וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיול הבא שלכם: העיר הענקית שתגרום לכם להתאהב בסין

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

17.12.2018 / 8:05

כשתעמדו במרכז כיכר טיאן-אן-מן העצומה או כשתטפסו על החומה הסינית האדירה אתם תתחילו להבין את עוצמתה של בייג'ינג. הכירו את העיר שמסמלת את השלטון והמסורת של המעצמה העולמית מהמזרח, ותדהים אתכם בזכות המקדשים, השווקים והמונומנטים שבה

גורדי שחקים, בייג'ינג, סין. ShutterStock
המנוע של האימפריה הסינית. בייג'ינג/ShutterStock

כשעומדים בלב כיכר טיאן-אן-מן מתחילים להבין מהי סין. הכיכר המרכזית של בייג'ינג, שפירוש שמה הוא "שער השלום השמימי", היא הכיכר הגדולה בעולם. אורכה כ-900 מטר מצפון לדרום וכ-500 מטרים ממערב למזרח והיא זרועה מונומנטית ובניינים גדולים שמזכירים לאדם העומד בה עד כמה הוא קטן וזמני אל מול האימפריה שקיימת כבר יותר מ-5,000 שנים ו-1.4 מיליארד אזרחיה מבטיחים כי הדומיננטיות העולמית שלה רק תתעצם נוכח השינויים המהירים וההתפתחויות שמאפיינים את העידן הדיגיטלי. סין היא ענקית, וזה עניין של מסורת. החידוש מבחינתה, שהמסורת הזו נשמרת ולא משנה באיזו מאה אנחנו חיים.

בייג'ינג היא אפילו לא העיר הכי גדולה בסין, שנגחאי קצת יותר גדולה ממנה, אבל היא העיר שמנקזת אליה את פאר העבר ועצמת העתיד, היא סמל השלטון וההיררכיה והיא זו שמשפיעה על המהלכים הפוליטיים, המדיניים וחברתיים בסין ובעולם כולו. והיא גם יפה ומרשימה, כזאת שביקור בה מותיר חותם בל יימחה ויוצר חוויה בלתי נשכחת.

כיכר טיאן-אן-מן, בייג'ינג, סין. ShutterStock
כיכר טיאן-אן-מן, בייג'ינג, סין/ShutterStock

הפתיחות של העיר האסורה והנזיר שהרשים את הקיסר

כיכר טיאן-אן-מן קוריה כך על שם השער בצלע הצפונית שלה, אשר מפריד בינה לבין העיר האסורה. השער הוקם בתחילת המאה ה-15 ורק כ-230 שנה אחר כך הוקמה הכיכר, שגדולה המקורי היה קטן יותר וב-1958 הוחלט להרחיבה כדי שתתאים למצעדים צבאיים ונאומים היסטוריים ותשקף את גודלו וחוזקו של העם הסיני. בכיכר זו נמצא בית הפרלמנט, האנדרטה לזכר גיבורי העם והמאוזוליאום של מאו שבו מוצגת גופתו החנוטה של מאו דזה-דונג, שליטה בין 1946 ל-1976. מרחביה משמשים מקום מושלם לילדים מקומיים שבאים לעתים עם הוריהם להפריח עפיפונים. בצד הדרומי של הכיכר נמצא תבליט בצורת שושנת הרוחות, שנחשב לנקודת הייחוס ממנה מודדים את המרחקים במדינת הענק. זהו מקום טוב להתחיל בו את הטיול בעיר העצומה.

המעבר מהכיכר אל תחומי העיר האסורה שבסמוך הוא מתבקש. מדובר בארמון שחולש על מתחם עצום ושימש בעבר 24 מקיסריה של סין. כל דור וכל קיסר הוסיף נדבך משלו, והארמון, שבנוי על שטח של 74 דונמים מוקף בחפיר בגובה של כ-50 מטר ומכיל יותר מ-8,700 חדרים. רק אדם אחד יכול היה להרשות כניסה אליו - הקיסר - ומכאן שמו. ארגון אונסק"ו הכריז על העיר האסורה כאתר מורשת עולמית בשנת 1987 ומבקרים בה קרוב ל-10 מיליון תיירים בשנה.

אחד המקדשים המרשימים והמתוירים בסין הוא מקדש השמיים שנמצא במרכז העיר. הוא נבנה לפני כ-600 שנים כמקום פולחן לקיסרי שושלות מינג וצ'ינג ונחשב לפאר היצירה הסינית מבחינה אדריכלית. הוא מוקם רחבה ענקית וממנה מטפסים בעזרת כמה עזרות מדרגות אל מבנה עגול שגגותיו מקנים לו מראה מעט חרוטי. הרחבה הגדולה והשטוחה מסמלת את הארץ, המבנה העגול הנישא מסמל את השמיים והמקדש כולו מכוון להרמוניה שבין האדמה לשחקים.

מקדש מרשים נוסף בעיר הוא מקדש חמש הפגודות שחושף את מבקריו להיסטוריה של הבודהיזם והקשר העמוק שלה עם הארכיטקטורה של סין. האגדה מספרת כי נזיר שהגיע לעיר מהודו הראה לקיסר חמישה פסלי בודהה קטנים מזהב ותרשים למקדש שאמור לשמש אותם והקיסר התרשם עמוקות מכך, והורה מיד לבנות בסמוך לנהר את המקדש לפי המידות והצורה ששרטט הנזיר. התוצאה היא מונומנט היסטורי יפהפה שמשקף את עילית האמנות הבודהיסטית. במקום נחשפו בעבר גם כ-2,000 פסלי אבן שהועברו למוזיאון לאמנות של בייג'ינג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
העיר האסורה, בייג'ינג, סין. ShutterStock
העיר האסורה, בייג'ינג/ShutterStock

שוק לילה אנרגטי ועיר תת-קרקעית

סין, וזאת כבר לא אגדה אלא מציאות, היא בית חרושת אחד ענק שבה אפשר למצוא כל מוצר או חיקוי שלו שקיים בעולם. המוצרים הסינים נחשבים לזולים ועוד יותר זול לקנות אותם בשווקים הגדולים והצבעוניים שיש ברחבי בייג'ינג. מדרחוב וואנג פו ג'ין הוא רחוב קניות פופולרי הן לתיירים והן למקומיים וחוץ משפע של פריטים ומוצרים, כדאי מאוד גם לטעום את סין באחת מהמסעדות או באחד מדוכני האוכל שבו. כשהערב יורד המקום הופך לשוק לילה אנרגטי ובין עגלות האוכל שמציגות לראווה שיפודי עקרבים ומיני חרקים תוכלו למצוא גם מנות מסורתיות קצת יותר מתאימות לחך הישראלי, ללא רמשים ויצורים ימיים לא מוכרים.

טיולים מאורגנים לסין עם פגסוס

מתחת לבייג'ינג קיימת עיר קטנה ותת-קרקעית נסתרת מן העין. בשנות ה-70 של המאה ה-20, היחסים המתוחים בין סין לברית המועצות גרמה לדזה-דונג להורות על חפירת רשת מנהרות גדולה שתשמש מקלט לשליט, אנשי שלומו ואלפי סינים במקרה של מלחמה. עשרות אלפי פועלים סינים חפרו בידיהם ובעזרת כלים פרימיטיביים קרוב ל-85 קילומטרים רבועים של מנהרות, בונקרים ורחובות תת-קרקעיים. לשם השוואה, שטחה של רשת מנהרות זו כמעט כפול משטחה של תל אביב. ישנן 90 כניסות שונות לעיר ורובן ככולן סגורות לציבור. לשכת התיירות הסינית מתירה סיורים מודרכים במקום בחלק קטן מאוד של ה"עיר".

מקדש השמיים, בייג'ינג, סין. ShutterStock
מקדש השמיים, בייג'ינג/ShutterStock

לפחות לא תצטרכו להילחם בצבא הקיסר לפני הסלפי על החומה

עד כמה גדולה בייג'ינג? הקטע בחומה הגדולה שנמצא בשטחה רחוק כ-80 קילומטרים ממרכזה, אבל זה בטח לא ימנע מכם להגיע, לטפס וללכת על הסמל הגדול ביותר של האימפריה. במשך יותר מאלף שנים נבנתה החומה האדירה ויצרה מערכת ביצורים שנמתחת על פני כ-6,300 קילומטרים, כשבחלקם נעזרו הסינים במחסומי הגנה טבעיים דוגמת מצוקים ונהרות. טיול על החומה הוא לחלוטין אחד משיאיו של כל ביקור בסין ואפשר לעלות אליה ברגל או בעזרת רכבל. אם בחרתם לטפס, קחו בחשבון שמדובר במשימה לא קלה. החומה שנבנתה להגן על הקיסרות מפני הברברים שבגבולותיה מקשה גם על תיירים במאה ה-21 שעולים ברגל כדי להשקיף על הנוף המרהיב. לפחות לא תצטרכו להילחם בצבא הקיסר לפני תמונות הסלפי למעלה.

החומה הגדולה, סין. ShutterStock
טיול על החומה הוא לחלוטין אחד משיאיו של כל ביקור בסין/ShutterStock

אתר חובה נוסף שנמצא בפאתי בייג'ינג הוא מתחם קברי שושלת מינג. מדובר באוסף מבני קבורה מפוארים שבנתה שושלת מין בין המאות 14 ל-17. הקיסר הראשון בנה מוזוליאום וכל ה-13 שבאו בעקבותיו חיקו אותו, אין דרך אחרת לומר זאת, ובנו אחוזות קבר שיפארו את מורשתם. התוצאה היא עיר קברים קטנה שמסמלת את ההיסטוריה והכבוד של שושלת מינג, אשר ניווטה במשך כ-300 מאות שנים את גורלה של סין. אולמות הקבורה הם מתחת לפני האדמה והאתר שפתוח למבקרים הוא קבר דינג לינג (הקיסר האחרון של השושלת) והמוזוליאום בו קבור הקיסר דג'אנג לינג, אשר הפך את בייג'ינג לבירת סין. "דרך הרוחות" המוליכה אל הקברים מתחילה בקשת ניצחון, ממשיכה דרך שער הארמון ומתגאה בפסלי שיש יפהפיים של בעלי חיים ויצורים מיתולוגיים. באתר קבורות גם נשות הקיסרים ופילגשותיהם.

בייג'ינג, ביתם של כ-20 מיליון סינים, היא כרך ענק שאת תחילתו וסופו קשה מאוד לסמן, ורק נסיעה ארוכה אל שוליו תגלה לכם היכן הוא מתחיל ונגמר. מדובר במטרופולין סואנת שמיליוני מכוניות, אוטובוסים ורוכבי אופניים הופכים את רחובותיה לנחילי אדם, אבל אפשר למצוא בה גם פינות שקטות וירוקות, איי שלווה באוקיאנוס של המולה. ארמון הקיץ שנמצא כ-15 קילומטרים צפונית-מערבית למרכז העיר הפך לפארק ציבורי ולאתר מורשת עולמית. שחטו כמעט פי שלושה משטח העיר העתיקה בירושלים ויש בו ארמונות לצד חורשות, היכלים המסמלים שמחה ונדיבות לצד כרי דשא ושכיות חמדה. שבו באחת מהן, תקשיבו לעיר, תתפעלו ממורכבותה ותזכרו שגם אתם נגעתם לרגע בשולי אדרתה של האימפריה הנצחית.

פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully