וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי פשע, ללא אסונות טבע: זו המדינה שהכי בטוחה בעולם לחופשה

11.11.2018 / 8:26

מגזין תיירות בריטי בדק את 20 המדינות הכי פופולריות ובטוחות בעולם לחופשה לפי רמת פשיעה, סיכונים בריאותיים ואסונות טבע. טורקיה ותאילנד "מככבות" בסוף, אז לאן הכי בטוח לנסוע (וכן, יש לשם טיסות ישירות מישראל)?

צילום: Icelandair

בווידאו: טסים לאיסלנד? קבלו מדריך מקומי על חשבון חברת התעופה

עם סיכויים נמוכים במיוחד למתקפת טרור, אסון טבע, התפרצות של מחלות ורק שני מקרי רצח בשנה - אין זה מפתיע שאיסלנד היא היעד התיירותי הבטוח ביותר לצאת אליו לחופשה בעולם, כפי שעולה ממחקר חדש שמפרסם מגזין התיירות הבריטי "Which? Travel".

כדי לבדוק את מידת המסוכנות של מדינה מסוימת כיעד תיירותי, בחן המחקר את שיעורי הפשיעה, את הסיכויים לאסון טבע, את הבעיות והסיכונים הבריאותיים ואת הסבירות למתקפת טרור ב-20 ייעדים תיירותיים פופולריים בעולם. החוקרים ניתחו את נתוני פשיעה של הפורום הכלכלי העולמי (WEF), את הערכות הסיכונים לאסונות טבע של דו"ח הסיכונים העולמי, את נתוני הסיכונים הבריאותיים של שירות הבריאות הלאומי הבריטי (NHS) ואת הערכות רמות הסיכויים למתקפות טרור של משרד החוץ הבריטי. לאחר שקלול הנתונים, העניקו החוקרים לכל מדינה שנבדקה ציון מספרי של רמת בטיחות, ציון באחוזים לסבירות לאסון טבע, תיאור רמת המסוכנות הבריאותית ותיאור של רמת הסבירות למתקפת טרור. ישראל, אגב, לא דורגה במחקר אבל כן דורגו סיכוייה לאסון טבע - 2.4%.

בשקלול הנתונים זוכה, כאמור, איסלנד לדירוג הבטיחות הגבוה ביותר, רבות בזכות העובדה שפשע אלים במדינה נחשב למקרה נדיר ביותר. מאז שנת 2000 ועד היום נרצחו באיסלנד 36 בני אדם בלבד, שהם שני אנשים בשנה בממוצע. בעוד כל מקרה רצח הוא טראגי - הנתון הזה מציב את איסלנד מבחינה סטטיסטית כאחת המדינות השלוות ביותר בעולם בכל הנוגע לפשיעה. למרות שיש בה 500 מקרים של רעידות אדמה בשנה והיא מלאה בהרי געש פעילים, ההסתברות לאסון טבע באיסלנד נחשבת למעשה לנמוכה ביותר (1.54%), והיא שנייה רק לברבדוס (1.21%). הבדיקה גם העלתה שלמבקרים באיסלנד יש סיכוי נמוך במיוחד לסבול מבעיה בריאותית. בכל מה שנוגע לטרור, הדו"ח קובע סיכויים נמוכים למתקפה שכזו, אולם מודה כי לא ניתן לשלול אותה לחלוטין.

הלגונה הכחולה איסלנד. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
ההסתברות לאסון טבע כאן נמוכה ביותר. הלגונה הכחולה באיסלנד/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

דרום אפריקה? אל תתקרבו

למקום השני הגיעה איחוד האמירויות הערביות, שם שוכנת העיר דובאי הפופולרית במיוחד בקרב תיירים מהעולם. המדינה קיבלה דירוגים גבוהים בכל הקטגוריות, למרות שהסיכוי למתקפת טרור במדינה סווג על ידי החוקרים ברמת "סביר". המדינה השלישית הבטוחה ביותר בדירוג היא סינגפור, וזאת למרות שהחוקרים מציינים כי קיים בה סיכוי להידבקות בווירוס הזיקה, המועבר על ידי יתושים. ספרד מגיעה למקום הרביעי ואוסטרליה סוגרת את חמש המדינות הבטוחות ביותר בעולם, כאשר הסיכון העיקרי בה הוא קדחת דנגי שגם היא מועברת על ידי יתושים, וכי הסיכוי למתקפת טרור במדינה הוא "סביר מאוד". את רשימת עשר המדינות הבטחות בעולם סוגרת קנדה במקום השישי, ואחריה בהתאמה יפן, מרוקו, ירדן וברבדוס.

ומהצד השני - דרום אפריקה נמצאת בתחתית הרשימה כמדינה המסוכנת ביותר לבקר בה מבין 20 המדינות שנבדקו במחקר. מדד הבטיחות האישית שם דורג נמוך בהתבסס על סטטיסטיקת הפשיעה הגואה במדינה, והסיכונים הבריאותיים בדרום אפריקה כוללים בין היתר סיכון להידבקות בצהבת מסוג A, בדיפתריה, בנגיף המלריה ובמחלה הטפילית סכיסטוסומיאזיס. הסיכוי למפת טרור במדינה הוגדר כ"סביר".

בטורקיה, המדורגת מקום אחד לפני הסוף, הסיכוי למתקפת טרור הוגדר "סביר מאוד" ומדד הבטיחות האישית נמוך במיוחד עם הסיכון הגבוה ביותר לפשיעה מבין המדינות שנבדקו. ישראלים רבים יתעצבו לשמוע שתאילנד הוגדרה גם היא כאחת המדינות המסוכנות ביותר בעולם לבקר בהן, עם מדד בטיחות נמוך וסיכוי "סביר מאוד" לקיום מתקפת טרור. על הסיכונים הבריאותיים שעומדים בפני תיירים בתאילנד נמנים קדחת דנגי, טטנוס ונגיף המלריה. המדינה המסוכנת ביותר מבחינת הסיכוי לאסון טבע היא יפן, שם עומד הסיכוי לאסון טבע על 13.47%.

המחקר מעלה גם כמה השוואות מעניינות. כך למשל, מסתבר שלתיירים במדינה השכנה שלנו, ירדן, יש סיכוי נמוך יותר להיתקל בפשיעה מאשר לאלה המבקרים בצרפת, איטליה, ארה"ב או תאילנד. במרוקו יש פחות פשיעה וסיכויים למתקפת טרור מאשר ברוב מדינות אירופה ובארצות הברית. עם זאת, אין כיום באף מדינה סיכוי שהוגדר כגבוה במיוחד לאסון טבע או לסיכונים בריאותיים משמעותיים.

עוד באותו נושא

יש לו הכל: זה היעד המצטיין של TripAdvisor לשנת 2018

לכתבה המלאה
מראה אווירי של העיר קייפטאון, דרום אפריקה. ShutterStock
סיכונים בריאותיים ועל פשיעה אין מה לדבר. קייפטאון, דרום אפריקה/ShutterStock

דירוג המדינות לפי הסיכוי לפשיעה חמורה, מהנמוך לגבוה

איסלנד 6.6
איחוד האמירויות הערביות 3.6
סינגפור 6.5
ספרד 6.2
אוסטרליה 6.1
קנדה 6.1
יפן 6.1
מרוקו 6.1
ירדן 5.8
ברבדוס 5.6
יוון 5.6
וייטנאם 5.6
צרפת 5.4
איטליה 5.4
ארה"ב 5.2
מקסיקו 4.2
הודו 4.1
תאילנד 4
טורקיה 4
דרום אפריקה 3.9

דירוג המדינות לפי הסיכוי לאסון טבע, מהנמוך לגבוה

ברבדוס
איסלנד
איחוד האמירויות הערביות
סינגפור
צרפת
קנדה
ספרד
ארה"ב
אוסטרליה
איטליה
ירדן
טורקיה
דרום אפריקה
מקסיקו
תאילנד
מרוקו
הודו
יוון
וייטנאם
יפן

לעיון בדוח המלא

  • עוד באותו נושא:
  • חופשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully