וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיישל ניו יורק: לרסק את התפוח הגדול

14.6.2011 / 14:30

עזבו אתכם מפסל החירות, השדירה החמישית והגראונד זירו. אם ניו יורק היא ביתכם השני, או כך לפחות אתם חושבים, יש כמה מקומות שאתם חייבים להכיר. ניו יורק למתקדמים

תיירי הפעם הראשונה בניו יורק בדרך כלל מתייצבים באתרי החובה שלה, ואפשר להבין אותם. לעומת זאת, לתיירים שנשבעו אמונים לעיר וסימנו וי על כל המקומות הבנאליים (כן, גם הסופ נאצי שחוק) כבר נמאס לטייל בשדרה החמישית, וגראונד זירו נראה להם כמו עוד אתר בנייה בתל אביב. אלה מוזמנים להשליך את נעלי ההתעמלות, לעלות על סניקרס מגניבות הראויות לפסוע בעיר של וודי אלן וקארי ברדשו, ולבדוק את הפנינים האמיתיות של ג'ונגל הבטון.

מסעדת הסטייקים פיטר לוגר

נתח פורטרהאוס. דנה מאירזון
הסמל האמיתי של ניו יורק. סטייק פורטרהאוס של פיטר לוגר/דנה מאירזון

פיטר לוגר היא כנראה המסעדה הניו יורקית הכי מפורסמת שיש. בית האוכל המיתולוגי נפתח כמסעדת פועלים המגישה סטייקים מתחת לגשר וויליאמסבורג בשנת 1887, ונותר כזה עד היום. לאור העובדה שמדובר באחד הסטייקים הטובים בעולם, הפכה המסעדה לשם דבר, ועל כן זמן ההמתנה למקום פנוי הוא כמה שבועות עד כמה חודשים, ומומלץ להזמין מקום עוד מהארץ.

כולם מזמינים סטייק פורטרהאוס, וגודלו של הסטייק מותאם למספר הסועדים. הצלחת הלוהטת מגיעה אל השולחן, קפצוץ הבשר בחמאה נשמע למרחקים ואיתו הריח של סטייק מדויק ועסיסי, מבשר שנבחר בקפידה ויושן זמן ארוך. מומלץ לחובבי בשר טוב שלא מתפשרים על איכות ורוצים לטעום סטייק אמריקאי משובח.

קיימות שני "פיטר לוגרים", המקורי נמצא בברוקלין והשני בלונג איילנד. הסניף הברוקלינאי עדיף. השני פשוט לא אותו דבר.

כתובת: Peter Luger, 178 Broadway Brooklyn, N.Y. 11211.
טלפון להזמנות: 718-387-7400.

פיצה גרימלדי

אם כבר אתם בברוקלין, והלכתם על גשר ברוקלין כדי להוריד את הסטייק האימתני מהפיסקה שעברה, סיומת מעולה לצעידה תהיה פיצה גרימלדי. אל דאגה, כשתזכו לשבת בסיומו של תור ארוך, כבר תהיו שוב רעבים. יושיבו אתכם כמו בחומוסיות בארץ לצד אנשים זרים, חוויה מרעננת במדינה בה זה לא הכי מקובל.

כתובת: מתחת לגשר ברוקלין, Grimaldi's Pizza, 19 0ld Fulton St. NY 11201.
לכתובות הסניפים הנוספים ברחבי ניו יורק לחצו כאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ל-20 מסעדות לוהטות נוספות בניו יורק, לחצו כאן.

לצפות במשחק כדורסל, בייסבול, הוקי קרח או פוטבול

דרק ג'יטר שחקן ניו יורק יאנקיז. Kathy Kromnicek, AP
חוויה בלתי נשכחת. ניו יורק יאנקיז ביאנקי סטדיום/AP, Kathy Kromnicek

ניו יורק מקיימת משחקים בכל עונות השנה. מי שמגיע לעיר בסתיו ובחורף יוכל ליהנות מפוטבול, הוקי קרח וכמובן מקבוצת ניו יורק ניקס המפורסמת מליגת ה-NBA. בקיץ פעילות הספורט העיקרית נערכת על מגרשי הבייסבול.

המדיסון סקוור גארדן, המארח את משחקי הניקס וקבוצת ההוקי קרח ניו יורק ריינג'רס, נמצא על רחוב 33 והשדרה השמינית. האולם ישן ולא מודרני, אולם חוויית הצפייה יוצאת דופן בעיקר בגלל הפעלות הכרוז והאווירה ביציעים.

היאנקי סטדיום, בו משחקת קבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז, ממוקם בברונקס ומומלץ למי שרוצה להעביר אחר צהריים קיצי עם נקניקיית הפרנקפורטר המפורסמת. אגב, קבוצת הבייסבול השנייה של העיר, ניו יורק מטס, ממוקמת בקווינס. חובבי האקשן יוכלו לתפוס בימי ראשון בין ספטמבר לינואר שתי רכבות מפן סטיישן למדולנדס בניו ג'רזי, שם משחקות קבוצות הפוטבול ניו יורק ג'טס וניו יורק ג'איינטס.

איך משיגים כרטיסים? דרך משרדי כרטיסים כמו Ticketmaster או Stubhub, אולם הדרך הזולה יותר היא אתר craigslist, שם ניתן להשיג מאנשים פרטיים כרטיסים במחיר הקרן.

הטיילת באזור תעשיית ה-Meatpacking District

ברחוב 14 מערבית לשדירה העשירית נמצאת שכונת ה-Meat Packing District, שם נמצאו עד לפני כ-20 שנה 250 בתי המטבחיים ומפעלי אריזת הבשר של ניו יורק. אז פחות או יותר הפך האזור למרכז סמים וזנות, בעיקר של טראנסקסואלים. לפני כעשור יזמה עיריית ניו יורק שיקום של האזור, והחלה להתגבש בו גם סצינת אופנה פורחת.

ב-2009 נחנכה על נהר ההדסון טיילת ה"היי ליין" (High Line). זוהי טיילת עילית שנבנתה על מה שהיו פעם מסילות הרכבת בהן הועבר הבשר, וכיום עוברת לאורך כל השכונה. המסילות עצמן עדיין קיימות אך סביבן צומח דשא ולאורכן נבנה דק עץ עליו בקיץ מגיעים רבים להשתזף.

על ההיי ליין יש את מלון סטנדרד הוטל היוקרתי ובעל העיצוב המיוחד. חוץ מהמסיבות הנחשבות שנערכות על גגו, המלון מפורסם בשל דבר נוסף: בגלל גובה ההיי ליין, גובהו של המלון וחלונותיו השקופים, נוהגים זוגות להתפשט לקיים יחסי מין לעיני כל. וכולם נהנים.

ספא לגברים בלבד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוקים לגברים בלבד. Nickel Spa/מערכת וואלה!, צילום מסך

Nickel Spa (ניקל ספא), שנמצא באזור שכונות צ'לסי וה-Meatpacking District האופנתיות, הוא ספא לגברים בלבד. רוב לקוחותיו הם הומואים ומטרוסקסואלים בעלי מודעות אופנתית גבוהה שמגיעים למכון המדוגם לשלל טיפולי קוסמטיקה, מסאז'ים, מניקור-פדיקור, תספורות ושאר פינוקים.

כתובת: Eighth Avenue 77, NY 10014.

Saint Marks Place - רחוב הפאנקיסטים

סנט מרקס פלייס (Saint Marks Place) הוא רחוב בשכונת האיסט וילג'. המטיילים ברחוב ימצאו חנויות מיסטיקה, סטודיו לקעקועים, חנויות מוזיקה, מרתפים מסתוריים והרבה אווירה גותית מהולה בטעם של ג'אז. זהו מקום המומלץ מאוד לאנשים שמעוניינים לחוש את לב לבה של ניו יורק, אותנטי לאנשים עם מטרות מאוד מיוחדות.
אגב, בית הקפה המפורסם Yaffa Café נמצא ברחוב זה, ולא מן הנמנע שהמלצרית (שירה/נועה/מאיה) שלכם תקבל מכם הזמנה בעברית.

מאפיית מגנוליה - בננה פודינג וקאפקייקס אלוהיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל קאפקייק שתדמיינו. Magnolia bakery/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסניף המקורי והמרכזי של המוסד מיתולוגי Magnolia bakery בבליקר סטריט מתמחה בקאפקייקס מכל הסוגים, המינים והצבעים, ואף זכה להיכנס להיסטוריה כשהוזכר בסדרה "סקס והעיר הגדולה" ובסרט "השטן לובשת פראדה".

כדי לזכות בקאפקייק כזה תעמדו בתור ארוך מאוד, אך יודעי דבר ממליצים ללכת דווקא על בננה פודינג. מדובר במעדן של פודינג וניל, קצפת, בננות מקורמלות ועוגה.

כתובת: Bleecker St. 401, New York, NY 10014.

אם תרצו גם מזון לנשמה, כל שעליכם לעשות זה לחצות את הרחוב ולהיכנס לחנות הספרים הראשונה של המעצב מרק ג'ייקובס, בוק מרק (Bookmarc). החנות מלאה במחברות מיוחדות, פיצ'פקעס יקרים וכמובן ספרים.

כתובת: Bleecker St. 400, New York, NY 10014

Lower East Side - הגפילטע פיש של התפוח הגדול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תעשו כבוד לדור שאחראי ל"יהדות ארצות הברית". מוזיאון השיכונים ב-Lower East Side/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שרוצה לתת כבוד לאחת מנקודות הציון ההיסטוריות החשובות ביותר של התפוצה היהודית-אמריקאית, ומסמל את השינוי שחוותה הקהילה מבחינת מעמדה הכלכלי, החברתי והפוליטי בארה"ב, מוזמן לקפוץ לגיחה של מספר שעות לאזור ה-Lower East Side של מנהטן.

באחת הסצינות הבלתי נשכחות מסרטו האפי של סרג'יו ליאונה על המאפיה היהודית בארה"ב, "היו בזמנים באמריקה", שוחזרה המולת הרחוב ב"גטו" היהודי הזה (דקה 5), בו חיו כ-600,000 יהודים לצד אירים ואיטלקים באחד האיזורים המאוכלסים ביותר בעולם בעוני מרוד, חשיכה ועליבות ובתנאים איומים.

יהודים רבים כבר לא גרים כאן כיום, אבל "מנהרת הזמן" לגטו היהודי תחכה לכם ב-Lower East Side Tenement Museum (מוזיאון שיכוני הלואר איסט סייד). הביקור, שעה וחצי אורכו, מבוסס על סיור מרתק בין דירות משוחזרות באחד משיכוני השכונה, וחושף את תנאי המחייה האיומים בהם חיו אז המהגרים.

כתובת: 90 Orcard St פינת Broome St.
טלפון: 212-4310233

להשתתף כקהל בטוק שואו

ג'ון סטיוארט עם הנשיא ברק אובמה. Pool, GettyImages
לעמוד בתור הרבה זמן, אבל זה שווה את זה וזה בחינם. הדיילי שואו עם ג'ון סטיוארט/GettyImages, Pool

בניו יורק (ובלוס אנג'לס) מצטלמות תוכניות האירוח המרכזיות בארה"ב - הדיילי שואו של ג'ון סטיוארט, קולבר ריפור של סטיבן קולבר, הלייט שואו של דייויד לטרמן והלייט נייט של ג'ימי פאלון, ואפשר להשתתף בהן כקהל, והכרטיסים בחינם(!).

לכל תוכנית יש את החוקים שלה לקבלת כרטיסים, אבל כלל אחד מאחד ביניהן: יש הרבה יותר ביקוש מהיצע. זה אומר שתצטרכו להזמין כרטיסים מראש, לעמוד שעות בתור, או שניהם.

  • עוד באותו נושא:
  • ניו יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully