וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרטים הקטנים: כך תגלו אם מצלמים אתכם בדירת ה-Airbnb

15.10.2018 / 8:46

זה כבר קרה בעבר לאחרים ועלול לקרות גם לכם - לא תאמינו כמה קל להחביא מצלמות סביבכם. אז קבלו את המדריך השלם לגילוי אמצעי מעקב בחדר או בדירת ה-Airbnb ששכרתם

צילום: youtube צילום תמונות: Calgary Herald

בווידאו: זוג השכיר את דירתו ב-Airbnb ומצא הרס כשחזר

בואו נודה על האמת: בעולם מסתובבים טיפוסים די דוחים. ובגללם אנו נועלים את דלת הבית בלילה או נמנעים מלצעוד בסמטאות חשוכות. כאשר אנו שוכרים חדר בבית מלון או בכל מקום אירוח אחר, אנו בהחלט לא מצפים לכך שמישהו יצפה בנו. להיפך, אנו מצפים לפרטיות מלאה, כדי לעשות את הדברים שאנו עושים באופן רגיל כאשר אנו לבד או בזוג. ומילה על מצלמות אבטחה: יש הבדל בין שימוש בהן מחוץ למבנה, למטרת אבטחת הנכס והענקת ביטחון, לבין הטמנתן בחדרי שירותים ומקלחת.

וזה בהחלט קורה: כך למשל, דיווחנו בעבר על זוג שצולם ללא ידיעתו בדירת Airbnb. בנוסף, רק לפני זמן לא רב, דווח כי בני זוג בקנדה, שמצאו בדירת ה-Airbnb שבה התארחו מצלמה נסתרת שהוטמנה בתוך השעון המעורר וכוונה לעבר המיטה. כמובן, מקרים אלו חריגים ואינם מייצגים את הרוב, אך ליתר ביטחון, אתר Digital Trends מספק מספר טיפים שיסייעו לכם לגלות אם אתם מצולמים בחדר או בדירת האירוח.

זוג סקס סלון ספה חדר מלון. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
נהנים לכם בדירת הנופש ששכרתם? ייתכן שלא רק אתם.../מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

חפשו גאדג'טים מוזרים

במקרה של הזוג הקנדי והשעון המעורר, הסתבר כי לשעון היה מחובר כבל הדומה לכבלים לטעינת סמארטפונים - מה שלא ממש נראה הגיוני והביא את בני הזוג לחקור במה מדובר. גם גלאי עשן יכולים להסתיר בקרבם מצלמות זעירות, וכדאי לבחון אותם מקרוב ולראות אם אין בהם משהו חשוד. ובכלל, שימו לב להימצאות גאדג'טים מוזרים או לא נטולי הקשר - מנורה שלא קשורה למקום, חרירים נטולי מטרה, סוללות לא מתאימות בפריטים שונים וכו'. מצאתם גאדג'ט חשוד? הביטו בשם ובמספר הדגם וחפשו אותו באינטרנט. אולי תופתעו לגלות שזו מצלמה נסתרת.

לחשוף את העדשה

מצלמות זעירות יכולות להימצא בפריטים קטנים כגון עטים, גלאי תנועה, רמקולים ועוד. ויש גם מוצרים "מחופשים" שהם בעצם מצלמה: מנורות שולחן, מסגרת של תמונה, עציץ ועוד. לכן, חפשו אחר חרירים זעירים שבהם חבויה המצלמה עצמה. שיטה נוספת: כבו את האורות בחדר והבזיקו לכל עבר עם פלאש מצלמת הטלפון שלכם, כדי לקבל החזר אור מעדשה סמויה. כך יהיה קל יותר לחשוף אותה.

צמצם של מצלמה במכשיר סמארטפון. ShutterStock
חפשו אחר חרירים זעירים שבהם חבויה המצלמה עצמה/ShutterStock

מגירות, ארונות ומה שביניהם

לעתים ניתן למצוא אמצעי הקלטה ומעקב אחרים בתוך יחידות אחסון שונות. בעבר דווח כי אורח בדירת Airbnb גילה מכשיר הקלטה מתחת לכיור בחדר הרחצה. מקומות נוספים ששווה לבדוק הם מדפי ספרים, שידות, מגירות וארונות.

השתמשו בסורק תדרים

אם אתם ממש בעניין של לעשות את המרב כדי לשמור על הפרטיות שלכם, תוכלו להשקיע ולרכוש סורק ייעודי המאתר תדרים. הרי מצלמות חבויות עושות שימוש בבלוטות' או בוויי-פיי, בכדי לקבל ולשלוח נתונים. ניתן למצוא בחנויות מקוונות סורקי תדרים במחירים שמתחילים בכ-20 דולרים ומגיעים עד ל-300 דולר ויותר. רק שימו לב: לא תמיד הסורק מצליח במלאכתו ב-100 אחוזים, ואם המצלמה הנסתרת מאחסנת את התמונות בכרטסי הזיכרון מבלי לשלוח אותן און-ליין - היא לא תימצא על ידי הסורק. יש אפילו אפליקציות לטלפון הסלולרי, שנועדו לסרוק תדרים, כגון Hidden Camera Detector, אך הן אינן מדויקות כמו סורק תדרים ייעודי. בנוסף, ישנן אפליקציות כגון Fing או iNet, שנועדו לסרוק רשתות וויי-פיי.

עוד באותו נושא

השכירו דירתם ב-Airbnb וגילו אורגיית סמים, שתן וקונדומים

לכתבה המלאה
חדר ארונות. ShutterStock
מקומות ששווה לבדוק: מדפי ספרים, שידות, מגירות וארונות/ShutterStock

ומה עושים כשמוצאים מצלמה?

ואם כבר מצאתם מצלמה (או כל אמצעי מעקב אחר) בזמן החופשה שלכם, יש לפנות מיד למשטרה כדי שהעניין ייחקר לעומק. בנוסף, דווחו ל-Airbnb על המקרה. הטמנת אמצעי מעקב בחדרי שינה או חדרי רחצה מנוגדת לתקנון של Airbnb, ומי שצופה בכם, יצפה גם באחרים, כך שטוב תעשו אם תמנעו את המבוכה גם מהבאים אחריכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully