וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התעופה שחייבים לראות בישראל

16.6.2014 / 9:33

הן מביאות נוסעים למקומות, שלנו לוקח ימים להגיע אליהם, נותנות שירות מעולה, לפעמים גם במחיר רצפה, ויעדי הטיסה שלהן חלומיים - חברות התעופה שצריכות לטוס לכאן, ועדיין לא

וירג'ין אטלנטיק חופשה נופש. שאטרסטוק, עיבוד תמונה
מתי נוכל גם אנחנו להגיע ישירות ליעדים חלומיים. וירג'ין אטלנטיק/עיבוד תמונה, שאטרסטוק

נכון, השמים כבר פתוחים ולא פחות מ-110 חברות תעופה זרות מגיעות כמעט מדי יום לאסוף או להנחית נוסעים בישראל, כמעט מכל יעד בעולם. משך הטיסה והמרחק של נמל התעופה מרחוב הקניות המרכזי של העיר כבר לא ממש משחקים תפקיד. לזה כבר התרגלנו. זהות חברת התעופה, לעומת זאת, הוא פרט חשוב יותר, ולא מעט מחוויית הטיול שלנו תלויה בה.

רובנו כבר שמע על התפריט החדש של יונייטד איירליינס בטיסות לניו יורק, על מושבי התיירים פלוס של אל על בדרך לבנגקוק, על הסנדוויצ'ים של איזי-ג'ט או על מערכת הבידור המתקדמת של לופטהנזה. אך מה עם מחירי הרצפה של ריינאייר? היעדים האקזוטיים של קונדור איירליינס, מקלחות הספא של אמירייטס או הסושי של JAL?


עוד על טיסות בוואלה! תיירות:
מחלקת תיירים פלוס: באיזו חברה עדיף לטוס?
אל-טעם וריח: למה האוכל בטיסות כל כך גרוע?
מיהי חברת תעופה הכי בטוחה בעולם?


קשה להאמין, אך חברות התעופה לא מחפשות יעדים חמים אלא מושבים מלאים, ועדיף ביוקר. אם החזון הזה לא מתממש הן מתפנות לחפש יעדים אחרים, תחרותיים פחות. ישראל נחשבת למדינת קצה, כלומר כזו שאין ממנה טיסות המשך ליעדים אחרים, ולכן לא כל חברות התעופה מגלות בה עניין. הרצון להשיג רווחיות בכל מחיר הוביל כמה מחברות התעופה המובילות בעולם להתוודע לישראלים רק דרך בירות אירופה או אסיה.

מי שטס עמן, כבר מכיר את החוויה, אך מי שלא, כדאי לקחת אותן ברצינות בפעם הבאה שקונים כרטיס טיסה. אתר Monitour מכיר לכם את חברות התעופה שלא טסות לישראל וההפסד כולו שלכם.

וירג'ין אטלנטיק: מושבי מיטה נפתחים ואינטרנט לנוסעים

רקע: חברת התעופה של קונצרן וירג'ין, שנמצא בבעלות איל ההון הצבעוני ריצ'רד ברנסון, היא שם נרדף לחדשנות וחווית טיסה. ברנסון, שרכש חברת תעופה בריטית אלמונית בשנות ה-80, נקלע למאבקי דמים מול בריטיש איירווייז שניסתה לבלום את הזכות לפעול לצדה בנמל התעופה הית'רו.

עם השנים וירג'ין התמקדה בהטסה של אנשי עסקים מלונדון לניו יורק ובהמשך ליעדים נוספים בצפון אמריקה באמצעות מטוסים מדגם 747-400, תוך שהיא מציגה לראשונה מושבי מיטה נפתחים ל-180 מעלות ומסכים אישיים לכל נוסע. באחרונה החליטה הנהלת וירג'ין לצייד את עובדיה בגוגל-גלאס כדי להגביר את זרימת המידע לנוסעים והיתה הראשונה להציע לפני שלוש שנים חיבור אלחוטי במהלך הטיסה.

למה אנו רוצים אותה כאן: וירג'ין מעסיקה קבוצת מיקוד של אלף "מוחות מבריקים", שכל תפקידם הוא להציע רעיונות מהפכניים שישפרו את חווית הטיסה עבור הנוסעים. אותם מוחות הגו את מושבי מחלקת התיירים המרווחים ביותר שקיימים כיום בעולם התעופה, ועבורנו זו תהיה בשורה לצאת מקופסאות הסרדינים שכולנו כבר מכירים.

למה לא נראה אותה כאן: אף שאינה מקיימת טיסות ישירות לישראל, וירג'ין פעילה מאוד כאן ומוכרת לאנשי העסקים שטסים עמה מלונדון או בירות אירופה האחרות. לחברה אין כרגע שאיפות לטוס ישירות לישראל, בין השאר, משום שמדובר בשוק עסקי קטן יחסית המתאפיין בתחרות גבוהה.

ריצ'רד ברנסון. GettyImages
לא היינו רוצים לראות אותן בים של ת"א? ריצ'רד ברנסון והדיילות שלו/GettyImages

אייר ניו זילנד: קו ישיר לניו זילנד - צריך יותר מזה?

רקע: ללא ספק, אחת מחברות התעופה המובילות בעולם שזכתה לשבחים רבים בשל צי המטוסים המתקדם שלה וכפועל יוצא, הדיוק המבצעי. בשל מרחק הטיסה מאירופה או ארה"ב, משקיעה אייר ניו זילנד רבות בנוחות ורווחת מושבי הטיסה שלה בכל המחלקות - פרט חשוב עבור מי שמשך טיסותיה מגיע לעתים ל-22 שעות עם שלוש עצירות ביעדי ביניים. הרצון להיות חברת התעופה האיכותית ביותר בכל שוק שבה היא פועלת, הביא את אייר ניו זילנד להיות הראשונה בעולם להפעיל את הגרסה החדשה של מטוס הדרימליינר, ה-787-9.


עוד בוואלה! תיירות:
כל מה שצריך לדעת לפני שטסים לואוקוסט
10 אפליקציות חינם שאתם חייבים לחופשה בחו"ל
המזיע, המסריח והחופר: נוסעים שיהרסו לך את הטיסה


למה אנו רוצים אותה כאן: קודם כל, קו ישיר לניו זילנד - צריך יותר מזה? ושנית, אייר ניו זילנד היא ללא ספק חברת התעופה הטובה ביותר באזור אוסטרליה והפאסיפיק ואחת המובילות בעולם כולו. מספיק לדגום את מושבי הקונכיה במחלקת הפרימיום-אקונומי שלה, כדי ולטעום את ארוחות השף כדי להצטער בכל פעם שהמטוס עוצר.

למה לא נראה אותה כאן: לא מעט ישראלים טסים עם אייר ניו זילנד מלונדון או פרנקפורט. אלה נאלצים להגיע לאירופה כדי לעלות על מטוסיה ולהמשיך משם לעצירה נוספת בוונקובר, הונג-קונג או לוס אנג'לס, בדרכם לאוקלנד. כבר שילמנו מעל 2,000 אירו על הטיסה, נעדיף לחסוך את הוצאות הדלק היקרות.

אייר ניו זילנד. ShutterStock
משקיעה בנוחות מושבי הטיסה בכל המחלקות. אייר ניו זילנד/ShutterStock

קונדור: טסה ליעדי נופש בלבד

רקע: חברת התעופה הגרמנית נחשבת לאחות הקטנה של לופטהנזה ובעבר הרחוק אף היתה בבעלותה. כיום היא משתייכת לתאגיד התיירות "תומס קוק" הבריטי ונחשבת לאחת מחברות הפנאי המובילות בעולם, שמפעילה טיסות ליעדים כמו קובה, הרפובליקה הדומיניקנית, סרי לנקה, תאילנד ועוד. בתחילת שנות ה-70 היתה קונדור חברת התעופה הראשונה, שהפעילה את מטוס הנוסעים הגדול בעולם באותו זמן, הג'מבו, ליעדי פנאי שאליהם טסה, כשעל סיפונו מחלקת תיירים בלבד.


כמה הצעות לחופשה לפני שאתם עולים על המטוס...
חובה לראות? 10 היעדים המאכזבים בעולם
השמפניה של קמפניה: חופשה בדרום איטליה
לידיעת האוהדים: 10 אטרקציות שאסור להחמיץ בברזיל


למה אנו רוצים אותה כאן: בניגוד לחברות התעופה הגרמניות האחרות, קונדור מוכוונת להטיס תיירים מפרנקפורט ליעדי נופש בלבד. כן, היא מציעה גם מחלקות יוקרתיות יותר כמו פרימיום-אקונומי ומחלקת עסקים, אך אלה הופכות כדאיות כשמחיר הטיסה לקאריביים או ארה"ב מתחיל מ-99 אירו.

למה לא נראה אותה כאן: קונדור דווקא טסה בעבר הרחוק ל"הולילנד", בשנים הראשונות לפעילותה, אך הפסיקה זאת בשל חוסר כדאיות. בשנים האחרונות היא מנסה לחדור מחדש לשוק הישראלי.

מטוס של חברת התעופה קונדור. ShutterStock
טסה ליעדים כמו קובה והרפובליקה הדומיניקנית. מטוס של חברת קונדור/ShutterStock

סאות'ווסט איירליינס: מחיר נמוך ושירות גבוה

רקע: מחיר נמוך ושירות גבוה. זה המוטו של חברת התעופה המצליחה ביותר בארה"ב, שהוקמה בשנת 1967, ומאז הפכה לאחת מחברות התעופה הרווחיות בעולם כולו. סאות'ווסט היא ממציאת מודל הלואו-קוסט האמריקני: להגיע בזמן למוקדי האיסוף האזוריים בצפון אמריקה ולגבות תעריף זול משאר המתחרות. נכון, זה אומר לתחזק צי של יותר מ-550 מטוסים ולהפעיל מעל 3,200 טיסות ביממה בלי מחלקות עסקים ובלי יותר מדי פאסון, אבל אם בעל הבית שלך חושב שטיסות הן לא מוצר צריכה לעשירים בלבד, אז מדובר במתכון מנצח.

למה אנו רוצים אותה כאן: כי למרות שמדובר בחברת לואו-קוסט, היא אינה חוסכת בחווית הטיסה של נוסעיה ומקפידה להעניק להם שירותים נלווים כמו ארוחות משודרגות, אינטרנט בטיסות ואפילו מושבי מיטה, בתנאי שלא תזכירו את המילה מחלקת עסקים. חוץ מזה, מה יותר נוח ונעים מלטוס בזול ל-84 יעדים בארה"ב.

למה לא נראה אותה כאן: כי אף מטוס בצי שלה לא מסוגל לטוס מעל טווח של חמש שעות.

סאות'ווסט איירליינס. ShutterStock
לטוס לאמריקה בלואו-קוסט. סאות'ווסט איירליינס/ShutterStock

אמירייטס: טסה כמעט לכל יעד בגלובוס, ובסטייל

רקע: אם מדברים על טיסה לעשירים, אמירייטס היא המותג בהא הידיעה. חברת התעופה של איחוד האמירויות שבסיסה בדובאי, בדרך להשתלט על העולם ושמישהו ינסה לעצור אותה. עם הזמנה של 50 מטוסים מדגם A-380 בקנה והיצע עתידי של מאות אלפי מושבי טיסה כמעט לכל יעד בגלובוס, אמירייטס מאיימת לשנות סדרי עולם ולהדיח את חברות התעופה הלאומיות מהמרחב האווירי שלהן. בדרך, היא גם לועגת לבריתות התעופה העולמיות שמנסות למנוע את התרחבותה, בינתיים ללא הצלחה. המטרה של אמירייטס ברורה: להפוך את נמל התעופה של דובאי לעמוס בעולם ולשנע דרכו נוסעים מכל העולם.

למה אנו רוצים אותה כאן: מי לא רוצה לטוס בסוויטה פרטית עם דייל צמוד, מקלחת, חדר ספא ובר בסיפון העליון?

למה לא נראה אותה כאן: כי אמירייטס לעולם לא תקבל אישור ביטחוני לנחות בנתב"ג, למרות שהיא מטיסה לא מעט ישראלים מירדן ומצרים ליעדים באסיה ובמזרח הרחוק.

דיילת במטוס של חברת אמירייטס. ShutterStock
מי לא רוצה לטוס בסוויטה פרטית עם דייל צמוד? דיילת באמירייטס/ShutterStock

ריינאייר: טיסה ב-8 ליש"ט לפני מבצע

רקע: ריינאייר היא החלום הרטוב של כל חברות התעופה בעולם. המודל שלה, בעייתי וקנאי ככל שיהיה, מילא את חשבון הבנק שלה בהרי מזומנים שמאפשרים לה להיות כל מה שרק תרצה. נכון, פרסים על שירות גרוע ומדדי שביעות רצון נמוכים הם לא סיבה לקנאה, אבל היכולת לגבות מנוסע קנס של 70 ליש"ט - לעתים פי 5 מכרטיס הטיסה עצמו - על שלא הדפיס את הבורדינג בביתו ועדיין להישאר בחיים, היא בהחלט מרשימה. ריינאייר שומרת על המודל שלה מכל משמר וכל הפרה שלו תובא לידיעת המנכ"ל הקפריזי שלה, שלא חוסך בלשונו. אבל למי כל זה אכפת, שכרטיס הטיסה עולה 8 ליש"ט לפני מבצע.

למה אנו רוצים אותה כאן: רק כי הבטיחה להביא לישראל מאות אלפי תיירים, ובזמן שאלה יירדו מהמטוס - אנחנו נעלה עליו כמעט בחינם. כך לפחות זה עובד במדינות אחרות.

למה לא נראה אותה כאן: כי ריינאייר רוצה מאיתנו, כלומר מהממשלה שלנו, כמה עשרות ליש"ט על כל תייר שתנחית בארץ. אנו באמת רוצים אותה?

מטוס חברת ריינאייר. AP
החלום הרטוב של כל חברות התעופה. ריינאייר/AP

ג'אל (ג'פאן איירליינס): מציעה שירות "שינה טובה"

רקע: חברת התעופה היפנית היא סיפור ההצלחה המשמעותי ביותר של העשור האחרון. מחברת תעופה עם מבנה ארגוני כושל וקווים לא רווחיים, ג'אל (JAL) פורקה ב-2011 ונבנתה מחדש כחברה רזה ויעילה יותר. מאז היא משגשגת ורושמת רווחים תפעוליים מדי רבעון, זאת בנוסף ליעילות תפעולית שמאפיינת את החברות היפניות. את המתכון להצלחה הגה הנשיא יושיהארו יוקי: כל אחד מעובדי ג'אל מחוייב לחלוק את הידע והניסיון שלו, תוך שהוא מיישם את המשוואה במלואה: כישרון + מאמץ = מסוגלות. לכו תתווכחו איתו.

למה אנו רוצים אותה כאן: כי מאחורי כל החוכמות היפניות המתפלספות, יש לג'אל מוצר מנצח שמתבטא בנוחות ודיוק מבצעי מופתי, והיא חברת התעופה היחידה שמציעה לנוסעים שלה שירות "שינה טובה" (אורות מעומעמים, שקט וארוחות קלות לפני השינה). בנוסף, הגיע הזמן שמישהו יתחרה במחירים היקרים של אל על לטוקיו.

למה לא נראה אותה כאן: כי מרבית היפנים עדיין לא רואים בישראל יעד תיירות של ממש.

ג'אל ג'אפאן איירליינס. ShutterStock
מוצר מנצח שמתבטא בנוחות ודיוק מבצעי מופתי. ג'אל/ShutterStock

ואילו חברות תעופה אתם הייתם רוצים לראות כאן? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully