וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הרוחצים: למה מסוכן להשתין בבריכה?

12.6.2014 / 13:10

מי לא השתין פעם או פעמיים בבריכה, בטח כשהיינו ילדים. מחקר חדש של חוקרים מארה"ב מגלה שחומצת שתן, בשילוב הכלור במים, יוצרים תגובה כימית רעילה שמסוכנת לבריאות. בים, לעומת זאת, תרגישו חופשיים לשחרר את עצמכם

הפתעה בריכה. ShutterStock
הכתם הצהוב שייך לך? אולי כדאי שתתאפקי בפעם הבאה/ShutterStock

מי לא הולך לבריכה בקיץ, בטח כשאתם מטורטרים אחרי ילדים בחופש הגדול, שכל מה שהם רוצים זה שאבא ואמא יקפצו איתם למים. ובואו נודה, כולנו השתנו לפחות פעם אחת במים בבריכה, ויש כאלו שעדיין עושים זאת.


עוד על חופשת הקיץ שלכם בוואלה! תיירות:
לנפוש עם הילדים בקיץ: הדברים שחשוב לדעת
טיולי מים בישראל: בדיוק מה שצריך בקיץ
שביל הנחש: מה עושים כשפוגשים נחש בטיול?


אבל בפעם הבאה שאתם רואים כתם צהוב מגיח מהמים, כדאי מאוד שתתרחקו ממנו, ולא רק בגלל שאתם נגעלים. מחקר אמריקני שנערך לאחרונה ופורסם במגזין המדעי " Environmental Science & Technology", מגלה כי שתן בבריכה עלול להיות מסוכן לבריאות המתרחצים, כתוצאה מתגובה כימית של הנוזל הצהבהב עם הכלור שבמים.

לפי האגודה הכימית האמריקנית, התגובה הכימית הרעילה עלולה לפגוע בריאות שלכם ולגרום לשיעול. הכימאי ארנסט בלאצ'לי (Ernest Blatchley) מאוניברסיטת פורדואה (Purdue), שחוקר את ההיסטוריה של בריכות זה כמעט עשור, מודה שהוא נהג להשתין בבריכה, אך הפסיק לעשות זאת. הוא גילה ביחד עם עמיתיו למחקר, שחומצת שתן, הנקראת גם חומצה אורית (Uric Acid) ובאה במגע עם כלור, יוצרת כמות קטנה של כימיקלים רעילים בשם ציאנוגן כלוריד (Cyanogen Chloride) וחנקן כלורי (Nitrogen chloride), שאם שואפים אותם בכמויות גדולות עלולים לגרום לנזק באיברים פנימיים בגוף.

כמות קטנה של הכימיקליים הללו, שיכולה להיווצר על-ידי שתן של מתרחץ אחד בלבד 80-30 מיליליטר, אמנם לא תגרום נזק חיצוני לגוף, אבל במיוחד בבריכות קטנות הכימיקלים הרעילים עלולים לגרום לשיעול ולגירוד בעיניים ובעור.

עם זאת, בנוגע להשתנה בים - אתם יכולים להיות רגועים. לורן וולף (Lauren Wolf), עורכת במגזין "Chemical & Engineering News", טוענת ששתן מורכב בעיקר ממים ומלח - בדיוק אותם חומרים שמרכיבים את מי הים. וולף מוסיפה, שאין שום חומר או יסוד כלורי במי הים, שעלול ליצור תגובה כימית רעילה וגם דגים ולוויתנים משתינים לא מעט בעצמם, כך שאין שום בעיה עבורנו להתפנות בכחול הגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully