, מלון במיקום טוב במרכז, אלכוהול זמין ואתרי בילוי נחשבים, הצטרפה באחרונה דרישה לקבל אינטרנט חינם לתקשורת עם הבית ושוברי כניסה לדיסקוטקים ומסיבות ענק עם טובי הדי ג'ייז בעולם. תחילה היו כאן עיירת הנופש הקפריסאית, איה נאפה, והאי היווני, קוס, שנהנו מבלעדיות כמעט מוחלטת והפכו את כיכרותיהם למסיבות רחוב ענקיות, אך לאט-לאט החלו הישראלים לפזול לאיים החמים בעולם ועמם מארגני התיירות, שדאגו לשבץ גם טיסות ישירות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
חוף אלפוניסי בכרתים. ShutterStock
הצעירים מחפשים בטן-גב ומסיבות. חוף בכרתים/ShutterStock

לאן הצעירים יסעו הקיץ?

אז איפה נמצאים החופים השווים ביותר והמסיבות הנחשקות ביותר בעולם לצעירים? אתר Monitour בדק:
מגלוף, מיורקה - ללא ספק האי הנכון ביותר לבלות בו את הקיץ הקרוב. אתר הנופש בו מתרכזים הצעירים נמצא באזור דרום-מערב של האי מיורקה ונופשים בו כמעט מיליון איש מדי שנה. רצועת הברים והמסיבות נקראת פונטה-באלנה ומחירי האלכוהול בה נחשבים זולים יחסית. המלון הגדול והמוביל בו הוא "המאיורקה-רוקס", המציע מעל 6,500 מיטות, כולן לצעירים. המאיורקה-רוקס מארח גם את טובי הדי-ג'ייז בעולם, כמו דיוויד גואטה, טים ווסטווד ועוד, למסיבות קצף ענק של 10,000 משתתפים והופעות חיות של אמנים מהשורה הראשונה. במגלוף מוצאים הצעירים אטרקציות נוספות כמו פארק מים ענקי בסגנון המערב הפרוע ואי הלטאות השחורות, הנמצא כחצי קילומטר מרצועת החוף המרכזית. מחיר: החל מ-990 דולר לשבעה לילות ביולי (פליי-קלאב).

איביזה - למרות שמדובר באי האטרקטיבי ביותר בעולם למסיבות וחיי לילה, צעירים רבים מישראל בוחרים לוותר עליו בשל בעיית המחיר היקר. אבל טיסות ישירות שיחלו מהקיץ לאי, יביאו את הצעירים לעיר סאן אנטוניו, הממוקמת מעריב לעיר המרכזית הנושאת את שם האי. סאן אנטוניו היא למעשה זירת ההתרחשות המרכזי והתוסס של האי שבו קורה הכל. למרות שהשהייה באי לא נחשבת זולה, מלונות האזור כמעט תמיד מלאים וכניסה למועדוני הלילה המובילים כמו אמנזיה וספייס עולה כמאה אירו לאדם. מי שרוצה לחסוך מעט, מומלץ לפקוד את רצועת החוף שמשמשת אף היא מוקד למסיבות, זכר לחלוציות של האי ותרומתו לסצינת ההאוס ששטפה את אירופה בסוף שנות ה-90. מחיר: החל מ-965 אירו לשבעה לילות ביולי (קשרי תעופה).

איוס - האי היווני אינו משתווה בגודלו לשני האיים הבלאריים, אך עדיין מדובר בגן עדן לצעירים שזכה לכינוי "דה-רוק" על שם הסלעים הגדולים המצויים בחופיו. איוס מוכר היטב לצעירים מישראל שפקדו אותו בהמוניהם כבר בשנות ה-90. מאז התמקדו התיירנים שטחו לפנות לצרכני אלכוהול גדולים יותר כמו הסקנדינבים והאוסטרלים, אך כעת ניתן לומר שגם אנו מבוקשים שם. החוף המרכזי באי הוא המילופוטס, בו מתקיימות חוץ ממסיבות בריכה, גם תחרויות ספורט ימי ומסיבות מרהיבות. רמת האירוח במלונות האי אינה מן הגבוהות אך עבור הצעירים זה בהחלט מספיק, בעיקר בגלל הטברנות האותנטיות שמסביבם. מחיר: החל מ-750 דולרים לאדם לשבעה לילות ביולי (פליי-קלאב).

זקינתוס - האי היווני, שבעבר שווק בישראל כאי אקלוסיבי לחובבי מלונות יוקרה, כבש דווקא את לבם של הצעירים. אלה מצאו בו חופים נהדרים ונקיים וסצינת מועדונים מתקדמת במיוחד. רחוב לגאנס, הוא אזור ההתרחשות העיקרי עם לא פחות מ-250 ברים ומועדונים מזמינים, חלקם עם אלפי משתתפים בכל ערב. הסצינה ברחוב לאגנס היא ביתם הזמני של עשרות אלפי צעירים מגרמניה, בריטניה ושבדיה, שבניגוד לישראלים מציפים גם את המלונות היוקרתיים ביותר המוצעים באי. מחיר: החל מ-770 דולרים לאדם לשבעה לילות (קשרי תעופה).

מאליה, כרתים - את האי כרתים אין באמת צורך להציג לישראלים. רובם נוהגים להתאכסן במלונות העיירה חרסוניסוס, אך הצעירים שבהם מעדיפים בבירור את העיירה מאליה, שקרובה יותר לנמל התעופה בהרקליון. עונת התיירות במלה קצרה יחסית אך התמורה שהא מספקת למחיר גבוהה עבור מי שמחפש מועדונים תוססים, חופים עמוסים ומלונות מותאמים לצעירים. רבים מהצעירים הישראלים בוחרים לנפוש במליה בשל הטיסה הקצרה והזולה אך בעיקר כי איש לא יסרב למכור להם אלכוהול במחיר לא יקר במיוחד. רמת האירוח במלונות העיירה נחשבת לראויה ויותר מכך, עבור מי שכמובן, מוכן לשלם. מועדון הקנדי הוא השם החם בעיירה בו מתארחים די-ג'ייז מהצמרת העולמית למסיבות רייב ענקיות. מחיר: החל מ-520 דולרים לארבעה לילות ביולי (השטיח המעופף).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully