וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התעופה שאף אחד לא רוצה לטוס איתה

התקריות הקשות שפקדו לאחרונה את מלזיה איירליינס, גרמו לנוסעים לוותר על שירותיה ותמונות של מטוסים ריקים מככבות ברשת. אלו שעוד מאמינים בה, משודרגים חינם למחלקות היוקרה, אבל עם הפסד יומי של 1.6 מיליון דולר - חברת התעופה הזו בדרך, כנראה, להתרסקות

טיסה ריקה חברת מלזיה איירליינס. מתוך טוויטר, צילום מסך
הנוסעים מדירים רגליהם. טיסה מאוסטרליה למלזיה ב-15 באוגוסט 2014/צילום מסך, מתוך טוויטר

שתי התקריות הקשות שפקדו בחודשים האחרונים את חברת התעופה של מלזיה, "מלזיה איירליינס", שבהן איבדה שני מטוסים ואת חייהם של מאות נוסעים, הותירו אותה מלקקת את פצעיה ובחובות גדולים ביותר. אי הוודאות סביב טיסה 370, שכידוע נעלמה מעל מסכי מגדלי הפיקוח בעולם, כמו גם התקפת הטילים על מטוס MH17 מעל שמי אוקראינה - גרמו לנוסעים להצביע ברגליים ולהדיר אותן מחברת התעופה המזרח-אסייתית.


עוד על טיסות בוואלה! תיירות:
מיהי חברת התעופה הכי בטוחה בעולם?
ריינאייר תטוס לארץ כחברת לואו-קוסט ישראלית
לא ייאמן: 180 אירו לכיוון בטיסת לואו-קוסט לארה"ב?


רוב הסיכויים שאם תטוסו עם מלזיה איירליינס הכל יהיה בסדר והטיסה תתנהל כשורה. בנוסף, יש סיכוי גדול שתקבלו שדרוג לאחת ממחלקות היוקרה במטוס ואין צורך להכביר מילים על השירות של חברות התעופה האסייתיות, שזוכות בכל שנה בדירוג הכי גבוה בתחום מבין שאר חברות התעופה בעולם. אבל הדי התקריות הקשות הנ"ל, שגרמו לנוסעים בעולם לחשוב פעמיים אם לטוס עם החברה המלזית, מניבים לה מדי הפסדים של 1.6 מיליון דולר, כך לפי הערכות בענף.

סוכני נסיעות אוסטרלים, שמצליחים למכור מושבים לטיסות החברה, מקבלים עמלה כפולה מאשר בעבר ואם מצב החברה לא היה גרוע מספיק, נוסעים מעלים לרשתות החברתיות תמונות שלהם במטוסים ריקים - מה שבטח לא עוזר לשפר את התדמית.

טיסה ריקה חברת מלזיה איירליינס. מתוך טוויטר, צילום מסך
"תודה מלזיה איירליינס, זו הפתעה מדהימה", צייצו הנוסעים האלה ששודרגו לביזנס החודש/צילום מסך, מתוך טוויטר

"אלהים! שידרגו אותנו במלזיה איירליינס"

לפי אתר הוול-סטריט ג'ורנל, המציאות העסקית של החברה מבשרת רעות. מלזיה איירליינס עתידה לקצץ רבע מעובדיה ולעצור טיסות לכמה ערים בסין ואירופה כחלק מתוכנית ההישרדות שלה, שייתכן ותוכרז במשך השבוע. "אנחנו סבורים, כי יש לבצע תמורות בחברת התעופה הלאומית שלנו", אמר החודש ראש ממשלת מלזיה, נג'יב ראזאק. "זה אומר שינוי גדול שיביא לתוצאות שונות מאלו שאנו חווים עכשיו".


עוד על חברות תעופה בוואלה! תיירות:
חברות התעופה שחייבים לראות בישראל
מחלקת תיירים פלוס: באיזו חברה עדיף לטוס?
אל-טעם וריח: למה האוכל בטיסות כל כך גרוע?


לדבריו, השינוי בחברה יצריך צעדים כואבים וקורבנות מכל הצדדים. "רק באמצעות מהפך גדול בחברה נוכל לייצר חברת תעופה חדשה ויציבה. שינויים קטנים והדרגתיים לא יועילו", הוסיף.

והעדויות למצבה הקשה של חברת התעופה המזרח-אסייתית לא איחרו להגיע. "אלהים! שידרגו אותנו במלזיה איירליינס", צייצה בטוויטר נוסעת אחת, "אני כל כך מתרגשת". ואילו נוסע אחר כתב והוסיף תמונה: "חשיבותם של האמון במותג והערכים - התור לצ'ק-אין בטיסת מלזיה איירליינס ריק שעה וחצי לפני הטיסה".

נראה שמלזיה איירליינס ניצבת בפני אתגר גדול, שעיקרו שינוי התדמית הבטיחותית שלה שהבריחה את הנוסעים ממנה. אם אכן לא ייעשה בה "מייק-אובר" רציני, כפי שאומר ראש הממשלה המלזי - היא עלולה בדרך להתרסקות, והפעם היא תהיה סופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully