וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזבו אתכם מהביג בן: מקומות שחייבים להכיר בלונדון

דב גרינבלט

3.4.2014 / 16:00

דב גרינבלט התאהב בבירת אנגליה לראשונה ב-1996 ומאז הוא לא מפסיק לבקר בה. השבוע, כשחזר מביקורו ה-44 בעיר, החליט לשבת ולכתוב על האטרקציות הפחות מוכרות שאסור לכם לפספס בעיר. אחד שיודע - ועוד איך יודע

גשר לונדון. ShutterStock
לא חייבים לראות שוב את אותו דבר. הביג בן ובית הפרלמנט בלונדון/ShutterStock

בפעם הראשונה שנפגשנו זה היה בשנת 1996, לכמה ימים. היא לא הותירה בי רושם עז ולכן הפעם הבאה שפגשתיה הייתה רק כעבור שש שנים, בשנת 2002. באותה השנה נפגשנו שלוש פעמים ואז החלה ההתאהבות שלי בה, שרק הלכה והתחזקה עם הזמן - השבוע נפגשתי איתה שוב, בפעם ה-44.

לונדון. אין, לא היתה ולא תהיה עוד עיר כמוה בעולם. אומרים שלניו יורק יש את העוצמה, לפריז את הרומנטיות, לרומא את האוכל, לברצלונה את האדריכלות ולגרמניה את היעילות. בלונדון, לעומת זאת, יש את ה-כ-ו-ל, אז למה לנסוע בכלל למקום אחר?

עוד על לונדון בוואלה! תיירות:
24 שעות בבירת אנגליה: לונדון מסביב לשעון
שופינג בלונדון: כאן קונות החטובות
דלישס בריטי: איפה לאכול בלונדון?

פריחה אביבית בהייד פארק, לונדון. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
לרוץ לרכוב, לנוח. הייד פארק בלונדון/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט
תיירים עושים שופינג בקרנבי סטריט, לונדון. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
קטן אבל חביב ולא המוני. מדרחוב קרנבי סטריט/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט

הגעתם לעיר, מה עכשיו?

מלון
בלונדון מגוון רחב של בתי מלון, בכל אזור ובכל מחיר. לדעתי, לא מומלץ ללון במלונות של כוכב אחד או שניים, וגם את מלונות ה-3 כוכבים הייתי בודק היטב לפני שמזמין בהם. מלונות 4 ו-5 כוכבים, לעומת זאת, בייחוד במרכז העיר, הם יקרים. בשקלול של מחיר, מיקום, נוחות, אבזור החדרים ושירות, לטעמי המלון הכי מומלץ הוא רט'בון (Rathbone) - מלון 4 כוכבים שנמצא ברחוב רט'בון פלייס, רחוב קטן וצדדי המתפצל מרחוב אוקספורד, מעט לפני הצומת עם טוטנהאם קורט רואד (Tottenham Court Road).

בית קפה
לאוהבי הקפה יש רק מקום אחד בעיר, פרננדז אנד וולס (Fernandez & Wells). הקפה ממוקם ברחוב ביק מספר 73, סמוך לרחוב ריג'נט, יש בו מקום ללא יותר מ- 12-10 איש. המקום נפתח בתשע בבוקר ונסגר בשש בערב ומציע, מלבד עוגות ומאפים מעולים, את הקפה שהוא ללא ספק הכי טוב בעולם: פולי קפה מברזיל, סוכר קנים אורגני מקולומביה, במחיר אחיד של 2.8 פאונד לכוס. ביחד עם בראוניז שוקולד, אין דרך טובה מזו להתחיל את היום. הקפה מתוק, תמיד בטמפרטורה הנכונה ובכוס בגודל מתאים, לא קטנה מדי ולא גדולה מדי.

עוד על אוכל לונדוני בוואלה! תיירות:
לאכול כמו גורדון רמזי
אוכל בריטי למטייל הגרגרן
טעימות לא מחייבות: לאכול בקטנה בסוהו

מסעדה לארוחת צהריים
אני צמחוני והמסעדה שאני חוזר אליה שוב ושוב, היא מילדרדס (Mildreds) שברחוב לקסינגטון 45 בסוהו. מילדרס נפתחת ב-12 בצהריים ומגישים בה מרקים עשירים, לחם כפרי מצוין ואוכל טרי, בריא ובאווירה ביתית ושכונתית. מה הפלא שגם המלכה אליזבת קבועה פה? אמנם בתור תמונה על הקיר אבל בכל זאת... סגור בימי ראשון.

מסעדה לארוחת ערב
פינג פונג (Ping Pong) ברחוב גרייט מרלבורן סטריט (Great Melbourne st) במרכז העיר, היא מסעדת דים סאם, המגישה מנות קטנות המוכנות במקום, מטוגנות, מאודות, מבושלות או מוקפצות. זוהי מסעדה עם אווירה מחשמלת, בערבים מפוצצת מלקוחות, אינה יקרה והאוכל קליל ואינו מעמיס על הבטן. קחו רק בחשבון שמנה שמסומן עליה שהיא ספייסי, היא ח-ר-י-פ-ה.

בר
הקובורג בר (Coburg Bar) הוא הבר של מלון הקונאאוט (Connaught), בלב שכונת מייפייר (Mayfair) היוקרתית. נכנסים למלון, פונים ימינה ומיד עוד פעם ימינה. שירות, מקצועיות ואיכות שלא תמצאו באף מקום אחר, לצד מבחר עצום של משקאות, המוגשים בצורה אסתטית ויפה. רק מה, יקר.

- תן בראש מייט: כל מה שצריך לדעת על חיי לילה בלונדון

פרארי חונה בחזית בית המלון קונאאוט בלונדון. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
זו לא הפרארי של הכותב שחונה מול מלון הקונאאוט, אבל נסו את הבר בפנים/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט
חזית המסעדה הצמחונית מילדרדס בלונדון. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
לא לקרניבורים שביניכם. המסעדה הצמחונית מילדרדס/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט

מה אסור לכם להחמיץ בלונדון?

1. מסעדת אסיה דה קובה (Asia de Cuba). המסעדה נמצאת בקומת הכניסה של מלון סיינט מרטינ'ס (St Martin's), סמוך לקובנט גרדן, כשאת המלון עיצב פיליפ סטארק. לטעמי, המסעדה הטובה בעיר, בזכות האוכל, השירות, ההקפדה על הפרטים והשירותים המדהימים שגם אותם עיצב סטארק, ולא פחות חשוב מהאוכל - המארחות בכניסה, שכל אחת מהן יכולה להיות דוגמנית-על מבלי להתאמץ.

2. מוזיאון הטייט מודרן (Tate Modern). נמצא בגדה הדרומית, רבע שעה הליכה מהגלגל הענק של לונדון - הלונדון איי (London Eye), לכיוון בניין העירייה החדש. שימש בעבר כתחנת כוח ועבר הסבה למוזיאון בן שש קומות, שברובן תערוכות ללא תשלום המתחלפות אחת לכמה חודשים. גם למי שאינו אוהב אומנות, ביקור של שעה-שעתיים במוזיאון הוא חובה, כולל תצפית על הגדה הצפונית של העיר מהמרפסת של הקומה החמישית.

3. מעבר על גשר המילניום. נמצא מול מוזיאון הטייט ומחבר בין הגדה הדרומית לצפונית. על העיצוב אחראי אדריכל העל הבריטי, סר נורמן פוסטר. הגשר תוכנן להיפתח בערב המילניום, אך בעיות בטיחות עיכבו את פתיחתו בכמה חודשים. אומרים שבגלל הפשלה ויתר פוסטר על שכרו ותרם אותו לצדקה. מדובר בגשר מתכת מרהיב ביופיו וכה דק וקליל, עד כדי כך שממרחק של מאה מטר ממנו כלל לא רואים אותו, מרוב שהוא נבלע בנוף.

מוזיאון טייט מודרן בלונדון. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
קצת אמנות רבותיי!/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט
תיירים מטיילים על גשר המילניום בלונדון. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
דק-דק אבל יחזיק אתכם טוב. גשר המילניום/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט

4. הסופר של לון פאנג בצ'יינטאון (Loon Fung Supermarket). סופר שכולו סין, החל מהסחורה שעל המדפים, דרך המוכרים ועד הקונים. כל התוויות על המוצרים כתובים בסינית, כך שגם אם תקנו משהו לא יהיה לכם מושג מה הוא מכיל. אני הולך לשם בגלל תה סיני ירוק שמרפא כל מחלה, החל מצינון, דרך כאבים ועד חום. בסוף מישהו עוד יגלה את זה ואני אצטער שלא רשמתי על זה פטנט.

5. הייד פארק (Hyde Park). הפארק הגדול בעיר, מציע שטחים פתוחים וירוקים נרחבים, מסלולים לאופניים, ריצה, רכיבת סוסים, מרבדי דשא לשיזוף בימי קיץ חמים, אגם עם עופות מים, מסעדות ובתי קפה. בימי שבת וראשון, ימי החופש של הבריטים, הפארק מלא במקומיים המגיעים לנוח משבוע העבודה ולצבור כוחות לקראת השבוע הבא.

6. מדרחוב קרנבי סטריט (Caranby st). מדרחוב קניות קטן יחסית, במרכז העיר, המציע שפע של חנויות בגדים ונעליים לגברים ונשים, חנויות רשת כמו דיזל ופפה ג'ינס לגברים ומיס סיקסטין ופורנרינה לנשים, לצד חנויות מעצבים ברחובות הקטנים המתפצלים ממנו.

7. האנדרטה לזכר בעלי החיים שמתו במלחמות הבריטים. נמצאת במקום מרכזי ביותר, מול הייד פארק ומוקדשת לכל אותם בעלי חיים ששירתו את הצבא וכוחות הביטחון הבריטים ומתו במהלך הקרבות והמבצעים שבהם הם לקחו חלק. אשרי המדינה שכך מתייחסת לבעלי החיים שלה ונותנת להם כבוד כה גדול. פשוט לעמוד ולהתפעל.

אנדרטה לזכר בעלי החיים שמתו במלחמות הבריטים, לונדון. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
נותנים כבוד לחיות. האנדרטה לזכר בעלי החיים שמתו במלחמות הבריטים/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט
הסופר של לון פאנג בצ'יינטאון, לונדון. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
סופר שכולו סין באנגליה. הסופר של לון פאנג בצ'יינטאון/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט

יש לכם עוד המלצות על לונדון? ספרו לנו בטוקבקים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully