וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצא הפיתרון לשמירת מרווח הרגליים שלכם בטיסה

6.7.2014 / 12:13

ה-Knee Defender (מגן הברכיים) הוא תפסן קטן, שגודלו מספר סנטימטרים בלבד ויכול להגדיר מראש בכמה ס"מ יירד המושב שלפניכם לאחור. הפטנט מגיע עם כרטיס הוראות נימוסי לנוסע שמלפנים ונמכר ב-20 דולרים. הקץ לדוחק במטוס?

מגן ברכיים לטיסות. GadgetDuck.com,
מתקן קטן בגודל מפתח, והמושב שלפניכם לא יזוז. ה-Knee Defender/GadgetDuck.com

האם נמצא הפטנט שיאפשר טיסה יותר מרווחת? הצפיפות במטוסים היא תופעה ידועה ומוכרת, ובעיקר מעיקה. הקירבה המוגזמת בין שורות המושבים היא לא רק לא נעימה, היא גם לא בריאה. כולנו מכירים את המצוקה הזאת, כשצפוף במטוס, המושב צר, השכנים צמודים אליך, ובנוסף לכל, המושב שלפניך נשען לאחור ורק מקטין את החלל שלך.


עוד על הטיסה שלכם בוואלה! תיירות:
הסודות המלוכלכים של ההיגיינה במטוסים
מה הדבר שהכי מפריע לנוסעים בטיסה?
טיסה רגילה או לואוקוסט: מה באמת יותר עדיף?


המרחק המינימלי בין השורות יוצר בעיה קשה, כשבקושי נותר מקום לרגליים, ונוצר לחץ על הברכיים המכופפות. מה עושים?
ובכן, מתברר שיש מכשיר שיכול להקל על הבעיה - Knee Defender - מגן הברכיים, שמטרתו למנוע מהנוסע שלפניך להוריד לאחור את המושב. מדובר בשני תופסנים קטנים מפלסטיק, שמולבשים על החלק העליון של המגש, וכך שומרים על המושב במקום ומונעים ממנו לזוז ולהישען לאחור.

הפטנט המתוחכם, שגודלו מספר סנטימטרים בלבד, יכול להגדיר מראש כמה המושב יירד לאחור. ככל שהתופסן קרוב יותר למושב, כך המרחק שהוא יכול להתכופף קטן יותר. גודלו של המכשיר הוא בגודל של מפתח ביתי רגיל, וניתן להתאים אותו לכל מושב בכל מטוס.

מגן ברכיים לטיסות. GadgetDuck.com,
ככל שהתופסן קרוב יותר למושב, כך המרחק שהוא יכול להתכופף קטן יותר/GadgetDuck.com

הפתרון ל"תסמונת מחלקת תיירים"

מדובר בהמצאה של אירה גולדמן מוושינגטון, בחור גדול בגובה 1.90 מטר, שרצה לעזור לשאר חבריו "הגדולים", ש"רגליהם נמחצות במהלך הטיסות על ידי נוסעים חסרי רגישות". בנוסף לחוסר הנוחות, קיים החשש להיווצרות של פקקת ורידים עמוקה (DVT), או בשמה העממי "תסמונת מחלקת תיירים", כשנוצרים קרישי דם בוורידים של הגפיים התחתונות בשל חוסר תנועה. לטענתו, מאחר שחברות התעופה מגבילות את העמידה במעבר, הנוסע נמצא במצוקה וחוסר אונים.


הכתבות הכי חמות בוואלה! תיירות:
הסודות המלוכלכים של חדרניות בבתי מלון
מין מזדמן, הנגאובר וחוטיני: סדום ועמורה בפלמה דה מיורקה
כדור צינון: המעיין עם המים הכי קרים שיש בארץ


יש לציין, כי מאחר שהמכשיר מולבש על המגש, נאסר עליו השימוש בזמן המראה, נחיתה ונסיעה במסלול. הוא מאושר על ידי איגודי התעופה הבינלאומיים, אך יש מספר חברות תעופה שאוסרות את השימוש בו.

כמובן שה-Knee Defender שנוי במחלוקת. הפטנט מצורף עם כרטיס הוראות נימוסי שאפשר להגיש לנוסע שמלפניך, שבו אתה מבהיר לו שאתה משתמש ב"מגן הברכיים", מסביר לו למה אתה משתמש בו ומתאם איתו כמה סנטימטרים בדיוק אתה מאפשר לו לקחת אחורה. הכרטיס מסתיים בהבהרה שהשימוש בו הוא חוקי ותלונות ניתן להגיש לחברת התעופה. עם זאת, כמובן שרבים מתעקשים לשמור על זכותם להשכיב את המושב, והדבר עלול לעורר ויכוחים וריבים.

יש לציין שעל פי סקר שנעשה בארה"ב, 9 מכל 10 אנשים מעדיפים לאסור כליל את האפשרות של המושבים לרדת לאחור. ברשתות החברתיות קמות מחאות רבות כנגד הצפיפות במטוסים והקטנת המרחק בין השורות, אבל כל עוד אין פתרון אחר, ייתכן שאין ברירה אלא להתנחם ב"מגן הברכיים". מחירו של ה-Knee Defender הוא כ-20 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully