וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הארץ מנגלים, מנגלים: 8 אתרי פיקניק בישראל

1.5.2022 / 17:15

יום הנפנופים הלאומי בפתח ואתם כבר מתכננים איפה תוכלו לעשות על האש מחד, וגם לא להיות דבוקים למנגליסטים אחרים, מאידך. אז הנה 8 אתרי פיקניק שפחות מוכרים בארץ. עצמאים בשטח

מימונה בפארק הירקון, אפריל 2013. בן קלמר
למה לנפנף בדוחק? קבלו מקומות שאולי תהיו בהם לבד. מנגליסטים בירקון/בן קלמר

פסח הוא הסמן הימני לפתיחת עונת המנגלים הרשמית ששיאה ביום העצמאות - אז מתכסה הארץ בענן עשן ובניחוחות צליית בשר, שעשויה להחזיר בתשובה גם צמחונים אדוקים. על כל פיסת דשא קטנטנה ומתחת לכל עץ רענן מופקד שומר מטעם המשפחה, שמא יגיעו המתנחלים התורניים וישתלטו להם עליה.

אז אם תועילו לוותר הפעם על אי התנועה הסמוך לביתכם, הרי שנכונו לכם מקומות נהדרים לפתוח את המנגל, שבחלקם (אשרי המאמין) תוכלו להיות בבדידות מזהרת. לכבוד עצמאותנו, ובכלל, קבלו שמונה המלצות לחניונים עם ערך מוסף לחג.

עוד הצעות לחופשה בארץ בוואלה! תיירות:
10 אתרי קמפינג מומלצים בדרום הארץ
בא לי לצעוק אני פריחה: 10 פרחי אביב נפוצים
רטוב וחם: טיולי מים שאסור לפספס

1. חניון עין זיוון, רמת הגולן

את התפר העדין, השזור בין יום הזיכרון לחגיגות עצמאותנו, תוכלו לפגוש בחניון עין זיוון שבצפון רמת הגולן. החניון ממוקם בחורש עצי אלון תולע יפיפיים שנמצאים עכשיו בשיא לבלובם ויוצרים נוף רחב המצל על שטחי הפיקניקים.

בחניון, הממוקם על תוואי שביל הגולן, אתר הנצחה לזכר חללי גדוד סיור 134 שהיווה חלק מכוח השריון במלחמת יום הכיפורים. האתר מנציח את מורשת הקרב של הגדוד והחניון שלצידו מהווה נקודת עצירה למנוחה, לטיול ביער, לטיפוס על הטנק, ובעיקר לפיקניק ונפנוף בצל העצים.

הגעה: מכביש 91, בסמוך לכניסה לקיבוץ עין זיוון.
פרטים נוספים: באתר קק"ל.

חניון עין זיוון. רונן גלבוע,
פיקניק ונפנוף בצל העצים. חניון עין זיוון/רונן גלבוע

2. פארק עורבים, רמת הגולן

שרידי ארמון, מעיין נובע, חורשת איקליפטוס, פסלי בזלת, שבילי טיול, מתקני שעשועים ושולחנות פיקניק - כל אלה יחכו רק לכם בפארק היפה שהוקם בסמוך למאגר ולנחל עורבים שברמת הגולן. בין צליית השיפודים לזלילת הסטייקים, היכנסו לשרידי ארמונו המפואר של האמיר אל-פאעו'ר, מנהיג השבט הבדווי אל-פאדל שהתנחל בגולן בסוף המאה ה-19, ותתפעלו מיופיים של הקשתות, החדרים והאולמות המרשימים. עוד בשטח: מתקני מנגל, ברזיות ומרכז תיירות מעבר לכביש עם יקב, גלריות ובתי קפה.

הגעה: מצומח נפח (צומת השריון) בכביש 91 פונים צפונה לכביש 978 ונוסעים עד לכיכר צומת האמיר (ווסט).
פרטים נוספים: באתר האינטרנט.

פארק עורבים. :  Olesya13 אתר וואסט, צילום מסך
קפצו לבקר גם במרכז התיירות. פארק עורבים/צילום מסך, : Olesya13 אתר וואסט

3. חניון הדרדרה-אשמורה, עמק החולה

פינת חמד בלב חורשת איקליפטוס ועצי בוסתן, המזמינה להשתעשע בין פלגי המים הזורמים לבריכה בה גדלה צמחיית מים עשירה, הכוללת גם את פרחי הניפאה היפים. החניון הוקם כאתר המנציח את זכרם של שלושת המגינים שנפלו על הגנת המקום במלחמת העצמאות והוא מטופח, משולט וכולל גם מבנה היסטורי ותמונות המספרות על עברו.

בשטח המוצל הניחו גשרוני עץ מעל תעלות המים והוצבו מנגלים ושולחנות פיקניק מסביב לבריכה, הניזונה ממימיו של מעיין אשמורה. לטובת המטיילים, המנפנפים, ובכלל, הוכשר גם מתחם ללינת לילה בלב הטבע.

הגעה: בצומת מחניים, בכביש 90, פונים צפונה לכביש 918, חוצים את גשר הפקק ונוסעים כ?2 ק"מ עד לשלט המפנה מזרחה לחניון
פרטים נוספים: באתר e ירוק

חניון הדרדרה אשמורה. ארכיון קקל,
להשתעשע בין פלגי המים הזורמים. חניון הדרדרה-אשמורה/ארכיון קקל

4. פארק גורן, הגליל המערבי

דרך נוף חוצה את היער המשתרע על 2,000 דונם, לאורכה מצפורים המשקיפים על מבצר המונפורט המרשים בעוצמתו וביופיו. 400 מטר בקו אווירי מפרידים בין הפארק למבצר הצלבני הנישא בראש ההר, ובטווח המדרונות הגולשים לנחל כזיב.

אם תגיעו בעוד שנתיים, כך על-פי תוכניות הפיתוח, תוכלו להלך על גשר תלוי בין שמים לארץ, שיעבור מעל התהום ויחבר את היער היישר למבצר. עד אז תמשיכו להתענג על הפנורמה הגלילית ולחפש פינה מבודדת במעבה היער או באחד מהחניונים המוסדרים שבהם שולחנות עץ ואבן, מנגלים, ברזיות, שירותים וחניון לילה. בתום הזלילה צאו לשרוף קלוריות בטיפוס מאתגר למרומי המבצר או בירידה לנחל והתרעננות במימי עין טמיר.

הגעה: מכביש 899, כביש הצפון, בין קיבוץ אילון למושב גורן
פרטים נוספים: באתר אוצרות הגליל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לנפנף ולהשקיף על יופיו. מבצר המונפורט/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. נחל חדרה

כמו בסרט "הגשרים של מחוז מדיסון", גם לחדרה גשרים שלה, לכל אחד סיפור מרתק משלו. שבעת הגשרים עוברים מעל הנחל בהם גשר רומי עתיק, גשרון עץ על שם "הלנה - האיטלקייה של עזרא", שחיבר את הדרך לזיכרון יעקב, גשר הרכבת שמספר על המרגלת טובה רוטמן, חברתה של שרה אהרונסון, שכונתה ה'פאם-פטאל' הישראלית, גשר אירי שחוצה את פארק הנחל וגשר הפוך שתחתיו מתנהלים חיי הלילה ההפוכים של העטלפים.

לאורך הנחל מסלולי טיול שעוברים בין אתרים ארכיאולוגים והיסטוריים, בהם התלים "זומרה" ו"זרור" ואתר ההתיישבות בחפציבה. בעניין המנגל, תוכלו לבחור פינה מבודדת על גדת הנחל או לפנות מערבה לחניון היפהפה, שלמרגלות ארובות תחנת הכוח ובצמוד לשפך הנחל לים ובו טיילת, מזרקה, מפל, שולחנות וברזיות.

הגעה: ממחלף אולגה, בכביש 2, פונים מערבה, בפנייה הראשונה פונים ימינה ונוסעים כ-2 ק"מ.
פרטים נוספים: באתר קק"ל.

פארק נחל חדרה. Olesya13 מתוך ויקיפדיה, צילום מסך
כאן תוכלו לבחור/צילום מסך, Olesya13 מתוך ויקיפדיה

6. מנגל במטע, יער מטע

אם אתם בעניין טיול מקדים - יער מטע הוא בדיוק בשבילכם. ביער שביל הליכה לאורך נחל זנוח ובשטחו שרידים ארכיאולוגיים ובראשם "דרך הקיסר" - דרך רומית עתיקה המסומנת באבני מיל ומדרגות שנחצבו בסלע כדי להקל על ההולכים מאשקלון לירושלים.

השביל עובר בין עצי אלה, אלון וקטלב ולאורכו שרידי בורות מים, בית בד וחרבת חנות - חאן עתיק ששימש כאכסניית דרכים. בחאן נחשפו גת, מאגר מים ורצפת פסיפס של כנסייה ביזנטית. מהחורבה יורד שביל מעגלי אל הנחל שעובר בין בוסתנים, פריחות ומעיינות עין מטע - נובע כל השנה ומשמש פינת נהדרת להתרעננות וטבילת הרגלים, ועין תנור - נקבת מים קטנה בצל עץ התאנה. עוד בשטח: תל אבנים שסוברים שזהו קברו של גולית, פינות מנוחה מוצלות וחניון לפיקניק.

הגעה: מצומת האלה בכביש 38 או מצומת בר גיורא בכביש 386, פונים לכביש 375 ונוסעים לכיוון מושב מטע.
פרטים נוספים: באתר תיירות מטה יהודה

יער מטע מעיין עין תנור. זיו ריינשטיין,
נקבת מים קטנה בצל עץ התאנה. עין תנור/זיו ריינשטיין

7. נחל לכיש, אשדוד

נחל לכיש הוא "הירקון של האשדודים" שעבר ניקוי, טיהור ושיקום ולאורכו הוכשרו טיילת יפה, מדשאות, פרגולות צל וספסלים להתרווח עליהם. בשפכו של הנחל לים הכשירו פארק טבע אקולוגי ותחנת צפרות ימית עם מזח ופרגולת עץ מעל המים, המאפשרת מעקב אחר הצמחייה, הדגה ועופות המים.

לאורך הנחל פינת חי עם יענים, יעלים, יחמורים וזברות ו"פארק אתגרים" (בתשלום) עם מתקני אקסטרים. אבל אנחנו כאן הפעם בעניין ה"על האש". לכבוד המנפנפים הכשירו מתחמים לפיקניקים עם מדשאות, שולחנות וברזיות. טיפ שלנו - תביאו מהבית שמשייה.

הגעה: מכביש 4 פונים מערבה לאשדוד ולפני הכניסה לנמל פונים שמאלה לרחוב לסקוב ואחרי הגשר פונים ימינה לרחוב הרצל.
פרטים נוספים: בטלפון 08-8545210.

פארק לכיש. זיו ריינשטיין,
בין שיפוד לקציצה תוכלו לבלות באקסטרים. הפארק האתגרי על גדות נחל לכיש/זיו ריינשטיין

8. פארק ירוחם, ירוחם

לעיירה המדברית הגענו בגלל "דוכיפת" - מרכז צפרות ואקולוגיה של ד"ר אייל שוחט. בעודנו צופים בזיהוי, טיבוע ושחרור הציפורים לטבע (בכל שישי מ-07:00), גילינו מאחורי הסבך את האגם - נווה מדבר מפתיע בלב גבעות החול הצחיחות.

מדובר באגם מלאכותי שנוצר עם בניית הסכר והוא השני בגודלו לאחר הכנרת. האגם מנקז את מי הנחלים רביבים, ירוחם ושועלים, והמים וצמחיית הגדות הפכו אותו לנקודה עצירה חשובה לבעלי חיים. בשטח רועים עדרי צאן ולהקת גמלים ובאגם משייטים דגי אמנון וקרפיון. אם תביאו חכה תוכלו לדוג אמנון ולזרוק אותו היישר לגריל, תחליף צמחוני לשיפודים המסורתיים. על שפת האגם נטעו חורשה ובה מדשאות, מתקני שעשועים וספורט, שולחנות פיקניק, מנגלים, ברזיות ושירותים.

הגעה: מצומת הנגב, בכביש 40, פונים מזרחה לכביש 224 המוביל לירוחם.
פרטים נוספים: באתר גו נגב.

פארק ירוחם. אריאלה אפללו,
נווה מדבר מפתיע בלב גבעות החול. פארק ירוחם/אריאלה אפללו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully