וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו”ח: ישראל במקום ה-4 ביוקר מחירי המלונות בעולם

2.9.2014 / 15:50

פרסום ראשון: דו"ח מחירי מלונות ב-2014 קובע, שמחיר ממוצע של לילה במלון בארץ גבוה ממחיר לילה במלון בארה"ב, צרפת, איטליה, בריטניה וגרמניה, ובסה"כ במקום ה-4 בעולם מבחינת יוקר מחירי לינה. אז איך רוצים שננפוש דווקא בישראל?

מלונות תל אביב חוף הים חופשה מלון. ShutterStock
למה כל כך יקר אצלנו? מלונות בחוף ת"א/ShutterStock

משרד התיירות רוצה שננפוש דווקא בארץ ונחזק את הכלכלה ואת התיירנים, אבל איך אפשר לעשות זאת כשמחירי הלינה כל כך גבוהים?

מלונות ישראל, שרשמו בחודש האחרון התרסקות במספר הלינות בשל מבצע 'צוק איתן', עשו לא מעט כסף עד שהחלה המלחמה בעזה. לפי מדד מחירי הלינות המפורסם בעולם, Hotel Price Index, שמתייחס למחצית השנה הראשונה של 2014, דורגו מלונות ישראל במקום הרביעי בעולם מבחינת יוקר הלינות, עם ממחיר ממוצע של 247 דולרים ללילה - עלייה של 5 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך על-פי אתר monitour.co.il/' target='_blank'>monitor.


עוד על מלונות בוואלה! תיירות:
מי מספר 1? נבחר המלון הטוב בישראל
הסודות המלוכלכים של חדרניות בבתי מלון
10 המלונות הטובים במזה"ת: 3 מהם מישראל
למה כל כך יקר לנפוש במלונות בארץ?


מחירו הממוצע של לילה במלון ישראלי מתחילת 2014, היה גבוה ממחיר לילה במלונות ארה"ב (197 דולרים לילה), צרפת (172 דולרים), איטליה (184 דולרים ללילה), בריטניה (154 דולרים ללילה) וגרמניה (151 דולרים ללילה).

מלונות הנסיכות מונקו דורגו במקום הראשון בעולם עם מחיר ממוצע ללילה של 370 דולרים במחצית הראשונה של 2014, כאשר למקום השני הגיעו מלונות הערים עומאן ומאורציוס עם מחיר ממוצע של 313 דולרים ללילה ו-263 דולרים ללילה בהתאמה. את שאר המקומות בעשירייה היקרה תופסים לפי הסדר: איחוד האמירויות (230 דולרים ללילה), שווייץ וסעודיה (229 דולר ללילה), רוסיה ומקסיקו (225 דולרים ללילה) וסינגפור עם 219 דולרים ללילה.

מלון אילת מלונות באילת. ShutterStock
ממוצע של 247 דולרים ללילה במלונות ישראל. בתי מלון באילת/ShutterStock

מונטה קרלו: המקום היקר ביותר בעולם לישון בו

מלונות ישראל דורגו במקום הרביעי למרות ירידה של 8 אחוזים במחירי הלינות בירושלים ל-194 דולרים, לעומת 212 דולרים ללילה בממוצע. במדד לפי ערים, הקדימו מלונות ירושלים את מלונות מילאנו, פירנצה, ריו דה ז'נרו ומיורקה הספרדית.

מונטה קרלו שמרה על מקומה כמקום היקר ביותר בעולם לשים בו את הראש, עם מחיר ממוצע של 370 דולרים ללילה. העיר מוסקט הגיעה מיד אחריה עם 327 דולרים ללילה, ועיירת הנופש קי-ווסט בארה"ב מציעה לאורחיה מחיר של 318 דולרים עבור לילה במלון.


עוד בוואלה! תיירות:
בלתי נתפס: צפו בסלפי הכי מטורף בעולם!
קצת שקט אחרי הסערה: מלונות למבוגרים בלבד
סקר: באיזו עיר נמצאים המלונות הכי מלוכלכים?


מחירי הלינות בעולם כולו עלו במחצית הראשונה של השנה בשיעור 4 אחוזים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-190 דולרים ללילה, זאת בשל ההתאוששות בשוק התיירות האירופי. לפי Hotel Price Index, מדובר במחיר הגבוה ביותר מזה שנים המרוחק רק במעט משנת השיא ב-2007. מלונות אירופה והמזרח התיכון רשמו את העלייה הגבוהה ביותר במחירי הלינות מזה שש שנים.

את הרשימה סוגרות קמבודיה, שמלונותיה מציעים את המחיר הנמוך ביותר ללילה, רק 63 דולרים. עוד במזרח, וייטנאם, שם תמצאו חדר ב-83 דולרים ולא אחרת מאשר אהובת הישראלים, תאילנד, שמלונותיה מציעים מחיר ממוצע של 98 דולרים ללילה בלבד.

פנינו להתאחדות המלונות בישראל לתגובה, וזו מסרה: "נתוני הלמ"ס, המבוססים על נתוני המס של המלונות, מלמדים כי הפדיון הממוצע ללינה בישראל הוא 380 שקלים (כ-110 דולרים), ולא כפי שטוען הסקר שמקורותיו אינם ברורים. מכאן עולה כי עורכי הסקר בדקו את המחירים במדגם קטן בלבד של מלונות יוקרה.

"כשהאורח משלם על לינה בבית מלון בישראל, אחוז ניכר מכספו מיועד לעירייה שבה נמצא בית המלון (שגובה תשלומי ארנונה גבוהים בעשרות אחוזים, לעומת רשויות מוניציפאליות בעולם), לשכר משגיחי הכשרות, לשכר המאבטחים, לרשויות הרבות בארץ, שלוקחות נתחים גדולים מהתשלום הרבה מעבר למה שמקובל בעולם בגין רגולציה עודפת, מיסים גבוהים ועלויות תפעול ייחודיות, שגבוהות בכ 30% מבתי המלון במערב אירופה (כאמור, בשל ארנונה חריגה והוצאות ייחודיות של אבטחה, כשרות וכו').

"גם יוקר המחייה הכללי בארץ גבוה מארה"ב וממדינות רבות בעולם ומייקר את עלויות האירוח. ממשלת ישראל כבר אימצה באופן רשמי את דו"ח ועדת בר ניר, שקבע כי עלויות התפעול בישראל יקרות באופן חריג לעומת העולם ויש להוזילן, אלא שלמרבה הצער ההחלטות לא יושמו והממשלה לא פועלת כלל כדי להביא להוזלת מחירי השהייה בבתי המלון בארץ".

  • עוד באותו נושא:
  • מלונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully