וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 סיבות לבקר בניו זילנד לפחות פעם בחיים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

20.8.2019 / 13:15

האמת היא שאפשר למצוא עוד הרבה סיבות, אבל נראה לנו שדי באלה כדי לגרום לכם לסמן את הארץ המדהימה והיפהפייה הזאת כיעד של אותו חלום על טיול גדול. מהרי הגעש והפיורדים ועד לניו זילנדים החביבים - כל הסיבות לטוס למדינה המיוחדת

ניו זילנד. ShutterStock
שווה להגיע לארץ שהיא גן עדן עלי אדמות/ShutterStock

יש בינינו לא מעט אנשים שחולמים על "טיול גדול", כזה שינתק אותנו למשק שלושה שבועות או חודש מהשגרה וייקח אותנו להרפתקה . ניו זילנד היא אחד מאותם יעדים, כזה שחולמים עליו ומשתוקקים אליו אבל הזמן והמרחק קצת מרתיעים. ובכן, האמת היא שניו זילנד לא מאוד רחוקה ונכון שצריך טיסת קונקשן כדי להגיע אליה, אבל המרחק והזמן שווים את זה. הם שווים כל רגע. מדובר בגן עדן של טבע ובעלי חיים, ארץ שובת עין ובה הרי געש, אגמים וולקנים, קרחונים ופיורדים, ערים יפות ונעימות ושפע אטרקציות. הנה כמה סיבות שיגרמו לכם לארוז מזוודה ולהגשים את חלום הטיול הגדול.

כי היא בירת האקסטרים של העולם

שקט ורגוע בניו זילנד. התושבים הנינוחים נהנים מאוויר צלול, מרחבים פתוחים ושגרה מנומנמת ולעתים אף משעממת. ידוע הוא ששעמום הוא אבי ההמצאה, אז כדי להכניס לעצמם עניין לחיים ולהעלות קצת דופק ביומיום, הניו זילנדים פיתחו את ספורט האקסטרים לאקסטרים. באי הצפוני תוכלו לעשות צניחה חופשית מעל אגם טאופו, לדהור בסירת מנוע אל מפלי הוקה האדירים (Huka Falls), לרחף באמצעות אומגה מעל היערות הסמוכים לאגם רוטרואה, לעשות ראפטינג ואז להמשיך לאי הדרומי כדי לקפוץ באנג'י, לעשות טיולי 4X4, לדאות או ליהנות מטיסה נופית ובחורף ישנם שפע של אתרי גלישה.

טיול מאורגן לניו זילנד - לאתר פגסוס הקליקו כאן

סירת מרוץ חותרת במעלה הזרם אל מפלי הוקה, ניו זילנד. ShutterStock
סירה חותרת במעלה הזרם האדיר. מפלי הוקה/ShutterStock

כי היא תיקח אתכם לירח

או לפחות לנוף שמזכיר את מכתשי הירח. רק שבניגוד לירח - "שממה מפוארת" כפי שכינה אותו האסטרונאוט באז אולדרין כשהלך עליו - הר הגעש טונגרירו, שבמרכז האי הצפוני, יספק לכם נוף מדהים ומזג אוויר מעט הפכפך. ההר, שהתפרץ לאחרונה ב-2012 לאחר שהיה רדום במשך 115 שנים, מספק נוף מרהיב של אגמים וולקניים בצבע טורקיז, מכתשים ריח של גופרית ומראה יפהפה של אגם טאופו באופק. אגמי הטורקיז בו מקודשים לילידי האי המאורים וישנם כמה מסלולי הליכה בו.

הר הגעש טונגרירו, ניו זילנד. ShutterStock
נוף מרהיב של אגמים וולקניים בצבע טורקיז, מכתשים ריח של גופרית ומראה יפהפה של אגם טאופו. הר הגעש טונגרירו/ShutterStock

כי היא תפאורה מושלמת לסרט טבע

בידודה של ניו זילנד במשך מיליוני שנים יצר בה ממלכת חי מיוחדת במינה. בשלושת האיים הגדולים שממנה היא מורכבת, יש יונקים שהגיעו אליה בתעופה (עטלפים שונים) או בשחייה (לדוגמה, דולפינים) והעופות והחרקים הם שליטה.

מכיוון שמדובר בארץ שמאוכלסת בדלילות, ניו זילנד היא גן עדן לחובבי עולם החי והיא מספקת שפע אטרקציות דוגמת שיט לווייתנים היוצא מקאיקורה שבאי הדרומי, כלבי ים ואריות ים הרובצים על הסלעים, שחייה עם דולפינים בטבע, צפייה באלבטרוסים המלכותיים מרחפים מעל המים, פינגווינים מסוגים שונים המקננים בחוף, ציפורי קיווי - הציפור הלאומית ארוכת המקור - שמקננים באי סטויארט שבשפיץ הדרומי של המדינה, מערת התולעים הזוהרות במחוז ואיטומו אשר שיט בתוכה הוא כמו מסע בין כוכבים ועוד ועוד.

ניו זילנד. ShutterStock
לחוות את עולמת הטבע מקרוב. לווייתן מול חופי קאיקורה/ShutterStock

כי נמצא בה הרחוב התלול בעולם

אולי לא הייתם בוחרים להתגורר ברחוב בולדווין שנמצא בפרבר של דונדין, אבל בטוח תרצו לצלם ולהצטלם בו. כדי להחנות בו צריך להיות נהגים מנוסים ושיא התלילות ברחוב הארוך מגיעה לזווית של כ-19 מעלות. דונדין עצמה נמצאת בחצי אי שבו שמורות טבע ובהן תוכלו לראות פינגווינים מקננים, כלבי ים, אלבטרוסים שמוטת הכנפיים שלהם עולה על שלושה מטרים וחוף ובו כדורי אבן ענקיים ועגלגלים השוקלים כמה טונות המפוזרים בחוף באופן שאין לו הסבר.

רחוב בולדווין בעיר דנדין, ניו זילנד. ShutterStock
נסו להחנות את המכונית ברחוב הכי תלול בעולם/ShutterStock

כי הניו זילנדים ידידותיים להפליא

כן, הם פשוט נחמדים ומסבירי פנים. הם אדיבים בכביש, בחנויות, באתרי התיירות ובפאבים. זו גם מדינה בטוחה מאוד ששיעור הפשע בה נמוך ולכן טיול בה, בכל מקום ובכל שעה, הוא חוויה רגועה ונעימה. העובדה שמדובר במדינה מערבית לחלוטין, אך כזו שמשלבת ומתהדרת במסורת המאורים, מעניקה לה עומק מיוחד. במהלך טיול בה ישנה גם אפשרות לבקר ואף ללון בחווה ולהכיר מקרוב את אורחות החיים של המקומיים החביבים.

מפרץ האיים בצפון ניו זילנד. ShutterStock
סלעי בזלת אדירים הפורצים מתוך הים ויוצרים מראה דרמטי. מפרץ האיים/ShutterStock

כי הנופים בה הם היפים בעולם

אין ספק שטרילוגיית סרטי שר הטבעות הזניקה את מדד הפופולריות של ניו זילנד במפת התיירות העולמית, אבל מי שביקר בה וצפה בסרטים יעיד: במציאות היא אפילו יפה יותר. מדהימה. יש בה צורות נוף שונות שהעין אינה שבעה מלראותן.

מקצה האי הצפוני בו נמצא "מפרץ האיים" שבו סלעי בזלת אדירים הפורצים מתוך הים ויוצרים מראה דרמטי, דרך הגייזרים והמעיינות החמים בצדי הדרכים, ועד לביקור בפארק היערות קטלינס - הארץ הזאת היא יהלום של טבע בראשיתי עוצר נשימה. הערים בה טובלות בהרים ויערות, ומבט מתצפית הר ויקטוריה על הבירה וולינגטון תבהיר זאת.

החוף הצפוני באי הדרומי מציג טבע פראי, הרים מיוערים שנישאים מעל הים ומפרצים רבים שבהם ההבדלים בין גאות לשפל בולטים לעין. בפארק הלאומי אבל טזמן (Abel Tasman) שבילי הליכה שמאפשרים לטייל בין ים ליבשה, ובו גם Harwoods Hole, חור עצום, אובלי ומרשים בהר, שהאמיצים גולשים לתוכו בעזרת חבלים.

מרכז האי הדרומי הוא אזור הררי שמזכיר במראהו את אזור האלפים באירופה. הר קוק, הגבוה בהרי ניו זילנד, מגיע ל-3,754 מטר, וכשליש ממנו נמצא תחת מעטה של שלג וקרח באופן קבוע. ההרים הרבים מאפשרים טיולי יום-יומיים עוצרי נשימה, אך ללא ספק האזור האטרקטיבי ביותר הוא אזור אגם וואקטיפו שלחופו שוכנת העיר קווינסטאון, בירת האקסטרים של האי הדרומי. האזור מחוץ לעיר משופע באגמים קטנים, נהרות ומסלולי הליכה. שטחה של ניו זילנד הוא כ-269 אלף קמ"ר ונראה כי כל סנטימטר בה הוא יפה.

מילפורד סאונד, ניו זילנד. ShutterStock
הצוקים, היערות והמים הכחולים יוצרים תמונת נוף ציורית/ShutterStock

כי אפשר ללכת בה על קרחונים ולשוט בפיורדים

כן, לא רק בנורבגיה או באיסלנד אלא גם בניו זילנד הרחוקה יש קרחונים ופיורדים שמהווים אטרקציה. באי הדרומי תמצאו את ארץ הגליישרים, אזור שיש בו קרחונים יבשתיים, כששני המרשימים והגדולים שבהם נקראים "פוקס" ו"פרנץ ג'וזף". אורכו של הראשון 8.1 קילומטרים, והשני מתגלה מתוך יער טרופי בגובה של 300 מטר מעל פני הים. "פרנץ ג'וזף" נמס במהירות מדאיגה ואם בעבר היה אפשר להלך עליו, כיום אין הוא בטיחותי ואפשר ליהנות מיופיו באמצעות טיסה במסוק. בדרום מערב האי הדרומי נמצא אחד המקומות המופלאים בעולם, ארץ הפיורדים שמתהדרת במילפורד סאונד (Milford Sound), פיורד שאורכו כ-15 קילומטרים, עומקו כ-450 מטר וההרים והצוקים הנישאים מעליו מגיעים לגובה של 1,500 מטר. מדובר בשמורת טבע ייחודית, בה נהרות זורמים מן ההרים ונשפכים באמצעות מפלים גבוהים אל מי הים. הצוקים, היערות והמים הכחולים יוצרים תמונת נוף ציורית והפלגה בתוך הציור הזה יוצרת זיכרון בלתי נשכח.

פרטים נוספים באתר פגסוס טיולים מאורגנים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • ניו זילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully