וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד באירופה: הערים המקסימות שלא הכרתם

7.5.2014 / 8:55

שוב פעם מסעדה בפריז ולונדון? שופינג בברלין ורומא? בחופשה הבאה שלכם באירופה כדאי שתזכרו את העיירות הקטנות שאתם פחות מכירים, אבל שבהחלט שוות ביקור. אירופה (הלא) קלאסית

העיר העתיקה של צ'סקי קרומלוב צ'כיה. ShutterStock
אחת מהערים היפות שאולי טרם הכרתם באירופה. צ'סקי קרומלוב, צ'כיה/ShutterStock

בטח רובכם כבר הייתם ברוב הערים המוכרות של אירופה: טיילתם בשאנז אליזה בפריז, ביקרתם בביג בן בלונדון או זרקתם מטבע בפונטנה דה טרווי ברומא, אבל ייתכן ולא הכרתם את הערים המקסימות באמת שיש ליבשת הזו להציע.

גודלן של הערים האלו יכול לנוע מעיירות קטנטנות ועד ערים רציניות, אבל עדיין הן פחות מוכרות ומתויירות, ועם זאת לא פחות אטרקטיביות. הנה כמה מהמקומת הבלתי נשכחים שלא כדאי לפספס בביקור הבא שלכם באירופה.

עוד טיולים באירופה בוואלה! תיירות:
העיירות והכפרים הסודיים שיצאו מתוך גלויה
לא רק פריז ולונדון: הערים הסודיות של אירופה
אירופה שלא הכרתם: לא מתויירת וזולה מאוד

ביבורי, אנגליה

המקום שכונה על-ידי האמן האנגלי, וויליאם מוריס, "הכפר היפה ביותר באנגליה" נמצא באזור קוטסוולד, בדרום מערב אנגליה. ביבורי (Bibury) נחשב למקום נהדר לחובבי צילום, במיוחד האזור Arlington Row, שלא לשווא כיכב האתר בסרט "יומנה של בריג'יט ג'ונס".

בכפר בתי קוטג' הבנויים מאבן גיר כבר מ-1380 לספירה, ואחד העיסוקים העתיקים של תושביו הוא אריגת צמר, וזאת הודות לנהר קולן שעובר בסמוך לרחוב הראשי בעיירה הקטנה.

הכפר ביבורי באנגליה. ShutterStock
מכונה "הכפר היפה ביותר באנגליה". ביבורי/ShutterStock

אגיסהיים, צרפת

בחבל אלזס הצרפתי שוכנת עיירה קטנה שנבחרה לאחת היפות ביותר שיש: הכירו את אגיסהיים (Eguisheim) שבצפון-מזרח צרפת, שבה מייצרים את את היינות המובחרים במדינה.

בשנה שעברה נבחרה העיירה ל"כפר המועדף ביותר בצרפת", בתחרות מסורתית שמתרחשת כל שנה לאורך המדינה. הכפר זוכה ללא מעט מבקרים, היות ודרך היין של אלזס עוברת בכפר הזה.

הכפר אגיסהיים בחבל אלזס בצרפת. ShutterStock
הכפר המועדף ביותר בצרפת. אגיסהיים/ShutterStock

קולמר, צרפת

ואם כבר בארץ הבגט, העיירה קולמר (Colmar), הנמצאת גם היא בחבל אלזס, מכונה גם כ"בירת היין" ומוכרת בזכות בתיה הישנים, המשמרים מסורת בנייה עתיקה מימי הביניים.

הכפר נוסד במאה ה-9 לספירה ובו תערובת יפהפייה של מבנים, בתים וכנסיות מתקופות שונות, החל מהתקופה הגותית, דרך הרנסנס, הברוק, הקלאסית ועוד.

העיירה קולמר בצרפת. ShutterStock
תערובת יפהפייה של מבנים, בתים וכנסיות מתופות שונות. קולמר, צרפת/ShutterStock

ברוז', בלגיה

טוב, העיר ברוז' (Bruges), הנמצאת במערב פלנדריה, היא אמנם לא כפר קטן ולא מוכר, אבל עדיין רבים מפספסים אותה כשהם מבקרים בערים הגדולות של בלגיה: בריסל ואנטוורפן.

רחובותיה של העיר מרוצפים באבנים עתיקות וביניהם עוברות תעלות מים. כל אלו, ביחד עם העיר העתיקה היפה שלה, הקנו לה בשנת 2000 את התואר אתר מורשת של אונסק"ו.

ברוז' בלגיה. ShutterStock
תעלות מים בין הרחובות. ברוז', בלגיה/ShutterStock

גרוייר, שווייץ

למרגלות הרי האלפים שוכנת עיירה שהיא כולה גבינה. גבינת גרוייר, שקרויה כמובן על-שם העיירה (Gruyeres) שבה היא מיוצרת בשווייץ, היא גבינה צהובה שמיוצרת במקום כבר משנת 1115 באותה מתכונת.

העיירה שנמצאת בדרום-מערב המדינה היא אטרקציה תיירותית מוכרת, ומעבר לטעימות הגבינה שבטח תחוו בה כדאי לפקוד גם את טירת גרוייר, את מסלולי הטבע הרבים והמוזיאונים השונים, ביניהם המוזיאון לתרבות הטיבטית.

טירת גרוייר בשווייץ. ShutterStock
גבינות, טבע ותרבות. טירת גרוייר בשווייץ/ShutterStock

חיטהורן, הולנד

"ונציה ההולנדית" מכונה העיירה חיטהורן (Giethoorn), שממוקמת כ-90 ק"מ מצפון-מזרח לאמסטרדם. בעיירה יש כ-150 גשרים שעוברים מעל תעלות מים יפהפיות ואין כניסה למכוניות. כך אפשר להבין למה זכתה העיירה לכינוי שלה, היות והמעבר בחלק העתיק של העיר הוא באמצעות שיט בלבד.

בעיירה שנוסדה על-ידי פליטים מהים התיכון במאה ה-12, מומלץ להסתובב על גבי אופניים, לעצור בבתי הקפה והמסעדות, לשוטט ברחובות הקטנים או לבקר במוזיאון 'De Oude Aarde' ("הארץ הישנה") שבו אחד האוספים היפים של אבנים, גבישים ומינרלים מהטבע.

העיירה חיטהורן בהולנד. ShutterStock
תשאירו את הרכב מחוצה לה. העיירה חיטהורן, הולנד/ShutterStock

אלברובלו, איטליה

האטרקציה המיוחדת ביותר, ושאותה אי אפשר לפספס כשאתם מגיעים לאלברובלו (Alberobello) שבנפת בארי שבמחוז פוליה בדרום איטליה, היא בתי אבן הגיר הלבנים שלה.

בתי הטרולי המקסימים והמיוחדים שנבנו החל מהמאה ה-14, הם מה שהעניק לעיר את התואר אתר מורשת של אונסק"ו ב-1996. הבתים נבנו כך שיהיה ניתן לפרקם במהירות במקרה הצורך ולעזוב. בקיץ מתקיימים בעיירה כמה פסטיבלי מוזיקה, החל מג'אז, קלאסי, מוזיקת עם, דאנס, תיאטרון ופסטיבלי ילדים שרובם בחינם.

מחוז אלברובלו באיטליה. ShutterStock
בתי הטרולי הלבנים העניקו לה כניסה לאתרי המורשת של אונסק"ו. אלברובלו, איטליה/ShutterStock

צ'סקי קרומלוב, צ'כיה

עוד אתר מורשת של אונסק"ו הוא העיירה הצ'כית צ'סקי קרומלוב (Cesky Krumlov) שבמחוז דרום בוהמיה. מדובר ביעד תיירותי פופולרי מאוד במדינה, הנמצא רק שלוש שעות נסיעה מפראג.

ארץ האגדות: צ'כיה זה לא רק פראג

העיר העתיקה שלה, כמו גם הטירה הנושאת את שם העיר, הן מהאטרקציות הפופולריות עבור תיירים שמבקרים כאן. ניתן גם לבקר בבית הכנסת בעיר, ששימש כמקום תפילה וכינוס ליהודיה כבר מהמאה ה-14. גם מגוון גדול של מוזיאונים הוא מנת חלקה של צ'סקי קרומלוב, ביניהם מוזיאון המריונטות, מוזיאון השעווה וגם מוזיאון העינויים.

הטירה של צ'סקי קרומלוב, דרום צ'כיה. Tom Plesnik, ShutterStock
הטירה היא מהטרקציות הבולטות פה. צ'סקי קרומלוב, צ'כיה/ShutterStock, Tom Plesnik

סיביו, רומניה

העיירה החביבה הזו שבבמרכז רומניה, באזור טרנסילבניה, מלאה בנקודות ואתרים היסטוריים, שרבים מהם מרוצפים במדרכות אבן יפות, מה שאולי העניק לה את התואר "בירת התרבות של אירופה" בשנת 2007.

בסיביו (Sibiu) אל תפספסו את המוזיאון הלאומי ברוקנטל, המתבסס על אוספיו של סמואל ברוקנטל, מושל טרנסילבניה מטעם בית הבסבורג, שנפתח ב-1817. המוזיאון הוא בעצם שישה מוזיאונים נפרדים, ביניהם להיסטוריה, טבע, נשק ועוד.

העיירה סיביו טרנסילבניה רומניה. ShutterStock
אתרים היסטוריים המרוצפים במדרכות אבן יפות. סיביו, רומניה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully