וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 גשרים מדהימים שיצר הטבע בעולם

17.9.2014 / 0:10

הטבע הוא האמן הטוב ביותר בעולם, ולראייה הוא "יוצר" מסלעים מערות, מנהרות ואפילו גשרים. הנה 10 סיבות לצאת לטיול נוף בין הגשרים הכי יפים ברחבי העולם

אם למישהו היה ספק שאלהים הוא האמן, ובמקרה הזה פסל, המוכשר ביותר בעולם, הגשרים הבאים מוכיחים זאת יותר טוב מהכל. הם נוצרו על ידי בלייה של מים, רוח או שחיקה של הסלע מלפני אלפי שנים והיצירה עדיין לא הגיעה לסיומה.

אז בעוד שנים ארוכות ייתכן וגם הגשרים האלה ישתנו וסופם יהיה ליפול, אבל לפני שזה קורה הנה 10 סיבות לצאת למסע בין עשרת הגשרים היפים בעולם שנוצרו בטבע.


עוד טיולים מרהיבים בוואלה! תיירות:
שלח לי שקט: המקומות הכי נידחים בעולם
זהו המקום היפה בעולם שאף לא שמעתם עליו
תחזיקו חזק: 10 הגשרים הכי מיוחדים בעולם

גשר לונדון ארצ' באוסטרליה. ShutterStock
צוקי סלע שיוצאים מהמים בצורות שונות. לונדון ארצ' באוסטרליה/ShutterStock

1. הגשר הטבעי, סנטה קרוז

החוף הנפלא בסנטה קרוז שבקליפורניה מציע חיי טבע מגוונים (ציפורי חוף, לווייתנים בעונה הנכונה, כלבי ים), אבל הגאות והשפל מאפשרים הצצה לחיים מתחת למים, עם שלל כוכבי ים, סרטנים ואלמוגים בשלל צבעים. במקום גם שמורת פרפרים גדולה, אבל בעיקר גשרים טבעיים, שמושכים תיירים מכל רחבי ארה"ב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגאות והשפל מאפשרים הצצה לחיים מתחת למים. הגשר הטבעי בסנטה קרוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. גשר פונט ד'ארק, צרפת

נהר ארדש בדרום צרפת יצר את הגשר היפהפה, שלצדו פיסת טבע מרהיבה ונדירה אחרת: במערת שובה (Chauvet), הסמוכה ישנם ציורים של בעלי חיים (כגון ממותה וצבוע) שצויירו לפני 35 אלף שנה וגם טביעות כף יד של האמנים הקדמונים. אורך הקשת, שמתנשאת מעל הנהר הגועש, הוא 54 מטר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במערה סמוכה ישנם ציורים של בע"ח, שצויירו לפני 35 אלף שנה. גשר פונט ד'ארק/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. גשר טבעי באיירס, וואיומינג

האטרקציה העיקרית בוואיומינג היא, כמובן, פארק ילוסטון בצפון מערב המדינה, אבל יודעי דבר מקפידים לבקר גם בגשר הטבעי באיירס, שגובהו 20 מטר, אורכו כ-35 מטר, בחלק מפארק רחב ויפהפה.

הגשר היה לאגדה ומיתוס בקרב האינדיאנים, אחרי שאחד מהם מת עליו כשהוכה על ידי ברק, ומאז הם ייחסו לו כוחות אופל מיוחדים. המתיישבים הלבנים באזור נהגו לברוח משם מחשש מהאינדיאנים, כשידעו שהם מסרבים להתקרב למקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאגדה ומיתוס בקרב האינדיאנים. הגשר הטבעי באיירס, וואיומינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. גשר קואבה דה לוס פורטאלס, קובה

במערב קובה, בפינאר דל ריו, בפארק הלאומי לה גירה, שוכן קואבה דה לוס פורטאלס, שבו זורם נהר הקאיגואנבו מתחת לגשר טבעי. הוא זכה לפרסום בין השאר כאשר המנהיג האגדי ארנסטו צ'ה גווארה הסתתר במערה הסמוכה ב-1962 בזמן משבר הטילים. כיום הוא מקום המשמש נקודת תצפית לחובבי צפרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צ'ה גווארה הסתתר פה במערה סמוכה. גשר קואבה דה לוס פורטאלס, קובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. גשר גרין ברידג', וויילס

אחד מהמקומות הכי יפים בוויילס נמצא על חופי פמברוקשייר בדרום המדינה בפארק לאומי, כשהגרין ברידג' הוא למעשה תוצאה של שחיקה של מי הים את הסלעים, שחיקה שיצרה קשת נפלאה.

סביר להניח שהקשת היא זמנית, ושהמים ימשיכו לשחוק את הסלע ושהגשר יתמוטט. עד אז תיאלצו להצטרף לאלפי התיירים, שהתלוננו לא פעם על החוקים הנוקשים ועל ההגבלות למבקרים במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המים ימשיכו לשחוק את הסלע ושהגשר יתמוטט. גרין ברידג', וויילס/מערכת וואלה!, צילום מסך

6. גשר הזארצ'סמה, אפגניסטן

רק ב-2010, כשאנשי ארגון הטבע והבר העולמי סרקו את אפגניסטן בניסיון למצוא מקומות לשימור, הם נתקלו לראשונה בגשר הטבעי, שהוא אחד הגדולים בעולם. גובהו כ-20 מטר, הוא מתעגל לאורך של כ-70 מטר, והוא נמצא בגובה של 3,000 מטר מעל פני הים, והוא נוצר על ידי נהר שזרם בקניון לפני עשרות אלפי שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמצא בגובה של 3,000 מטר מעל פני הים. גשר הזארצ'סמה, אפגניסטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

7. גשר לונדון ארצ', אוסטרליה

כ-275 ק"מ מערבית למלבורן, סמוך לגרייט אושן רואד המפורסם, נמצא הפארק הלאומי פורט קמפבל, שמציע מראות מרהיבים ומפורסמים הכוללים צוקים עשויי גיר, מערות וסלעים בצורות מוזרות. האטרקציה המפורסמת ביותר היא "12 השליחים" - Twelve Apostles- צוקים היוצאים בצורה אנכית מתוך מי האוקיינוס, אבל גם צוקי סלע המכונים גשר לונדון והקשת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לונדון ארצ' הוא אחת האטרקציות ב"12 השליחים" באוסטרליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

8. הגשר הלאומי, יוטה

הקניון ביוטה, ארה"ב, יצר שלושה גשרים טבעיים מרהיבים, כשהמים הנשטפים על קירות הקניון עיצבו את הקשתות הטבעיות לאורך עשרות אלפי שנים. ניתן לראות אותם מנקודת תצפית, או לטייל באזור ולראותם ממש מלמטה.

בשנת 1908 האזור הוגדר כשמורת טבע, ושלושת הגשרים זכו לשמות אוואצ'מו, קצ'ינה וסיפאפו. לאורך השנים אוואצ'מו הפך לדק ועדין יותר ויותר, בעוד ב-1992 קצ'ינה התפרק ואיבד כמעט 4 טונות ממשקלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מתוך שלושה גשרים טבעיים יפים ביוטה. הגשר הלאומי/מערכת וואלה!, צילום מסך

9. גשר בגן העדן הבוהמי, צ'כיה

למטיילים בצ'כיה, אפשר וכדאי לצאת מפראג ולבקר בגן העדן הבוהמי - פיסת טבע מופלאה עם נוף שכולל יערות אורן, עמקים ירוקים, שערים חומות וגאיות ואימפריה של סלעים שבשיאה הגשר הטבעי, הגדול ביותר באירופה.

לא במקרה הדמיון של הנס כריסטיאן אנדרסן השתולל פה כשכתב חלק מסיפוריו, וגם סצינות מהסרט "הנסיך מנרניה" צולמו כאן. אפשר להבין מדוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שערים חומות וגאיות ואימפריה של סלעים. הגשר בגן העדן הבוהמי, צ'כיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

10.גשר בוואדי רם, ירדן

הגשר הטבעי הוא רק אחת האטרקציות בוואדי רם, המכונה "בקעת הירח" על ידי הבדואים, שדימו את השטח המחורץ לפני הירח.‏ מדובר באחד מאתרי התיירות החשובים בירדן, וב-1962 צולם שם הסרט "לורנס איש ערב". האזור כמובן הוכתר כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו, ומלבד לשלל ערוצים צרים, צוקים גבוהים ומערות טבעיות - המקום מציע גם קשתות טבעיות ומרהיבות. לא לפספס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאתרי התיירות החשובים בירדן. הגשר בוואדי רם/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully