וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה חדש בגרמניה? כל היעדים והאירועים החמים לשנה הקרובה

18.10.2018 / 14:28

כ-83 מיליון לינות נרשמו בגרמניה ב-2017, כשהישראלים כובשים את המקום השני ביער השחור, ואת המקום ה-9 בברלין. אבל הגרמנים לא נחים ומתכננים לכם חורף מלא בפעילויות, כולל חגיגות 100 שנה ל"באוהאוס" וקו חדש לבוואריה כבר החודש

צלמים זמניים מורשים

בגרמניה כבר מתחיל להתקרר, אבל אזורי התיירות השונים דווקא מתחממים לקראת השנה הקרובה והקהל הישראלי שבו הם חפצים. לשכת התיירות של גרמניה אירחה היום (ה') בתל אביב מפגש בין עיתונאים ישראלים לנציגי תיירות ממחוזות וערים שונות בגרמניה, שהגיעו במיוחד לישראל כדי להציג את מרכולתם לקראת החורף הקרוב וגם הקיץ שבוא יבוא אחריו.

כך למשל, בסוף החודש תחל חברת ריינאייר לטוס פעמיים בשבוע מתל אביב לחבל ממינגן (Memmingen) שליד האלפים הבוואריים שבדרום המדינה, הממוקם כשעת נסיעה ממינכן. שדה התעופה של ממינגן (FMM) קרוב לאתרי הסקי הפופולריים של אוסטריה, כמו אישגל וסן אנטון, וגם קרוב למזרח שווייץ, ליכטנשטיין וכמובן לחבלי תיירות כמו טירול האוסטרי וסנט מוריץ השוויצרי.

לחובבי היער השחור הפופולרי בעיקר בתקופת האביב-קיץ, מציעים בחבל הארץ הירוק גם אטרקציות חורפיות כמו בעיירה באדן-באדן המוכרת, שבה מבחר מלונות ספא עם מרחצאות תרמו-מינרליים חמים. ריינאייר טסה גם היא לשדה התעופה של באדן-באדן, אולם ניתן גם לטוס לבאזל בשוויץ עם איזיג'ט.

גרמניה תיירות. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
יש לה הרבה מה להציע, גם בעונה הקרה. גרמניה/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
מטוס ריינאייר שדה תעופה ממינגן בבוואריה ליד מינכן. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
עוד יעד גרמני לישראלים בבוואריה. מטוס ריינאייר בשדה התעופה של ממינגן/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

חוגגים 100 שנה לבאוהאוס

ומה עם ברלין, יקירת הישראלים? "מזג האוויר די טוב כרגע, כמעט כמו בישראל", מבשר כריסטיאן טנסלר, דובר Visit Berlin, הגוף שאחראי על שיווק העיר בעולם. לדבריו, הושקה בימים אלה אפליקצייה חדשה בשם About Berlin, שמציעה למטייל העצמאי בברלין ארבעה מסלולים שונים, כשבכל אחד מהם מידע שלא תמצאו במקומות אחרים, למשל במסלול שעובר ליד הבית של אנגלה מרקל או טיפ סודי כזה או אחר על מסעדה, בר או אנקדוטות קטנות כגדולות, ובסך הכל כ-200 נקודות עניין שיש עליהן מידע. השימוש באפליקציה ללא תשלום וללא צורך ברשת אינטרנט.

בנוסף, השנה מציינת גרמניה את שנת הקולינריה הגרמנית שכללה מספר אירועי אוכל גדולים, ואילו בשנה הבאה תציין המדינה 100 שנים להקמת בית הספר לאמנות שבו למדו אדריכלים רבים את הסגנון הבינלאומי, הידוע יותר כ"באוהאוס", שכה מוכר בתל אביב והעניק לה גם את התואר "העיר הלבנה" של אונסק"ו.

במוזיאון-ארכיון הבאוהאוס בברלין יתקיימו מגוון אירועים לציון המאורע החגיגי, בהם כנס באוהאוס גדול שייערך בסוף החודש בווימאר, כמו גם תערוכות צילומים של בית הספר לארכיטקטורה, אמנות ועיצוב החשוב ביותר שפעל בין 1913 ל-1933 בווימאר, דסאו וברלין.

גם חבל ברנדנבורג, כשעתיים נסיעה מברלין, מציע מספר אטרקציות למחפשי הנופש השקט יותר בטבע, הכולל שיט בתעלות של נהר השפרה ובאחד מ-3,000 האגמים שבאזורו. בפוטסדאם, בירת חבל ברנדנבורג המרוחקת כ-35 ק"מ ממרכז ברלין, נפתח מוזיאון חדש - "ברבריני" (Barberini) - השוכן בארמון שנהרס במלחמת העולם השנייה ושוקם, ועתה מאכלס אוספים של אמנות אימפרסיוניסטית, מודרנית וגרמנית.

עוד באותו נושא

ניו יורק של אירופה: חופשת קיץ בברלין

לכתבה המלאה
Haus der Kulturen der Welt בית תרבויות העולם ברלין. visitBerlin, Foto Wolfgang Scholvien, מערכת וואלה! NEWS
יחגגו 100 שנה לבאוהאוס בערים שונות. בית תרבויות העולם בברלין/מערכת וואלה! NEWS, visitBerlin, Foto Wolfgang Scholvien
שיט בנהר השפרה ברנדנבורג. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
למחפשי הנופש הרגוע. שיט בנהר השפרה בברנדנבורג/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

מספר התיירים הישראלים בגרמניה עלה ב-150% בעשור

בגרמניה נרשמו בשנת 2017 כ-83 מיליון לינות של תיירים, כשבברלין בלבד נרשמו 441 אלף מהן של ישראלים (השוק התשיעי בגודלו בעיר, הראשון הוא הבריטי) ואילו ביער השחור לינת הישראלים כבר עולה למקום השני (קודמת לנו רק שוויץ).

מספר הישראלים המבקר בברלין, ביער השחור, בשמורות הטבע ושאר ערים צומח מזה יותר מעשור. לפי נתוני לשכת התיירות הגרמנית בישראל, ב-2018 הצפי הוא לגידול של 2.5 אחוזים בלינות של ישראלים וב-2019 לגידול של 5 אחוזים. ב-2030 כבר מצפים שיירשמו 1.5 מיליון לינות של ישראלים בלבד.

לפי גולדי מולר, מנהלת לשכת התיירות של גרמניה בישראל, מספר הישראלים שביקר בגרמניה מאז שנת 2080 עלה ב-150 אחוזים. "כולם מוצאים בגרמניה את כל מה שהם חולמים עליו כתיירים", היא אומרת, "פסטיבלי מוזיקה קלאסית, מוזיאונים וגלריות, תרבות עכשיווית צעירה וחדשנית, מסלולי הליכה, רכיבה, סנפלינג וטיפוס אתגריים, אתרי ספא ובריאות ברמה גבוהה, שופינג משתלם וזול, אתרים מלחופשות משפחתיות עם הילדים וגם מסלולים רומנטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully