וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכה לצ'ק-אין במלון? לא, אני פה בשביל הוויי-פיי

17.12.2018 / 10:43

ביותר ויותר מלונות בעולם מבינים כי הלובי הוא "כיכר העיר החדשה", ומעודדים את המקומיים להגיע, לעבוד באווירה קולית ולהכיר אנשים מכל העולם. אבל המרוויחים האמיתיים יהיו המטיילים

תיירת בלובי מלון עם לפטופ. Shutterstock, ShutterStock
יש מזגן, וויי-פיי ושירותים בחינם, אז למה לא לעבוד כאן?/ShutterStock, Shutterstock

אם תצעדו אל תוך לובי של מלון אמריקני, יש סיכוי שתתקלו בעניין לא צפוי: אנשים. ולא, לא מדובר באנשים שעושים צ'ק-אין, אלא באנשים שיושבים, עובדים ומתמנגלים זה עם זה.

בשנים האחרונות, מלונות בארצות הברית, כמו גם במקומות אחרים בעולם, החלו ליצור חללים קהילתיים שהם יעד בפני עצמו - הן עבור האורחים והן עבור המקומיים שמתגוררים בקרבת מקום. ניכר כי באופן חלקי, הטרנד הזה מגיע כתגובה לפריחתם של חללי העבודה המשותפים כגון WeWork, הפועלים ברחבי העולם, כמו גם בישראל.

פגישה בלובי מלון עם לפטופ. Shutterstock, ShutterStock
הטרנד מגיע כתגובה לפריחתם של חללי העבודה המשותפים/ShutterStock, Shutterstock

ויי-פיי לכווו-לם (וגם שירותים)

"הלובי הוא כיכר העיר החדשה", מכריז אית'ן ליטווין, המייסד והמנהל של חברת White Space, המתמחה בעיצוב ובריהוט של חללים מסחריים.. ליטווין מביא כדוגמה את מלון Ace בניו יורק, שנפתח ב-2009 ואחראי במידה רבה להאצת מגמה זו. "תופעה זו התרחשה באופן טבעי וגם במקריות", אומר ליטווין. "בלובי, מעצם מהותו, תמיד יהיו אנשים - מדברים, שותים, עובדים. במלון Ace לא התכוונו ליצור מתחם עבודה משותף - מושג זה כלל לא היה קיים באותה עת. מה שקרה הוא שבמקום לסלק מהמקום מחפשי ווייפיי או פרילאנסרים, שהם סוג של 'נוודים דיגטליים', המלון פשוט עודד אותם להגיע".

בנוסף, המלון, הממוקם בלב מנהטן, צייד את הלובי שלו בשקעי טעינה, פתח את הוויפיי לכולם, אישר לכולם לעשות שימוש בשירותים שלו, התהדר בעיצוב פנים טרנדי להפליא - וההמונים החלו להגיע.
"אנו רוצים שהלובי בבתי המלון שלנו יתפקד כקהילה מעוצבת ומזמינה", אומרת קלי סודון, מנהלת הקריאטיב ברשת מלונות Ace. "המלונות שלנו נולדו מאהבתנו לערים ולבני אדם, וזה אומר להעניק מרחב לכל מי שחפץ בכך, ולא משנה אם מדובר באורח שלנו או בשכן שלנו".

שולחנות העבודה השיתופיים במלון מלאים בדרך כלל, ואליהם מובאים חטיפים, קפה ומשקאות מהבר הצמוד. משעת הצהריים ועד ארבע לפנות בוקר, משרת הבר של המלון את כולם, ללא יוצא מן הכלל.

עוד באותו נושא

תשכחו מ"המזכרת": בקבוקי השמפו הקטנים במלון עומדים להיעלם מחיינו

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
"בלובי, מעצם מהותו, תמיד יהיו אנשים - מדברים, שותים, עובדים"/ShutterStock

גלי הדף: מתל אביב ועד סיאול

ההשפעה שיצר מלון Ace השפיעה על תעשיית המלונאות כולה, ממלון Link בתל אביב ועד מלון Ryse בסאול שבדרום קוריאה. וכמובן, ברחבי ארצות הברית. הטרנד אף יצר גלי הדף בקרב רשתות גדולות, שהבינו לאן נושבת הרוח.

כך למשל, לפני שנים ספורות, רשת Marriott הציגה את Moxy, מותג מלונאי שבו מרחבים קהילתיים גדולים יותר, לעומת חדרי אירוח קטנים יותר. במלונות אלו אין כלל דלפק קבלה, והאורחים מבצעים את הצ'ק-אין בבר, שם הם מקלים מפתח לחדר ודרינק מרענן. אתר The Irish Times מדווח כי ההחלטה על יצירת המותג החדש נבעה מהפופולריות של חללי העבודה המשותפים. טוני סטוקי, מנהל המותג, מסביר כי "במקרים רבים, מטייל בודד מוצא את עצמו עובד בחדר האירוח שלו, ואולי גם יושב על הבר. אבל גם אם אתה לבדך, אתה רוצה להיות לבד עם עוד אנשים, ואולי גם ליצור קשרים עם המקומיים שנמצאים בסביבה".

כיום, מותג Moxy מונה יותר מ-80 בתי מלון ברחבי ארה"ב, אירופה ואסיה, והזרוע עוד נטויה, בעת שהתחזיות צופות כי מספר זה יוכפל עד לשנת 2022.

גם רשת שרתון מבצעת הסבה ל-450 מתחמי הלובי שבמלונותיה, שבהם יוצבו מה שהם מכנים "שולחנות פרודוקטיביים", שבהם יהיו שקעי חשמל לטעינה, שקעי USB, ואפילו מגירות שאותן יהיה אפשר לשכור ולנעול במפתח. יהיו בהם גם תאים פרטיים לשיחות טלפון וחדרי פגישות שניתן לשכור.

ישנם אפילו מלונות שלקחו את העניין שלב אחד קדימה, ומציעים למקומיים להתגורר בהם לתקופות מסוימות. כך למשל, רשת Zuku באמסטרדם מציעה חדרי אירוח הן לתיירים והן למקומיים, לטווחים ארוכים. במשך שעות היום, החללים הציבוריים במלונות מתפקדים כחללי עבודה שיתופיים.
תערובת של Airbnb עם WeWork.

"זוהי קטגוריה חדשה לחלוטין בעולם המלונאות", אומר הנס מאייר, אחד ממייסדי Zuku. "זה מעין מיזוג בין Airbnb לבין WeWork, בתוספת של קפה, נשנושים וגם ארוחות ערב משותפות הנערכות אחת לשבוע". לדבריו, היתרון עבור בית המלון ברור: ברגע שתושבים מקומיים פוקדים את הלובי, כך האווירה נעשית אותנטית יותר. וזה בדיוק מה שתיירים רבים כיום מעוניינים להתנסות בו - החוויה האמיתית של המקום עצמו.

יתרון בולט נוסף מגיע בזכות האינסטגרם, פשוט כי לובי טרנדי הוא לובי שבו יושבים אנשים טרנדיים. למעשה, דף הבית של רשת Moxy מציג לראווה תצלומי אינסטגרם שבו הוא תויג, על ידי מבקרים מרחבי העולם. יתרה מכך: לכל מלון ברשת זו יש פרופיל אינסטגרם העומד בפני עצמו.

באופן טבעי, גם חברת WeWork עצמה מנסה להפיק תועלת מהטרנד שהיא עצמה יצרה. בשנת 2016 היא השיקה את WeLive, דירות מרוהטות באופן מלא שניתן לשכור לתקופות קצרות.

מהי המשמעות של כל זה באשר למלונות העתיד? בעבור בעלי מקצועות חופשיים ו"נוודים דיגיטליים", זה אומר מגוון רחב ומעניין יותר של חללי עבודה משותפים. בעבור מטיילים, זה אומר שבמקום שתחזור אחרי יום טיול לחדר שקט במלון כדי לפתוח מחשב לבדך ולהשלים עבודה, תוכל למצוא את עצמך בלובי שוקק חיים, הגדוש במקומיים ובמטיילים כמוך. ובעבור המלונות - נראה כי השינויים הללו יתבטאו היטב גם בשורת הרווח שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully