וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הכי כדאי לשכור רכב לחופשה בחו"ל?

19.6.2014 / 8:28

מחירי השכרות הרכב בחו"ל, המוצעים דרך סוכני נסיעות, גבוהים ב-30 אחוזים מהמחירים המוצעים באתר האינטרנט של חברות ההשכרה. אז כמה יעלה לכם לשכור רכב בחופשה הקרובה, ואיך תעשו את זה חכם?

סוכנות השכרת רכב מכירת רכב. ShutterStock
בשנתיים האחרונות זינוק חד במספר ההזמנות המקוונות. השכרת רכב/ShutterStock

אחרי חברות התעופה, חברות הביטוח ורשתות המלונות, נראה שסוכני הנסיעות בישראל הולכים לאבד לטובת השיווק הישיר עוד תחום פעילות רווחי במיוחד, שהיה נחלתם הבלעדית מזה שנים רבות: השכרות רכב בחו"ל. חברות השכרת הרכב הגדולות בעולם, שכבר לפני עשור הציעו את השימוש במנועי החיפוש האינטרנטי שלהן, נתקלו בסירוב כמעט מוחלט בנימוק, שבהשכרת רכב בחו"ל לא לוקחים סיכונים וכדאי לוודא טלפונית או פיזית היכן מקום האיסוף, מה סוג הרכב והאם הותקן בו כיסא התינוק כנדרש.


עוד על החופשה שלכם הקיץ:
סקר המזוודות הגדול: עם מה הכי כדאי לטוס לחו”ל?
מחלקת תיירים פלוס: באיזו חברה עדיף לטוס?
הסודות המלוכלכים של ההיגיינה במטוסים


אלא שהקדמה הטכנולוגית והמודעות הצרכנית עשו את שלהן, ובשנתיים האחרונות רושמות חברות ההשכרה הגדולות בעולם זינוק חד במספר ההזמנות המקוונות, שמתבצעות באופן ישיר על ידי הלקוחות. גם סוכני הנסיעות תרמו לכך. בדיקת Monitour מצאה שמחירי ההשכרות המוצעים דרכם גבוהים ב-30-20 אחוזים מהמחירים המוצעים באתר האינטרנט של חברת אוויס או סיקסט.

כך, לדוגמא, רכב מסוג רנו מגאן מקטגוריה C שהוצע בסוכנות הנסיעות דיזנהאוז ב-196 אירו לתקופה של ארבעה ימים בחודש יולי, נמצא זול יותר ב-16 אירו באתר של שלמה סיקסט לאחר שהוצע ב-180 אירו. יתר על כן, לקוחות שיזמינו באמצעות המוקד הטלפוני של סיקסט יוכלו לקבל הנחה נוספת על אותו רכב, זאת מפאת רצונם של מוקדני המכירות לעמוד ביעדי המכירות החודשיים.

הפערים הללו נובעים מעמלת המכירה הגבוהה, שאותה גובים סוכני הנסיעות, לעתים בשיעור 20 אחוזים משוויו של מחיר ההשכרה עצמו. חברות השכרת הרכב עדיין מקפידות לטפח את הערוץ השיווקי של סוכני הנסיעות, למרות מחירי ההפצה הגבוהים, והבינו את המגמה והציעו לסוכני הנסיעות לאמץ את מבנה התמחור של חברות התעופה. כלומר, הפרדה מוחלטת בין מחיר ההשכרה שיוצע במחיר נטו קבוע לשיעור העמלה שייקבע לפי שיקול הסוכן.

אלא שאלה סירבו לאמץ את המודל בטענה הקבועה, כי הוא יוביל לפגיעה בהכנסותיהם. "מרבית הלקוחות לא בודקים את מחירי ההשכרות בחו"ל ורוכשים שוברי השכרה כחלק מחבילת נופש או טיול מאורגן," מסביר סוכן נסיעות וותיק. "מי שיבדוק, ייתכן ויגלה פער במחירים שברוב המקרים, אני כסוכן, אוכל לבטלו על ידי גלגול חלק העמלה שאני מקבל לטובתו".

מזרן ים השכרת רכב נהגת. ShutterStock
לפני שאת נכנסת לאוטו ודוהרת לנופש, תבדקי שהדיל שלך משתלם/ShutterStock

מוקדי ההזמנות יעשו הכל כדי להעניק הנחות ללקוחות פרטיים

לעומת סוכני הנסיעות, בחברות השכרת הרכב מעדיפים להתרכז בשיפור המכירות בטווח הארוך. לדברי גורם באחת מחברות ההשכרה, דווקא הדרך שבה סוכן נסיעות מגלגל את עמלתו תוביל אותו להפסדים, שכן לעולם הוא אינו יכול לדעת בכל רגע נתון אילו מבצעים יש בשוק. "רובם הגדול בהחלט מעדיף למכור פחות ולהרוויח יותר, מאשר למכור יותר ולהרוויח פחות. זו אסטרטגיה מוטעית שמסתכלים על המגמה אליה מושך ענף התיירות כולו", אומר בכיר בענף.

לדברי עופרה חדד, מנהלת מחלקת השכרות רכב בחברת אוויס, "סוכני הנסיעות עדיין מהווים נתח משמעותי בעוגת המכירות של החברה, שגם דואגת לשמר אותו ככזה, אבל זה לא סוד שהביקוש להזמנות עצמיות, שמגיע מצד הצרכנים, הולך וגובר".

מלבד האינטרנט, בענף השכרות הרכב מצביעים על סוד נוסף, גלוי פחות: מוקדי ההזמנות שיעשו הכל כדי להעניק הנחות נוספות ללקוחות פרטיים. אותם מוקדים משרתים בעיקר את לקוחות תוכניות הנאמנות של הגופים הגדולים במשק, כמו אל על, אמריקן אקספרס וארגון חבר, אך אם תתעקשו מספיק תוכלו לקבל את ההנחות, שלהן זוכים חברי המועדון של אותם גופים. המוקדנים של חברות השכרת הרכב רוצים למכור כמה שיותר, ולא מעניין אותם שהם מתחרים באתרי האינטרנט שלהם עצמם. ברוב המקרים ניתן לראות את המחיר המוזל באתר ולהתקשר למוקד כדי לקבל עליו הנחה נוספת.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
השכרת רכב השכרת דירה מפתחות. ShutterStock
מוקדי הזמנות הרכבים יעשו הרבה עבור לקוחות פרטיים/ShutterStock

שכרתם רכב בחו"ל בעצמכם? הנה כמה דברים שחשוב לדעת

1. הזמנה מראש. מלאי הרכבים הפנויים להשכרה בחברות השכרת הרכב ביעדים האטרקטיביים בעולם מוגבל, ולעתים כשמזמינים רכב מיוחד המלאי נמוך במיוחד. לפיכך, רצוי להזמין את הרכב מוקדם ככל האפשר, עם אישור הנסיעה. החברות המובילות אף מעניקות הנחות של 10-5 אחוזים ביעדים מסוימים אם תזמינו מהארץ מראש.

2. גודל הרכב. מאז המשבר שפקד את שוק הרכב האמריקני ב-2008, עברו חברות ההשכרה בארה"ב מקאדילאק לפורד פוקוס. מומלץ לנוסעים לוודא מראש איזה רכב הם יקבלו ולהתחשב בעובדה שמרבית הציים בארה"ב מיובאים מאירופה.

3. דמי החזר. חברות השכרת הרכב גובות תעריף מיוחד מנוסעים ששוכרים רכבביעד אחד ומבקשים להחזירו ביעד אחר. דמי ההחזר נחשבים יקרים ברוב במקרים, משום שעלות הסעת הרכבים בין מדינה למדינה גבוהה. עם זאת, יש מדינות שדמי ההחזר ביניהן הוא נמוך במיוחד וכלכלי יותר מנסיעה ברכבת, במיוחד אם מדובר ביותר מנוסע אחד.

4. רישיון נהיגה. לפני תהליך ההשכרה, יש לוודא שתוקפו של הרישיון שנמצא באמתחתם מכובד במדינת היעד. איטליה, למשל, שינתה באחרונה את תקנות הרישוי וישראלים רבים שמחזיקים ברישיון מקומי ולא בינלאומי יתקלו בסירוב מצד חברת ההשכרה לשחרר את הרכב.

5. ביטוח. כדאי לוודא את סוגי הפוליסות שמעניקה חברת ההשכרה ובעיקר את זהות המבטח. מרבית החברות מבטחות את הנוסעים והרכבים באמצעות חברות ביטוח ישראליות, למעט אוויס, שמעניקה ביטוח מקיף עצמי ולקוחותיה לא מחויבים לשלם מכיסם את הנזקים ולתבוע בארץ את ההחזר.

6. חברות מקומיות. כמעט בכל יעד תיירותי תמצאו חברות השכרת רכב מקומיות. לעתים הן תהיינה זולות יותר אך כדאי לבדוק את תקינות הרכב שקיבלתם, סוגי הביטוח ואפשרויות החילוץ וההחלפה במידה ונתקלתם בבעיה באמצע החופשה.

7. רכב ליום. לא הרבה יודעים, אך חברות השכרת הרכב מאפשרות לשכור רכב גם ליום אחד. כך תוכלו לנצל חופשה עסקית ליום טיול, או חופשה משפחתית לטיולים מחוץ לעיר. במדינות כמו גרמניה וצרפת, תקבלו גם GPS ללא תשלום, שיחליף את השימוש באפליקציית ווייז שמבוססת על חשבון האינטרנט שלכם.

יש לכם עוד טיפים לפני ששוכרים רכב בחופשה? נשמח לשמוע!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully