וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה באקסטרים: 9 אטרקציות שידביקו לכם חיוך לפנים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

16.10.2019 / 9:02

שנורקלינג בין דגים צבעוניים, לארוב לפינגווינים על החוף, לעוף כמו ציפור מעל היבשת וללכת בקצה הגשר המפורסם - אלו רק חלק מהדרכים שבהן אוסטרליה תדהים אתכם. הנה כמה אתרים ומקומות באוסטרליה שאם תגיעו אליהם - ואתם תגיעו - תוכלו לחוות אותם עם טוויסט קטן

שונית המחסום הגדולה, קווינסלנד, אוסטרליה. ShutterStock
יש באוסטרליה מגוון עצום של תופעות טבע שאם חווים אותם בצורה מסוימת, קצת יותר אקסטרימית או שונה, הן הופכות אותה לארץ הרפתקאות מושלמת. שוניות אלמוגים בשונית המחסום הגדולה/ShutterStock

אוסטרליה הענקית היא בבחינת לתפוס את החופשה בשני קצותיה - גם ערים יפהפיות ותרבות מערבית וילידית וגם טבע פראי ובעלי חיים שלא תמצאו בשום מקום אחר. מה שעוד יפה באוסטרליה, זה שכל הפלאות שהיא מציעה מוגשות על ידי אנשים חייכנים וידידותיים עם צ'ארם שגורם להתאהב בהם במהירות. הכול עם עושים בגישה קלילה ומחויכת - גם כשמדובר בחוויות אקסטרים או אטרקציות תיירותיות מיוחדות. יש באוסטרליה מגוון עצום של תופעות טבע שאם חווים אותם בצורה מסוימת, קצת יותר אקסטרימית או שונה, הן הופכות אותה לארץ הרפתקאות מושלמת. הנה כמה אתרים ומקומות באוסטרליה שאם תגיעו אליהם - ואתם תגיעו - תוכלו לעשות להם טוויסט קטן שישאיר בכם חותם גדול.

ללכת על קצה גשר הנמל של סידני

סידני היא אחת הערים היפות בעולם. יש בה שילוב קסום של ים כחול, קו חוף מפורץ, פארקים וגנים וכמובן מוזיאונים, מקומות בילוי וסצנה קולינרית. בית האופרה נחשב לסמל שלה ולצדו סמל נוסף - גשר הנמל שחוצה את המפרץ. בנייתו ב-1932 הפכה אותו סמל לתושייה ולכוח הרצון של העם האוסטרלי וקשת הפלדה שלו הפכה לאייקונית. הקשת הזאת היא גם מסלול הליכה מודרך מיוחד במינו שאורך כ-15 עד 30 דקות והנוף ממנו אל המפרץ, בית האופרה ודאון טאון דיסני הוא מרהיב.

גשר הנמל, סידני, אוסטרליה. ShutterStock
מסלול הליכה מודרך מיוחד במינו. גשר הנמל/ShutterStock

לגלוש בבונדאי ביץ'

אוסטרליה היא מדינה של ים והספורט הימי בה מפותח מאוד. אם יש תחביב שכל אוסטרלי כמעט מתמכר אליו מגיל צעיר זה גלישת גלים. יש באוסטרליה אלפי חופים מעולים לגלישה, אבל אם אתם בסידני ורוצים לגלוש - בונדאי ביץ' הוא החוף התיירותי, הפופולרי והלוהט. החוף הוא מפרץ פתוח וארוך בעל חול לבן ורך ובטיילת וברחובות הסמוכים לה תמצאו שפע של מסעדות, ברים ובתי קפה. גם אם אינכם גולשים, כדאי מאוד לבקר במקום ולהיות חלק מהאנרגיות שהתיירים והמקומיים יוצרים במוקדי הבילוי. אגב, יש בסידני לא פחות מ-60 חופי ים שוקקים, כך שאם אתם רוצים לתפוס גלים במקום אחר, לא חסר היכן.

חוף בונדאי, סידני, אוסטרליה. ShutterStock
מפרץ פתוח וארוך בעל חול לבן ורך ובטיילת וברחובות הסמוכים לה תמצאו שפע של מסעדות, ברים ובתי קפה. חוף בונדאי/ShutterStock

נסיעת רכבת ציורית בהרים הכחולים

מחוץ לסידני נמצא אזור שהוא אחד היפים ביבשת כולה. ההרים הכחולים ידועים בנופים הציוריים, במצוקים התלולים ובמפלים היפים והם אחד המקומות הטובים ביותר לטיולי תרמילאים באוסטרליה. אפשר ליהנות מהם על ידי טרק הרפתקני או באמצעות נסיעת רכבת ציורית. באקו פוינט תוכלו ליהנות מתצפית מדהימה על נופי עמק ג'יימיסון ולראות את "שלוש האחיות" - סלע ענק בעל צורה מיוחדת. בשמורה ישנו גם רכבל וגן חיות שחובה לבקר בו ולהתרשם מקרוב מחיות הכיס של אוסטרליה.

רכבל על רקע פסל שלוש האחיות, ההרים הכחולים, אוסטרליה. ShutterStock
באקו פוינט תוכלו ליהנות מתצפית מדהימה על נופי עמק ג'יימיסון ולראות את "שלוש האחיות". ההרים הכחולים/ShutterStock

לצלול בשונית המחסום הגדולה

היא המבנה הגדול ביותר בכדור הארץ שנוצר על ידי אורגניזמים, ניתן לצפות בה מהחלל, היא יותר גדולה מאיטליה ושוויץ ביחד והיא מורכבת מ-900 איים ו-2,900 שוניות שונות. אנחנו מדברים כמובן על שונית המחסום הגדולה, שנמצאת קרוב למדינת קווינסלנד שבצפון-מזרח יבשת אוסטרליה.

בשנת 1981 השונית הוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו והיא מורכבת מ-900 איים ו-2,900 שוניות שונות - שטח עצום של עשרות אלפי קילומטרים מרובעים שמורכב כולו מייצורים חיים. השונית נחשבת לסמל לאומי ומשמשת בית גידול עצום לבעלי חיים רבים, בהם יותר מ-30 מינים של לווייתנים ודולפינים וכ-125 מינים של כרישים.

השונית היא גן עדן של ממש לחובבי צלילה אבל כדי ליהנות מהדגים הצבעוניים ומעושר חיי הים מספיק לקפוץ מהספינה שתשיט אתכם ולשחות עם שנורקל. האלמוגים, הדגים והמים הצלולים יספקו לכם חוויית שחייה ושנורקלינג מיוחדת ואם יש לכם מצלמת גו-פרו זה בדיוק הזמן והמקום לסדר לעצמכם אלבום תת-ממי מרהיב.

צב ים, שונית המחסום הגדולה, אוסטליה. ShutterStock
שונית המחסום הגדולה היא גן עדן של ממש לחובבי צלילה/ShutterStock

ליהנות מטיול ג'יפים בפרייז'ר איילנד

מול חופי קווינסלנד, צפונית לעיר בריסביין, נמצא האי החולי הגדול בעולם, פרייז'ר איילנד. זהו אי שאין בו בתי מלון או בתי מגורים והוא נשמר כשטח פראי שהוכרז כאתר מורשת עולמית ב-1992 בזכות ייחודו כאי חולי ומיוער. יש בו דיונות, חופים יפהפיים, יער וחורש והכי כיף לשכור ג'יפ 4X4 ולתור אותו במהלך היום, ובלילה להקים אוהל ולישון מתחת לאלפי הכוכבים שבשמיים. יש באי אגמים קטנים ומרהיבים ביופיים, כשאגם מקנזי הוא היפה מכולם. שם, על החול הלבן, כשמולכם מים בצבע תכלת-כחול, על רקע העצים הירוקים, אתם תרגישו שאתם חיים בתוך שומר המסך של המחשב שלכם.

אגם מקנזי, פרייזר איילנד, אוסטרליה. ShutterStock
הכי כיף לשכור ג'יפ 4X4 ולתור את האי פרייזר. אגם מקנזי/ShutterStock

לצלם את האולורו בזריחה ובשקיעה

ארגון אונסקו הכריז בשנת 1987 על אולורו אתר מורשת עולמית, וכיום, יותר מרבע מיליון מבקרים מגיעים מדי שנה לפגוש בסלע האגדי, למרות שהוא ממוקם בלב היבשת האוסטרלית, במרכז המדבר הקשוח. בשנת 1872 החוקר וההרפתקן האוסטרלי ארנסט ג'יילס הגיע אליו וכינה את המקום "אייריס רוק", על שמו של ראש ממשלת דרום אוסטרליה. גם כיום, כמעט 150 שנים אחרי אותו גילוי, אין מטייל שאינו זוכר היטב את הרגע הראשון שבו נגלה לעיניו אולורו, שגובהו 348 מטרים מעל סביבתו - גבוה יותר ממגדל אייפל בפריז. עכשיו הוא ייראה במלוא הדרו גם לעיניכם.

הסלע החום-אדמדם, בליבו של הפארק הלאומי אולורו קאטה-ג'וטה (Uluru-Kata Tjuta National Park), נראה במיטבו בעיקר בשעות הזריחה והשקיעה. קרני השמש צובעות אותו בצעים עזים ומגוונים והמראה מופלא.

שרידים וציורי סלע קדומים שנמצאו בסביבתו, מעידים כי באולורו שכנו אבוריג'ינים כבר לפני כ-30 אלף שנים. לפי אחת האגדות האבוריג'יניות, הסלע האדיר נוצר במהלך הבריאה על ידי שני ילדים ששיחקו בבוץ אחרי הגשם. האוסטרלים מטילים הגבלות על הטיפוס עליו בשל הרצון לשמרו ולא תמיד אפשרי לעלות אליו, אולם תמיד יפה לצלם אותו ולעמוד מתחתיו.

איירס רוק, אוסטרליה. ShutterStock
הסלע החום-אדמדם, בליבו של הפארק הלאומי אולורו קאטה-ג'וטה נראה במיטבו בעיקר בשעות הזריחה והשקיעה/ShutterStock

לארוב לפינגווינים באי פיליפ

מלבורן, העיר השנייה בגולדה באוסטרליה, היא עיר ציורית ומלהיבה, אירופאית בהווייתה. יש בה מבנים ויקטוריאניים לצד גורדי שחקים, גנים בוטניים מרשימים ומרכז עסקים חשוב. כשתהיו בעיר תבקרו בשוק המלכה ויקטוריה, תראו את הבית העתיק ביותר בעיר - הקוטג' של קפטן קוק ואם יתמזל מזלכם ותהיו בזמן הנכון בשנה, תוכלו לראות משחק טניס באליפות אוסטרליה הפתוחה או לשמוע את נהמת מכוניות פורמולה 1 במסלול המרוצים.

מלבורן היא בסיס יציאה לאי פיליפ שנמצא דרומית-מזרחית לעיר, אליו מגיעים לא פחות מ-3.5 מיליון מבקרים בשנה. גודלו כמאה קמ"ר בלבד אבל יש בו שפע של בעלי חיים וחופים. תוכלו לבקר בשמורת קואלות ולהביט בשוכני עצים אלו בסביבתם הטבעית ובחופיו הדרום-מזרחיים לחכות בשקט על החוף ולהביט מקרוב במצעד הפינגווינים החוזרים מן הים.

לעשות רפטינג בנהר גועש

אמנם אוסטרליה לא מתהדרת בנהר אחד עצום דוגמת הנילוס או מיסיסיפי, אבל יש בה לא מעט נחלים ונהרות קטנים יותר שמאפשרים ליהנות מחוויית הרפטינג. נהר טולי בקווינסלנד, נהר פרנקלין בטסמניה, נהר מוריי בניו סאות וולס ונהר מיטה מיטה בוויקטוריה, יאפשרו לכם לעוף עם הזרם, להירטב ולהקפיץ את הדופק.

לעוף כמו ציפור מעל היבשת

הנה לכם עוד דרך מיוחדת להתרשם מהיבשת המיוחדת. האם חלמת פעם לעוף כמו ציפור? דאייה היא אחד מאותם ענפי ספורט הרפתקאות פופולריים באוסטרליה שיכולים להגשים את החלום שלכם. באזור סידני, במדינת קווינסלנד ובאי טסמניה שנמצא דרומית ליבשת, יש אזורי דאייה מרהיבים ביופיים ובעזרת הדרכה תוכלו לעוף מעל נקודה קטנה וקסומה של אוסטרליה ולהביט בה ממקום שלא חשבתם שאתם מסוגלים להיות בו.

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully