זלצבורג, אוסטריה. ShutterStock
זלצבורג, אוסטריה/ShutterStock

10 ערי התיירות המומלצות לשנת 2020

זלצבורג שבאוסטריה ניצבת בראש רשימת ערי התיירות הטובות בעולם של "לונלי פלנט" לשנה הקרובה. הרשימה אף מציגה כמה הפתעות, כולל אחת מה"שכונה" שלנו במזרח התיכון

כמדי שנה, גם בימים אלו פרסם אתר "לונלי פלנט" את רשימת ערי התיירות הטובות ביותר לשנת 2020. עיון ברשימה חושף כמה הפתעות - מקהיר ועד דנוור.

10. דנוור, ארצות הברית

העיר דנוור שבמדינת קולורדו מכונה The Mile High City, מאחר שהיא ממוקמת בגובה של מייל (1.6 ק"מ) מעל פני הים. עם זאת, היא ידועה בעיקר בזכות אירועי התרבות המתקיימים בה.

בלב העיר תמצאו את הפארק הנושאי Elitch Gardens, שבו רכבות הרים, מתקנים אתגריים ושאר כיופים לכל גיל. ואם זו הפעם הראשונה שאתם מבקרים בעיר, מומלץ לעצור במוזיאון לאמנות עכשווית, בגנים הבוטניים, בפארק העירוני וגם בגן החיות של דנוור. אגב, זוהי גם עיר זולה יחסית לערים אחרות בארצות הברית.

דנוור ארצות הברית. Shutterstock, ShutterStock
דנוור/ShutterStock, Shutterstock

9. דובאי, איחוד האמירויות הערביות

עד שנוכל לבקר בה, לא נותר אלא לקרוא רשמים של תיירים זרים. יש מי שמשווים את דובאי ללאס וגאס - כיאה לעיר שוקקת חיים שהוקמה בלב המדבר. אז נכון, אין בה שפע של בתי קזינו, אך יש בה מבנים אדריכליים שומטי לסתות, וניכר כי העיר הזו נבנתה כדי להרשים את העולם. כך למשל, דובאי מאכלסת את הבניין הגבוה בעולם, בורג' כליפה. אטרקציה נוספת היא Dubai Miracle Circle - גן הפרחים הגדול בעולם.

כמו כן, אסור להחמיץ את מוזיאון האשליות (Museum of Illusions) של דובאי, את המרינה, את כפר האאוטלט ואת מתקן האקסטרים Flying Cup, המצוי בפארק שעשועים מרהיב.

מרינה בדובאי איחוד האמירויות הערביות. Shutterstock, ShutterStock
דובאי/ShutterStock, Shutterstock

8. ונקובר, קנדה

בין ההרים לים, ממוקמת העיר הקנדית היפה, שבה אחת החוויות היותר מעניינות היא שיטוט נינוח על שובר הגלים. אטרקציות נוספות כוללות את שוק Granville Island ואת אתר הסקי Grouse Mountain (שמספק תצפיות נהדרות גם בקיץ כמובן).

כאן מומלץ להסתובב בין שכונותיה של העיר, ליהנות מאוכל טוב וגם להתמסר לאירועי התרבות ולפעילויות ספורטיביות המוצעות ברחבי העיר, המוקפת בטבע.

ונקובר, קנדה. ShutterStock
ונקובר/ShutterStock

7. קוצ'י, הודו

העיר, ששמה הקודם הוא קוצ'ין ובה התגוררה קהילה יהודית גדולה, נמצאת במדינת קראלה שבדרום-מערב הודו. היא נראית כמו שילוב של הודו וסין, והיא ממזגת תרבויות רבות. יש בה בתי כנסת, מסגדים, מבנים הולנדיים ומרחבים כפריים בסגנון אנגלי.

אל תוותרו על ביקור בבית הכנסת פארדסי (Paradesi), על טיול באזור הדיג שבו מטילים הדייגים רשתות סיניות, על מוזיאון Hill Palace, על הליכה ברחוב Princess ועוד.

"זהו מקום מענג שנעים לגלותו, עם בתי קפה רגועים ומקומות לינה מסורתיים", כתבו עורכי הרשימה בלונלי פלנט. "זהו גם מוקד מרכזי של האמנויות של מדינת קראלה".

בית כנסת פארדסי קוצ'י הודו. Shutterstock, ShutterStock
בית כנסת פארדסי בקוצ'י/ShutterStock, Shutterstock

6. לה פז, בוליביה

רחובותיה של העיר לה פז (La Paz) גדושות באינספור מכוניות, בני אדם, תהלוכות ושווקים. מבט מעלה יחשוף בפניכם את Mi Teleferico - מערכת תחבורה ציבורית בדמות קרוניות רכבל התלויות באוויר, המקשרות בין הגבעות הסמוכות לבין לב העמק. אל תחמיצו נסיעה בהן.

מומלץ גם לבקר בשוק המכשפות (Mercado de las Brujas), במוזיאון לאמנות (Museo Nacional del Arte) ובכנסיית Iglesia de San Francisco המרשימה. "העיר הזו ממציאה את עצמה מכל עבר", ציינו עורכי הרשימה.

לה פז בוליביה. Shutterstock, ShutterStock
לה פז/ShutterStock, Shutterstock

5. בון, גרמניה

בון ידועה בעיקר כמקום שבו נולד המלחין הידוע לודוויג ואן בטהובן, וכדאי כמובן לבקר בבית הולדתו כאשר אתם מגיעים לעיר. עם זאת, יש בה הרבה מעבר לכך. העיר נכנסה לרשימה של "לונלי פלנט" בזכות העובדה כי בשנת 2020 ייערכו בה אירועים ופסטיבלים שונים לציון 250 שנים להולדתו של המלחין הידוע.

בון גרמניה. Shutterstock, ShutterStock
בון/ShutterStock, Shutterstock

4. גלווי, אירלנד

העיר גלווי (Galway), לחופיה המערביים של אירלנד, נוסדה במאה ה -18 וכיום היא ידועה בעיקר בזכות רחובותיה מרוצפי האבן, החנויות הקטנות והחמודות, הפאבים הנעימים וגם הצדפות המוגשות במסעדותיה.

מומלץ לבקר במוזיאון העירוני, באתר הקשת הספרדית (Spanish Arch), בשוק העירוני ובכיכר ההיסטורית Eyre Square.

על אף שהיא נטועה עמוק בעברה, הרי שהעיר מציעה גם וייב עכשווי, בזכות הסטודנטים הרבים השוהים בה. כל אלו הביאו להכרזתה כ"בירת תרבות אירופאית לשנת 2020".

גלווי אירלנד. Shutterstock, ShutterStock
גלווי/ShutterStock, Shutterstock

3. קהיר, מצרים

שכנתנו מדרום מתוארת על ידי כותבי הרשימה כ"כאוס נפלא ויפהפה". אך כמובן, קהיר - הפועלת על כל החושים - ידועה בעיקר בזכות העבר הקדום האופף אותה מכל עבר. כאשר אתם כאן, בקרו בפירמידות של גיזה, במוזיאון לאמנות האיסלאם, במסגד אל-אזהר, במוזיאון הקופטי ובשוק חאן אל-חלילי. כיום, לישראלים מומלץ להגיע לעיר בטיול מאורגן ומאובטח.

פירמידות גיזה בקהיר, מצרים. זיו ריינשטיין
הפירמידה הגדולה בגיזה, קהיר/זיו ריינשטיין

2. וושינגטון די.סי, ארצות הברית

בשנת 2020, עיני העולם כולו יופנו לעבר בירתה של ארצות הברית, לקראת הבחירות הקרובות לנשיאות. אך כמובן, לא רק הבית הלבן ממוקם בעיר, אלא גם שפע של מוזיאונים, אנדרטאות ואטרקציות אייקוניות הקשורות באופן הדוק להיסטוריה האמריקנית.

מומלץ לבקר במוזיאון הלאומי להיסטוריה של הטבע (National Museum of Natural History), במוזיאון להיסטוריה אפרו-אמריקנית (National Museum of African American History), באנדרטת וושינגטון ובמרכז קנדי. ומעבר לכל אלו, תמצאו בעיר הזו מיזוג מעולה של ברים, מסעדות וגלריות לאמנות.

גבעת הקפיטול וושינגטון די סי. ShutterStock
גבעת הקפיטול וושינגטון די סי/ShutterStock

1. זלצבורג, אוסטריה

העיר שקטפה את המקום הראשון ברשימה ידועה בעולם בזכות שתי סיבות עיקריות: המקום שבו פעל המלחין מוצרט לפני למעלה מ-250 שנים והמקום שבו צולם הסרט "צלילי המוזיקה", בשנות השישים.
אך לעיר יש עוד הרבה מה להציע למבקריה הרבים. כך למשל, מוזיאון זלצבורג, ארמון הלברון (Schloss Hellbrunn), טירת זלצבורג (Festung Hohensalzburg) ועוד.

זלצבורג, אוסטריה. ShutterStock
זלצבורג/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully