וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבילת פרידה מהקיץ: טיולי מים אחרונים לפני החגים

7.9.2023 / 12:17

רשמית, הקיץ כבר לא פה, למרות שעדיין חם. אז קבלו 10 הצעות לטבילות בניחוח פסטורלי, שיספקו לכם יופי של פרידה מהעונה החמה. ויש גם טיולים מומלצים לפני כל טבילה

בריכת אורחה (עין ג'וחדר) בגולן/צילום: זיו ריינשטיין

אם תעמדו בשקט בחוץ בשעות בין ערביים, תבינו שהסתיו כבר כאן. משבי הרוח שמגיחים לפתע ונעלמים מיד, יהיו הסימן הבולט ביותר. אפילו החצבים כבר לא מפתיעים יותר.

אז לפני שאתם מתכסים בפוך או בכרבולית שלכם, הנה ההזדמנות להיפרד מהקיץ בסטייל: בטבילה מרעננת.

מעיין עין עקב. איל שפירא,
עין עקב/איל שפירא

עין ידידיה

אל תתנו לנתונים הטכניים היבשים (או בעצם, הרטובים) להטעות אתכם: למרות שמדובר במעיין רדוד למדי, הרי שהוא מפצה על כך בהיותו חמוד להפליא - פינת חמד אמיתית שניתן לשקוע בחמוקיה שעות ארוכות, במיוחד אם אתם עם ילדים קטנים. והכל מוצל לעילא, וכולל גם שולחנות פיקניק - מה שיעניק לכם מוטיבציה נוספת לגנוב כאן עוד שעה.

המעיין נובע אל בריכה מלאכותית, שעומקה כמטר וקצת, ולצדה שלט זיכרון לידידיה תור, שנהרג בגיל 18, ועל שמו קרויה הבריכה.

הגעה: מכביש 808 בגולן לכיוון מושב יונתן. עוצרים ליד הכניסה למושב וצועדים על פי השילוט כמה מאות מטרים.
עוד טיול באזור: שווה להצפין מעט ולהגיע למסלול "הג'ובה הגדולה" ביער אודם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בריכת ג'וחדר

שני יתרונות ברורים יש לבריכת הקצינים הזו, הקרויה גם "עין אורחה". הראשון: קרבתה למקום שבו מחנים את הרכב. השני: עצם היותה מטופחת למדי, למרות שמדובר באתר פופולרי. עם זאת, קחו בחשבון, שבשבתות לא תהיו כאן לבד. אבל יש מקום לכולם - ואם לא בתוך המים, אז בפינות הפיקניק המוצלות שלידם, הכוללות שולחנות עץ.

בריכת בטון גדולה ועמוקה זו ניזונה ממעיין סמוך, ואם בא לכם לחלץ עצמות לפני או אחרי הטבילה, כדאי לדעת כי הבריכה ממוקמת בסמוך לתל געשי צנוע בגודלו, שבו שרידים קדומים של מבנה מימי הממלוכים.

הגעה: מכביש 98, כ-8 ק"מ מצפון למושב מגשימים, לפי השילוט המפנה לשביל עפר שמתאים לכל רכב.
עוד טיול באזור: מורשת קרב ותצפית נהדרת מתל סאקי הסמוך. מומלץ גם לעלות לתצפית עוצרת נשימה בהר בנטל.

בריכת אורחה עין ג'וחדר. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
בריכת אורחה (עין ג'וחדר)/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

עין אמפי

פעם קראו לו "עין אקליפטוסים", בזכות העצים טובי הצמרת המקיפים אותו, אבל כאשר תגיעו, תבינו ש"עין אמפי" הוא שם הולם הרבה יותר, בזכות המבנה של בריכת המעיין. הבריכה עצמה אינה גדולה, אך היא עושה היטב את העבודה, במיוחד אם אתם בעניין של לטבול עם הילדים ולא לשחות או לצלול לעומק. היא מוקפת בסלעי בזלת שרק מגבירים את אפקט ה"וואו" של מימיה הצלולים, ועומקה כמעט מטר וחצי. וצלול להפליא, כבר אמרנו?

הגעה: בכביש 888, מצומת בית המכס העליון יורדים לכיוון דרום, ולאחר כ-1.2 ק"מ, פונים שמאלה, אל כביש משובש עם סימון אדום. בפניה השנייה פונים מזרחה (שמאלה), ומחנים ליד שער בקר לצד גבעה שנמצאת משמאלכם. דקה וחצי הליכה למרומי הגבעה - והגעתם.

עוד טיול באזור: טבילה בעין מוקש הסמוך וסיור רגלי באתר השחזור של ראש פינה, בדרך הביתה.

מעיין עין אמפי עין איקליפטוס ברמת הגולן. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
עין אמפי/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

עין משוטטים

מתחת לאף של החיפאים מסתתרת הפתעה רטובה ונהדרת, שחלקם אף אינו מודע לקיומה. זהו נחל שיח, ואדי ציורי בדרום העיר, היורד ממרומי שכונה פסטורלית לעבר הים. עין משוטטים הוא נקודת הטבילה הראשונה מתוך שתיים במסלול זה (אם אתם בעניין של לצעוד הלוך ושוב). מדובר במעיין הבוקע מתוך מערה קטנה, שאליה ניתן להידחק ולברוח מהעולם. מהמערה זורם המעיין לבריכה קטנה, כמעט אישית, מה שהופך את המרחב הצנוע הזה לנקודת רביצה מהיפות מסוגה באזור. הגיעו עם ערסל וערכת קפה - ואתם מסודרים.

ואם החלטתם לצעוד לאורך הוואדי כולו (כשני ק"מ לכל כיוון), רדו אל בריכת השכשוך שמצויה בתחתית הערוץ (רק קחו בחשבון שלא תמיד יש בה מים).

הגעה: מחנים ברחוב לוטוס בחיפה, ליד בית מספר 12, ומחפשים את שביל הגישה למסלול.

עוד טיול באזור: אם אתם כבר בעניין של טיול אורבני, טיילת לואי בחיפה תעשה את העבודה, ותספק לכם נופים נהדרים לעבר מפרץ חיפה, עכו ואפילו ראש הנקרה (ביום טוב).

עין משוטטים בנחל שיח. שחף רטר, החברה להגנת הטבע
עין משוטטים/החברה להגנת הטבע, שחף רטר

עין חזין

בריכת המים הקטנה הזו הרבה יותר עמוקה ממה שנראה ממבט ראשון. עין חזין (הקרוי גם עין שורשים) שבעמק יזרעאל ממלא בריכה חביבה, כאשר מסביב משתרעים שדות העמק והמון נקודות מוצלות לרביצה. שימו לב למשל לעץ תאנה הענקי שיחבק אתכם שעה ארוכה. הבריכה עצמה מקורה בחלקה, ואמיצים שצוללים עד קרקעיתה (יותר משלושה מטרים), יגלו בה מעבר סתרים שמוביל לבריכה נוספת. מדובר בצלילה מסוכנת למדי. לא מומלץ.

כך או אחרת, עם כל הכבוד למים, לכאן באים כדי להסתלבט מול הנוף הפסטורלי. לטבול, לצאת, לשתות קפה, ולחזור למים.

הגעה: מכביש 75 לכביש 7513 בצומת אלונים. אחרי כ-2 ק"מ יופיע בשול הימני של הכביש מחסום ברזל. מחנים באופן שאינו מפריע, חולפים ברגל על פני השער, וצועדים כחצי ק"מ מזרחה בשביל עפר רחב.

עוד טיול באזור: שיטוט לא מחייב ביער אלוני אבא הסמוך, וביקור בניחוח טמפלרי בבית לחם הגלילית.

מעיין עין חזין עין שורשים. איל שפירא,
עין חזין/איל שפירא

בריכות טבילה לאורך נחל תנינים

נחל תנינים זורם לאטו, פה ושם הוא גווע, במיוחד בימי סוף הקיץ, אך לעתים הוא מפתיע עם בריכות טבילה קטנות וחמודות, ששרדו את החום הגדול. אחת מהן היא עין עמיקם, אך היא בהחלט לא היחידה, ומומלץ לשוטט לצד ערוץ הנחל ולחפש נקודות נוספות, כמו למשל עין אביאל, החבוי בתוך מנהרת קנים סודית. אז מצד אחד - רדוד, ומצד שני - מרחק סביר מאזור המרכז. עשו את השיקול שלכם.

עין עמיקם עצמו מגיע לעומק של כמטר, והוא חבוי בינות לשיחי פטל וצמחי קנה. וכאמור, יש לצדו עוד כמה פינות סודיות. צריך רק לחפש.

הגעה: מכביש 654, בין רגבים לגבעת עדה, עולים צפונה לכביש 654 וממנו לכביש 6533. לפני הכניסה ליישוב עמיקם פונים שמאלה (לידכם יופיע גשר קטן) ונוסעים ליד הנחל כמה מאות מטרים. עוצרים בחנייה קטנה וצועדים לבריכת המים.

עוד טיול באזור: עין צור וגני הזיכרון המטופחים ברמת הנדיב.

מעיין עין עמיקם נחל תנינים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
עין עמיקם/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

עין ספיר

מעיינות רבים באזור הרי ירושלים מאבדים את שמחת החיים שלהם בסוף עונת הקיץ. הם נעשים רדודים יותר ומלוכלכים יותר. אחד המקומות שמצליחים לשרוד את הקיץ הוא מעיין הנובע מתוך מערה, ועונה לשם עין ספיר. הוא שוכן בתחומי המושב עין ספיר, ומציע טבילה מוצלת, בזכות העובדה שמעל הראש שלכם מצויה תקרת מערה. יותר טוב מזה? לצד המערה יש פינות רביצה, ומומלץ להגיע מוקדם בבוקר כדי לתפוס את הטובות שבהן.

הגעה: מכביש 396 נכנסים למושב אבן ספיר. לאחר כ-150 מטרים פונים ימינה בפנייה השנייה, ושמאלה בצומת הבא. לאחר כמה עשרות מטרים בירידה, מחנים ליד מבנה תעשייתי, וצועדים לכיוון עמק קטן המוביל למעיין.

עוד טיול באזור: מעיינות הסטף - מים, פיקניק, תצפיות נוף והמון פינות פיקניק נהדרות.

עין ספיר. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
עין ספיר/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

עין מבוע

אבולוציה של מעיין: פעם הוא היה סודי, אחר כך הגיעו ההרפתקנים, ההיפים והרומנטיקנים. היום מגיעים ההמונים. לכן, מומלץ לבקר במעיין היפהפה הזה שבמדבר יהודה מוקדם בבוקר, או פשוט בימי חול.

המעיין, הנובע בערוץ נחל פרת (ואדי קלט), נשפך ממערה קטנה אל בריכת בטון מרובעת ועמוקה, ומשם נופל במפל וממשיך לאורך הערוץ. אז אם הבריכה מלאה, תמיד יש לאן לברוח, כדי לטבול ולקבל רעננות נהדרת לנשמה.

הגעה: מכביש 1, בין ירושלים לים המלח, פונים צפונה בצומת כפר אדומים, לכביש 458. חולפים על פני היישוב אלון, ואחרי כ-1.5 ק"מ מחנים לפי השילוט.

עוד טיול באזור: שמורת טבע עין פרת, שבה מעיינות, בריכות ופלגי מים לרוב (כניסה בתשלום).

עין מבוע בנחל פרת. איל שפירא, מערכת וואלה!
עין מבוע/מערכת וואלה!, איל שפירא

עין עקב

עבור הקסם הבא תיאלצו להצטייד ברכב שטח (או לפחות בטרמפ על רכב שטח), מאחר שההליכה במקרה זה ארוכה ומייגעת. והקסם? מים במדבר. כי תמיד זה נראה כמו קסם, במיוחד כשמדובר במים עמוקים במיוחד שניזונים ממפל גבוה במיוחד.

עין עקב שבהר הנגב נשאר רענן גם אחרי שיא הקיץ, והמים בו ממכרים, בזכות הרעננות הנלווית תמיד לטבילה מדברית. עומק הבריכה כארבעה מטרים, והיא ניזונה מימי המפל, שמתנשא לגובה של כעשרה מטרים מעליכם ועטור בצמחי שערות שולמית. אז תגיעו לחצי יום, וקחו אתכם הרבה מים ונשנושים.

הגעה: מכביש 40 למדרשת שדה בוקר. יורדים לכיוון גן לאומי עין עבדת. בסוף הירידה לא ממשיכים לעין עבדת אלא פונים צפונה, אל חניון הסרפנטינות, וממנו בהתאם לשילוט. הצטיידו במפת סימון שבילים או בתוכנת ניווט שטח.

עוד טיול באזור: תצפיות נוף באחוזת קבר בן גוריון ומסלול קצר במצפור ליפא גל, שבו תמצאו חרותות סלע קדומות.


* שימו לב: מדובר באתרי מים שאינם מוכרזים ואין בהם שירותי הצלה. הקפיצה למים מסוכנת, והטבילה על אחריות המטיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully